המפלגה הרפובליקנית בארה"ב ניצחה בשליטה בבית הנבחרים

המפלגה הרפובליקנית זכתה בשליטה בבית הנבחרים האמריקאי כשחצתה את רף ה-218 מושבים • הניצחון יאפשר למפלגה למנוע מהנשיא ג'ו ביידן לקדם יוזמות חקיקה • במפלגה הרפובליקנית מייחסים את הכישלון במדינות מפתח להתערבותו של טראמפ

מארק גרסיה, נצחון המועמד הרפובליקני בקליפורניה הטה את הכף בשליטה בבית הנבחרים / צילום: Associated Press, Patrick Semansky
מארק גרסיה, נצחון המועמד הרפובליקני בקליפורניה הטה את הכף בשליטה בבית הנבחרים / צילום: Associated Press, Patrick Semansky

בלילה שבין רביעי לחמישי, כשבוע לאחר בחירות האמצע בארצות-הברית, זכתה המפלגה הרפובליקנית במושב ה-218 שלה בבית הנבחרים, ובכך זכתה גם בשליטה בבית. במושב שהכריע את הכף זכה מייק גרסיה, המועמד הרפובליקני למחוז ה-27 בקליפורניה, שניצח את המועמדת הדמוקרטית קריסטי סמית' ברוב של 54%. 

הניצחון יסיר את ננסי פלוסי מתפקידה כשיושבת ראש בית הנבחרים ונכון לעכשיו קוין מקארת'י' צפוי להחליפה.

המהפך שלא היה בארה"ב: הדמוקרטים הצליחו לשמור על שליטתם בסנאט | פרשנות

בבחירות האמצע מצביעים הבוחרים האמריקאים על שני חלקי הממשל, בית הנבחרים והסנאט. בעוד שהדמוקרטים זכו בהמשך שליטתה בסנאט לשנתיים נוספות, המפלגה הרפובליקנית זכתה אמש (ד') בלפחות 218 מושבים בבית הנבחרים, ובכך הבטיחה את שליטתה בבית.

הניצחון הרפובליקני בבית הנבחרים יאפשר להם לסייג החלטות של נשיא המדינה ג'ו ביידן, למנוע ממנו לקדם יוזמות חקיקה ולצמצם סיוע לאוקראינה.

בתוך המפלגה הרפובליקנית מייחסים את כישלון המפלגה בלא מעט מדינות מפתח להתערבותו של טראמפ. הוא כפה על המפלגה מועמדים לא כשירים, שעברו את משוכת הבחירות המקדימות (פריימריז) בזכותו, אך נכשלו בבחירות הכלליות. 

טראמפ עצמו הודיע לאחר בחירות האמצע שיתמודד על התפקיד ראש המפלגה לבחירות 2024, המועמד המוביל להתמודד מולו הוא רון דה סאנטיס, מושל פלורידה.