לבלנדר הזה הציבור לא רוצה להזרים כסף נוסף

תוצאות הנפקת הזכויות של חברת הפינטק בלנדר מגלות כי כמעט רק בעלי השליטה הביעו בה אמון • מניית החברה ירדה בכמעט 90% מההנפקה ב-2021 • מהחברה נמסר: "בלנדר ישראל שילשה ברבעון השלישי את היקף העמדת ההלוואות לקצב שנתי של כ-460 מיליון שקל ושמרה על תזרים מזומנים חיובי"

גל אביב, מנכ''ל בלנדר / צילום: סיון פרג'
גל אביב, מנכ''ל בלנדר / צילום: סיון פרג'

תוצאות הנפקת הזכויות שפרסמה אמש חברת הפינטק בלנדר מלמדות כי כמעט כל בעלי המניות מהציבור בחברה נמנעו לחזור ולהשקיע במניה, שכבר הסבה הפסד של מעל 80% מאז ההנפקה. רק 34% מבעלי המניות בחברה ניצלו את זכותם לרכוש מניות בהנפקה, רובם המכריע בעלי השליטה ממשפחת אביב. בהנפקה גייסה בלנדר 12.1 מיליון שקל - מהם 11.5 מיליון מידי בעלי עניין.

הבקשה לצו מניעה נגד ננו דיימנשן נדחתה, והאסיפה תתכנס בשבוע הבא
שטראוס הודיעה שלא תחלק דיבידנד על שנת 2022
בג'יי. פי מורגן בחנו את תחזית "סוף העולם" בה הפד מעלה ריבית לשיעור של 6.5%. והמסקנות שלהם מפתיעות 

בלנדר פועלת בתחום הטכנולוגיות הפיננסיות ובכלל זה בפיתוח מערכת ייחודית המשמשת את החברה לתפעול מערכות לניהול אשראי וחסכון, בישראל ובחו"ל. היא מספקת שירותי בנקאות דיגיטלית המתבצעים בעיקר בליטא, בלטביה ובפולין וכן תיווך באשראי במודל עמית לעמית (P2P) בעיקר בישראל. החברה הונפקה בתחילת 2021 בגל גיוסי ההון של חברות טכנולוגיה צעירות, וגייסה מהציבור 75 מיליון שקל - כ-50% מעל שווי השוק הנוכחי של החברה. תיק האשראי של החברה עומד על יותר מחצי מיליארד שקל.

את בלנדר מובילים המנכ"ל ד"ר גל אביב ואחיו בועז אביב. יו"ר החברה הוא איש הנדל"ן דורון אביב, אביהם של השניים. את המחצית הראשונה של 2022 סיימה החברה עם הפסד של כ-10 מיליון שקל על הכנסות של 13 מיליון שקל ובשנת 2021 כולה הפסידה כ-21 מיליון שקל.

כאמור, מניית החברה איבדה כמעט 90% מערכה בהנפקה ומשקפת לבלנדר שווי של פחות מ-50 מיליון שקל. לאחרונה, כנראה לנוכח מצב העסקים הלא מזהיר, דיווחה בלנדר  כי שכרם של האחים אביב יפחת מסך של 95 אלף שקל בחודש כ"א ל-70 אלף שקל בחודש.

מהחברה נמסר כי "חברת הפינטק בלנדר טכנולוגיות פיננסיות משלימה את הליך הנפקת הזכויות במסגרתו גייסה החברה כ-12 מיליון שקל, מרביתו ממימוש זכויות על ידי בעלי השליטה בחברה אשר שבים ומביעים אמון בחברה. החברה נמצאת בתנופת צמיחה משמעותית מאז הנפקתה בבורסה בינואר 2021 לרבות בתחום האשראי לרכב ותחום ה- BNPL ופועלת נמרצות כדי להגיע לרווחיות בהקדם .

"על פי המצגת שפרסמה החברה ביום 27.10.22, הכוללות את תוצאות פעילות החברה ברבעון ה-3 לשנת 2022, הכנסות הקבוצה (ברוטו) הוכפלו לכ-18.8 מיליון שקלים לעומת הרבעון השלישי של 2021; תיק האשראי צמח בכ-75% לכ-736 מיליון שקלים, מספר הלקוחות המשלמים גדל ברבעון בכ-42% לכ-62 אלף.

"כמו כן, בלנדר ישראל שילשה ברבעון השלישי את היקף העמדת ההלוואות לקצב שנתי של כ-460 מיליון שקל ושמרה על תזרים מזומנים חיובי".