התערוכה של האמנית הבינלאומית שאתם חייבים לראות, וההופעה שאסור לכם להחמיץ

אורלאן, אמנית צרפתייה בעלת שם בינלאומי, מגיעה לתל אביב עם תערוכה מעבודותיה המשלבות מציאות רבודה • גל דה פז, מהווקאליסטיות המרשימות שפועלות בישראל בשנים האחרונות, בהופעה משירי אלבומיה בעיבוד לפסנתר • מדור חדש על כל הדברים המעניינים מחוץ לבית 

מתוך ''אופרת פקין - עיצוב ומציאות רבודה'', סדרת התצלומים של אורלאן בגלריה שלוש ביפו
מתוך ''אופרת פקין - עיצוב ומציאות רבודה'', סדרת התצלומים של אורלאן בגלריה שלוש ביפו

תערוכה
אופרת פקין - עיצוב ומציאות רבודה
ORLAN

מקום: גלריה שלוש
ימים ושעות פתיחה: שני עד חמישי: 11:00-18:00, שישי ושבת: 11:00-14:00
כתובת: רחוב הצורפים 15, יפו
טלפון: 03-6200068

בתערוכה חדשה בגלריה "שלוש" ביפו, האמנית הצרפתייה הבינלאומית אורלאן (ORLAN) מציגה סדרת עבודות אינטראקטיביות בשם "אופרת פקין - עיצוב ומציאות רבודה": עשרה תצלומים בהם מונצחות פניה על רקע מוטיבים ממסכות האופרה של פקין - תיאטרון סיני מסורתי בו נעשה שימוש נרחב באיפור ומסכות. את הצילומים מלווה טכנולוגיה של מציאות רבודה, בה ניתן לצפות באמצעות קוד QR.

על האמנית

יצירתה של האמנית הבינתחומית אורלאן, 75, מתפרשת על פני 50 שנה. עבודותיה, המשלבות פרודיה וגרוטסקה, עוסקות במעמד האישה, תוך קריאת תיגר על ייצוגי יופי ונורמות גוף ומגדר. אורלאן עוסקת בציור, פיסול, צילום ומיצגים, בהם היא משלבת מדיה דיגיטלית, רובוטיקה ובינה מלאכותית. במיצגים שלה היא משנה את זהותה בעזרת איפור, תחפושות או ניתוחים פלסטיים. באחד המיצגים הידועים ביותר שלה, "omnipresence" משנת 1993, השתילה שתלי עצמות לחיים במצחה. העובדה שהיא אחת האמניות הראשונות בעולם שערכו מיצגים בהם נעשה שימוש בגוף האנושי ביססה אותה כחלוצה בשדה האמנות העכשווית וזיכתה אותה במעמד אייקוני. עבודותיה של אורלאן הוצגו במוזיאונים החשובים ביותר בעולם וזכו לפרשנויות אקדמיות רבות. לצד אמנותה, היא מלמדת בבית ספר לאמנות "בוזאר" בעיר סרז'י בצרפת, ומשמשת כחברה במועצת המנהלים של המוזיאון הפריזאי "פלה דה טוקיו". בשנת 2021 מונתה לאבירת כבוד במסדר האומנויות והספרות הצרפתי.

View this post on Instagram

A post shared by ORLAN (@orlan.officiel)

על התערוכה

עשרת התצלומים הצבעוניים שבתערוכה מציגים את פניה של אורלאן - כל דיוקן זוכה לעיבוד ורקע שונים. החזרתיות של אותו צילום, פעם אחר פעם, משקף אובססיביות. מובלעת בה ביקורת כלפי העיסוק האובססיסי ביופי, במראה החיצוני ובתרבות הסלפי. המציאות הרבודה שמלווה את התערוכה מאפשרת לביקורת החריפה של אורלאן לעבור באופן שאינו מעורר אנטגוניזם.

עבודה אחת

לצד סדרת התצלומים מוצג בתערוכה גם סרטון וידאו קצר שכותרתו "לא תינוק, לא, איפה האקולוגיים?". בסרט, המתעד מיצג משנת 2018, אורלאן משחררת סיסמאות אל־הוריות ואקולוגיות כגון "יחי ההפלות", "אין עוד מים" ו־"בלי תינוק". בעבודה הזו אורלאן מגיבה למשבר האקלים המחריף, למחסור במשאבים ולריבוי האוכלוסייה בעולם.

ערך שוק

העבודות בתערוכה, שכל אחת מהן הודפסה בשבעה עותקים בשנת 2014, מוצעות למכירה תמורת 20,000 אירו האחת. חלקן כבר נמכרו. הקונה מקבל את העבודה וגם את המציאות הרבודה שמלווה אותה.

בשנה האחרונה עבודות נוספות של אורלאן נרכשו לאוסף מרכז פומפידו, ביניהן "Omnipresence No 2" משנת 1994, המורכבת מ־80 תצלומים מודפסים על 40 לוחות אלומיניום. שוויה המשוער של העבודה נאמד בכ־350,000 אירו.

הופעה
גל דה פז
מרכז ענב, תל אביב

כתובת: אבן גבירול 71, תל אביב
תאריך: 3 בדצמבר
שעה: 20:30
משך ההופעה: כשעה וחצי
מחיר: 105 שקלים
זמינות כרטיסים: באתר https://www.goshow.co.il/

גל זה פז / צילום: אורי טאוב
 גל זה פז / צילום: אורי טאוב

אחרי שהשיקה בפסטיבל הפסנתר האחרון את אלבומה החדש, Uncovered, הופעה שכרטיסיה אזלו כמעט מייד עם פתיחת הקופות, גל דה פז מופיעה שוב עם שירי האלבום החדש, הפעם במרכב ענב בת"א. דה פז, אחת מהווקאליסטיות המרשימות שפועלות בישראל בשנים האחרות, כבר הספיקה לעבוד עם דודו טסה ואריק ברמן, להופיע עם שלום חנוך ולחמם את אירוסמית' בפארק הירקון.


אלבום Uncovered בחרה גל דה פז, סולנית הלהקות Lucille Crew ו-The Paz Band, להגיש מבחר מהשירים שהוציאה בעשור האחרון בעיבודי פסנתר ובגרסאות בלוז, סול, גוספל וקאנטרי. לצידה שלוש זמרות ליווי ולהקת הבלוז־קאנטרי Southern Avenue מממפיס, טנסי.

בעידן בו זמרות אוהבות ללחוש, לשמוע את דה פז פותחת את מבערי הקול הגדול שלה בהופעה זו חוויה מיוחדת. אם אתם אוהבים בלוז וקאנטרי, בהגשה מלאת חיות, אל תפספסו אותה.