המכרז הרביעי ברובע הכניסה לעיר ירושלים שווק בהצלחה: הצעה בודדת, גבוהה רק ב־7 מיליון שקל ממחיר המינימום

הצעתן המשותפת של קרן JTLV, ב.ס.ר ויהודה רחמים חברה לבניין, כ-120 מיליון שקל, הייתה היחידה שהוגשה עבור מתחמים A2 ,A3 ו-B, שבהם ניתן לבנות בין היתר 376 יחידות דיור

מתחמים A2, A3 ו־B ברובע הכניסה לעיר ירושלים / הדמיה: חברת עדן, החברה העירונית לפיתוח כלכלי
מתחמים A2, A3 ו־B ברובע הכניסה לעיר ירושלים / הדמיה: חברת עדן, החברה העירונית לפיתוח כלכלי

עוד מכרז במתחם הכניסה לעיר בירושלים שווק בהצלחה: קרן JTLV , ב.ס.ר ויהודה רחמים חברה לבניין הן הזוכות במכרז למתחמים A2 ,A3 ו-B הסמוכים לגשר המיתרים ולמתחם בנייני האומה, תמורת סכום של כ-120 מיליון שקל. הן יוסיפו לזכייה עוד כ-53 מיליון שקל הוצאות פיתוח.

שלושת המתחמים מאפשרים בנייה מעורבת שימושים, מאפיין מרכזי ברובע הכניסה לעיר. המכרז מאפשר בנייה של 376 יחידות דיור בשלושת המגרשים, ולצידן גם שימושי מסחר, תעסוקה, מלונאות ותיירות, דיור תומך תעסוקה, שימושי תרבות ופנאי בעלי אופי ציבורי, שימוש ציבורי, מרחב פתוח לשימוש הציבור וחניון תת-קרקעי.

היזמים מאותתים לירושלים דרך נתוני המכרז

הזכייה הזו היא הרביעית במתחם ברובע הנבנה בכניסה לעיר, לאחר הזכיות במתחם K , במתחם שערי צדק הישן ובמתחם J, אך כשצוללים לעומק, אפשר להבחין באיתות מצד היזמים באשר למורכבות הפרויקט: הצעתן של שלוש החברות היא ההצעה היחידה שהוגשה במכרז, והסכום שישלמו גבוה רק בשבעה מיליון שקל ממחיר המינימום. כל זכייה במכרז כזה היא בשורה חשובה לעיר, בטח ובטח ביום קשה כמו זה שחוותה היום - אך הנתונים מראים כי גם היזמים מודעים לסיכונים שטומנת בחובה הפעילות הנדל"נית בעיר.

גם במכרזים הקודמים של רובע הכניסה לעיר לא ליקקה ירושלים דבש: מתחם K, הראשון ששווק בהצלחה, פורסם לראשונה בדצמבר 2018, אך נסגר בסופו של דבר רק ביוני 2020, עם זכייתן של אמות השקעות ואלייד נדל"ן. אגב, גם במכרז זה הוגשה הצעה בודדת, והיא הייתה ההצעה הזוכה, על סך של כ-180 מיליון שקל - אך מחיר הזכייה היה גבוה ב-63 מיליון שקל ממחיר המינימום.

למכרז השני שנסגר, עבור מתחם שערי צדק הישן, שבו זכתה חברת ישראל-קנדה, הוגשו 12 הצעות, והוא נסגר במחיר של כ-512 מיליון שקל, כמעט פי שניים ממחיר המינימום. במכרז השלישי, למתחם J, שבו זכתה א.פ.צ השקעות של היזם ספי צביאלי, הוגשו שש הצעות, ומחיר הזכייה נקבע על כ-78.5 מיליון שקל, פי שניים ויותר ממחיר המינימום.

נזכיר כי הזכייה במכרז כעת מהווה שיתוף-פעולה נוסף של JTLV ושל ב.ס.ר בירושלים: השתיים קידמו, כל אחת בתורה, את הקמת פרויקט "עץ החיים" הסמוך לשוק מחנה יהודה, הכולל שני מגדלים בני 30 קומות כל אחד, ובהם 308 יחידות דיור.

"שיווק המהווה הבעת אמון נוספת במתחם"

מתחמים A2 ,A3 ו-B הם חלק מפרויקט המציע בינוי בהיקף של 1.2 מיליון מ"ר בכניסה לירושלים - 650,000 מ"ר לתעסוקה, 200,000 מ"ר למלונאות, 100,000 מ"ר לשימושי ציבור ותרבות, 100,000 מ"ר למגורים, 72,000 מ"ר למסחר, 70,000 מ"ר למגורים להשכרה, ו-25,000 מ"ר לדיור מוגן.

ברובע ייבנו כ-20 מגדלים בני 18-40 קומות. התוכנית להקמתו קודמה על ידי חברת עדן - החברה לפיתוח כלכלי בירושלים, בתכנון משרד האדריכלים הבינלאומי TOPOTEK1, דן בן עמרם הנדסה וניהול, פרחי צפריר אדריכלים ומשרד מילר בלום תכנון סביבתי.

עו"ד יעקב (ינקי) קוינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל: "מימוש פרויקט רובע הכניסה לירושלים יהווה מנוף חשוב לעיר, יספק כ-60,000 מקומות עבודה חדשים ויעניק כניסה מרשימה, בתכנון רב תחומי מתקדם התואם לתקופה, לצורכי התושבים והמבקרים ולחשיבותה של העיר כבירת ישראל".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "זהו השיווק הרביעי שמסתיים בהצלחה רבה, ומהווה הבעת אמון נוספת של החברות המובילות במשק במתחם התעסוקה וההייטק הבא של ירושלים. המתחם הופך למוקד משיכה לחברות המובילות בישראל וימשוך אוכלוסייה איכותית לעיר. זה צעד נוסף בדרך להפיכת העיר ירושלים לבירת ההייטק של ישראל".