1,500 דגים ומיליון ליטר מים: אקווריום ענקי התנפץ בברלין

ה"אקווה-דום" בברלין, שהתפרסם כאקווריום הגדול בעולם מסוגו, התנפץ • מיליון ליטר של מים ופסולת הציפו את מלון רדיסון בלו, בו נמצא האקווריום, ואת הרחובות הסמוכים • שני אנשים נפצעו, והמשטרה המקומית מסרה כי הדגים ששהו באקווריום "אינם נמצאים יותר במים"

מים ופסולת שנשפכו אל הרחוב מבית המלון / צילום: Reuters, Michele Tantussi
מים ופסולת שנשפכו אל הרחוב מבית המלון / צילום: Reuters, Michele Tantussi

אקווריום במלון רדיסון בלו במרכז ברלין, שהיה ביתם של כ-1,500 דגים אקזוטיים, התנפץ הבוקר (ו'). מיליון ליטר של מים ופסולת נשפכו והציפו את המלון והרחובות הסמוכים לו.

במשך שבוע ניסינו להחליף את גוגל בטיקטוק, וזה עבד טוב משחשבנו | בדיקת גלובס
איך הופכים לאיש העשיר בעולם בגיל 73? תשאלו את ברנאר ארנו 

התקרית אירעה קצת לפני שש בבוקר. שוטרים חיפשו בעזרת כלבים קורבנות בקומות המרתף של המלון, אך לא דווח על נפגעים מלבד שני פצועים שפונו לבית החולים. המשטרה פסלה בשלב זה אפשרות של חבלה או של מתקפה מכוונת.

דיווחים ראשונים דיברו על אפשרות של "עייפות חומר" כסיבה לפיצוץ האקווריום, שעשוי מזכוכית מחוזקת. "הסימנים הראשונים הם לעייפות חומר", אמרה לתקשורת הסנאטורית לענייני פנים בממשלת ברלין. עד מקומי דיווח לתקשורת כי קומת הקרקע וקומות נוספות היו "מלאות בדגים מתים ובשברים". המשטרה המקומית מסרה כי הדגים ששהו באקווריום "אינם נמצאים יותר במים".

ה"אקווה-דום" (AquaDom) שהתנפץ היה בגובה 14 מטרים והתפרסם כאקווריום הגדול בעולם מסוגו. יותר מ-100 צוותי חירום מיהרו למתחם, הכולל מוזיאון, חנויות ומסעדות. לפי משטרת ברלין, נגרם במקום "נזק ימי חסר תקדים". כ-350 אנשים ששהו במלון התבקשו על ידי כוחות החירום לארוז את חפציהם ולעזוב את הבניין.

תמונות שהופצו ברשתות החברתיות הציגו נזק עצום במלון, שנסגר בשל ההצפה. האקווריום עבר שיפוץ לפני כשנתיים, כולל בניית מעלית בתוכו לשימוש המבקרים. 

רשות התחבורה הציבורית של העיר הודיעה כי רחוב קרל-ליבקנכט בו ממוקם המלון נחסם בשל "כמות קיצונית של מים על הכביש". המשטרה המקומית ביקשה מתושבי האזור לנהוג בזהירות.