החברה שהפכה לסמל הבועה בהייטק יוצאת לסבב פיטורים ראשון

החברה הישראלית שהפכה לסמל השגשוג בהייטק יוצאת לסבב הפיטורים המשמעותי הראשון • לפי ההערכה, עשרות עובדים יפוטרו בחודשים הקרובים • לפי דיווח PitchBook, סופטבנק מכרה מוקדם יותר השנה את כל החזקותיה בחברה

קמפיין גרפיטי של ראפיד / צילום: באדיבות ראפיד
קמפיין גרפיטי של ראפיד / צילום: באדיבות ראפיד

ראפיד, חברת התשלומים הישראלית שמתחרה בענקית האמריקאית סטרייפ, הפכה לנערת הפוסטר של השגשוג בהייטק. היא שכרה פרזנטורים במאות אלפי שקלים, הפיקה מסיבות ענק ראוותניות במיליונים, היא שכרה שטחי ענק ואפילו פינקה את העובדים שלה במאפיית בוטיק טרייה. החברה גם ביצעה שתי רכישות של חברות המעסיקות יחד כ-300 עובדים בעולם, וכעת, כדי להמנע מכפילויות, יוצאת ראפיד לסבב הפיטורים המשמעותי הראשון מיום הקמתה. לפי ההערכה, החברה תפטר עשרות עובדים בחודשים הקרובים, כאשר מתחילת השבוע כבר החלה להודיע למנהלים בדרגים שונים כי צוותיהם עומדים להיסגר או להצטמצם.

חברת HP יוצאת בפיטורי ענק של עד 6,000 עובדים - 12% מכוח-האדם שלה 
● ילד הפלא שלמד לתכנת לבד ובגיל 17 ייסד סטארט-אפ שמוכר בעשרות מיליונים | פורטפוליו
הראשונים לשלם את מחיר המשבר בהייטק: ג'וניורים ומנהלי משאבי אנוש

מהחברה נמסר: "ראפיד רכשה השנה שתי חברות שמעסיקות כ-300 עובדים ברחבי העולם, כאשר ההשלמה של אחת הרכישות, חברת ואליטור (Valitor), התעכבה בכ-12 חודשים נוכח העובדה שדרשה אישור של מומנה על הגבלים עסקיים באירופה (איסלנד - א"ג). כעת, לאחר השלמת מיזוג של וואליטור לראפיד, עובדים מנהלי החברה בימים אלו על תכנון שנת 2023 ו-2024 והחברה בוחנת צמצום של כוח-אדם".

ביולי בשנה שעברה רכשה את ואליטור האיסלנדית בתמורה ל- 100 מיליון דולר מבנק מקומי, על מנת לחזק את אחיזתה בטריטוריות כמו בריטניה, אירלנד ואיסלנד. על פי ההערכה, הרכישות האחרונות הוסיפו ל ההכנסות השנתי שלה 100-150 מיליון דולר

ראפיד (Rapyd) היא פלטפורמת תשלומים דיגיטלית המתחרה בסטרייפ ובפייפאל ומאפשרת לעסקים קטנים, בינוניים וגדולים המתחברים אליה לקבל תשלומים מכ- 200 ערוצים אפשריים, במקום ב-70 בלבד בפייפאל. כך, היא מאפשרת להם לקבל תשלומים ולפדות כסף ממקורות רבים כמו בנקים, חברות אשראי, ארנקים דיגיטלים וחברות תשלומים.

לחברה פעילות נרחבת במדינות אסיה, אירופה ומדינות ערב ומשרד ענק בדובאי שנפתח מוקדם יותר השנה וגויסו לו יותר ממאה עובדים. בתל אביב שכרה ראפיד מקבוצת עזריאלי למשך חמש שנים משרדים על שטח של 27,500 מ"ר במגדל המשולש ובמגדל הספירלה הנמצא בשלבי בניה, בסכום כולל של 250 מיליון שקל.

החברה גייסה עד היום 806 מיליון דולר, כאשר השווי האחרון שנופק לה באוגוסט 2021 עמד על 8.75 מיליארד דולר - תג מחיר שהפך את ראפיד לאחד מחדי הקרן היקרים בישראל. אתר PitchBook חושף כי סופטבנק, בעבר אחת המשקיעות הבולטות בחברה, מכרה את כל החזקותיה בה מוקדם יותר השנה לרוכש לא ידוע, ככל הנראה בשל ההפסדים שצברה הקרן בשנה האחרונה.