סודהסטרים | בלעדי

פיטורים בסודהסטרים: 120 מעובדי החברה יעזבו

מרבית המפוטרים הם מהמפעל בלהבים, אך סודהסטרים תיפרד גם מעשרות עובדים בחלקים אחרים של הארגון • באוקטובר 2021 נפרדה החברה מ-300 עובדים • מסודהסטרים נמסר: "החברה חשופה לתנאי השוק הגלובליים התנודתיים המשפיעים על פעילותה; לאחר מחשבה מעמיקה התקבלה החלטה כואבת לבצע הפחתה של כ-5% מכוח-האדם הגלובלי" • בלעדי

מפעל סודהסטרים / צילום: Shutterstock
מפעל סודהסטרים / צילום: Shutterstock

גל פיטורים נוסף בחברת סודהסטרים: לגלובס נודע כי החברה מפטרת בימים אלה 120 עובדים, זאת אחרי שרק באוקטובר 2021 היא נפרדה מ-300 עובדים, בעיקר מהמפעל בעין הנגב (להבים-רהט). גם כעת מרבית המפוטרים הם מהמפעל בלהבים, אך החברה צפויה להיפרד גם מעשרות עובדים בחלקים אחרים של הארגון. 

ההאטה הכלכלית מחלחלת לעסקים: זינוק בבקשות לחדלות פירעון
רווחית ומפטרת: מדוע פלייטיקה קיצצה כ־20% מעובדיה בחצי שנה 

מהחברה נמסר כי "בשנים האחרונות הגדילה סודהסטרים את היקף כוח-האדם בכדי לתת מענה לצמיחה שליוותה את החברה תקופה ארוכה, וביתר שאת בתקופת הקורונה. התחזיות הנוכחיות של היקפי הייצור משקפות חזרה לרמות הביקושים שהיו מוכרות בעבר. במקביל, החברה חשופה לתנאי השוק הגלובליים התנודתיים, המשפיעים על פעילותה.

"כל אלה מחייבים אותנו לנקוט צעדי התייעלות ולבצע התאמות למציאות העסקית החדשה, גם במסגרת כוח-האדם של החברה. לאחר מחשבה מעמיקה, התקבלה החלטה כואבת לבצע הפחתה של כ-5% מכוח-האדם הגלובלי של החברה. אנו כמובן נעניק תמיכה לעובדים אלה באמצעות מתן מענק פרישה וסיוע במציאת מקום עבודה חלופי דרך מרכז קריירה ייעודי שיוקם לאתר החברה בלהבים". 

הביקוש למוצרי החברה התמתן

חברת סודהסטרים עוסקת בייצור של מכשירי הגזה למים ותמציות בטעמים שונים להכנת סודה ביתית, והיא מנוהלת על-ידי אייל שוחט. החברה נמצאת בבעלות פפסיקו העולמית, לאחר שנרכשה על-ידה בשנת 2018 תמורת 3.2 מיליארד דולר. כחלק מההסכם חתמה החברה על התחייבות להשאיר את המפעל בדרום במשך 15 שנה בארץ. מערך הייצור של סודהסטרים ממוקם בישראל, למעט מילויי הגז שנעשה באירופה.

בספטמבר האחרון מונה שלומי בכור למנכ"ל סודהסטרים ישראל. גל הפיטורים הקודם של החברה, שכאמור כלל 300 עובדים, התבצע עם התמתנות הביקוש למוצרי החברה, לאחר הצמיחה החדה והביקוש שחוותה בתקופת מגפת הקורונה.

החברה מעסיקה היום 3,800 עובדים בעולם, כ-2,000 מהם בישראל. היא משווקת את מוצריה ל-48 מדינות. באירופה פועל מפעל מילוי גז. 

מההסתדרות הלאומית נמסר בתגובה: "ההסתדרות הלאומית פועלת אל מול המעסיקים במשאים-ומתנים אינטנסיביים כדי למנוע ככל הניתן את השפעתו של גל הפיטורים במשק הישראלי והגלובלי, כמו לדוגמה כתר ולהבים בצפון. יו"ר ההסתדרות הלאומית הנחה את גורמי המקצוע בארגון להציג בימים הקרובים תוכנית מקיפה להתמודדות עם גל הפיטורים הנוכחי".