התאחדות התעשיינים: "מפלים אותנו לרעה ברפורמת התמרוקים"

משרד הבריאות דחה את רפורמת התמרוקים, שהייתה מיועדת לצאת לפועל ב-1 בינואר, בתגובה שיגרה התאחדות התעשיינים מכתב חריף למשרד, ובו טענה לאפליה חמורה • המותג הבינלאומי נאוטיקה הום מתרחב בישראל עם שני סניפי פופ-אפ • וגם: עובדי מיקרוסופט בישראל תרמו כ-70 אלף שקל למימון מלגות לסטודנטים וסטודנטיות מהפריפריה • אירועים ומינויים

מדפי תמרוקים, הרפורמה נדחתה / צילום: תמר מצפי
מדפי תמרוקים, הרפורמה נדחתה / צילום: תמר מצפי

בעוד שבוע וחצי, ב-1 בינואר, הייתה אמורה להיכנס לתוקף רפורמת התמרוקים, שעיקרה הקלות בבירוקרטיה ליצרנים וליבואנים, במטרה להוביל להוזלת מחירים לצרכנים. לאחרונה הודיע משרד הבריאות כי הרפורמה תידחה, אולם החלק המיועד להקל על היבוא המקביל צפוי לצאת לדרך בתאריך המיועד. בתגובה שיגרה התאחדות התעשיינים מכתב חריף למשרד, ובו טענה לאפליה חמורה.

אחרי שנת השיא ב-2022: האם יש סיכוי שמחירי הדיור באמת ייעצרו? | ניתוח

"בעוד שהצהרת המשרד היא כי לא השכיל להיערך עדיין לרפורמה (דבר סביר שנצפה אף בעת חקיקת החוק), מוכן המשרד, עבור מס שפתיים בלבד, להפלות את התעשייה המקומית לרעה, דבר שאסור שייעשה לעולם במחוזנו", כותב ליאור לוי, יו"ר פורום יצרני התמרוקים בהתאחדות התעשיינים.

ליאור לוי, יו''ר פורום יצרני התמרוקים בהתאחדות התעשיינים ומנכ''ל ביסקול / צילום: אילן בשור
 ליאור לוי, יו''ר פורום יצרני התמרוקים בהתאחדות התעשיינים ומנכ''ל ביסקול / צילום: אילן בשור

במכתב מתנגד לוי לתחולת הרפורמה בצורה סלקטיבית, "תוך מתן יתרון לא הוגן ליבוא המקביל על חשבון התעשייה המקומית. הרפורמה שנערכת באסדרת התמרוקים בישראל היא למעשה 'עסקת חבילה', שבמסגרתה שקלו נציגי הציבור את כלל ההיבטים הרלוונטיים - קידום התחרות, קידום הצרכן הישראלי, גיוון השוק ושמירה על כושר התחרות של התעשייה המקומית.

"הוצאה לפועל של הרפורמה באופן חלקי, גם אם לכאורה באופן זמני, מפרה באופן בוטה את האיזון הגלום בה, ומקנה יתרון בלתי מוסרי לשחקן אחד בשוק (היבוא המקביל) על יתר השחקנים".

לוי מדגיש כי התעשייה המקומית תמכה ברפורמה מתחילת דרכה, אך מתוך כוונה שתיערך באופן שוויוני ומלא. "הבעיה ביבוא המקביל היא לא ברגולציה, אלא בזמינות סחורה", הוא אומר לגלובס. "לכן, יש פה כאילו הטבה, אבל לא באמת. זו אפליה לרעה של היצרנים המקומיים והיבואנים הרשמיים. אין פה אירוע שיועיל לציבור. רגולציה מבורכת כשמחילים אותה על כולם. כאן מיישמים חלק שנוח רק לצד אחד".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "אחרי חודשים של עבודה מאומצת, הרפורמה תצא לדרך בצורה הדרגתית. לאור העובדה שכלל ההכנות לרפורמה ביבוא המקביל הושלמו, הוחלט במשרד כי אין טעם לעכב את כל המהלך, אלא כאמור להתחיל ביבוא המקביל, שהוא חלק משמעותי ביותר ברפורמה.

"בתחילת הרבעון השני של 2023, לאחר השלמת ההיערכות הארגונית, תיכנס יתרת הרפורמה לתוקפה. מדובר במהלך משמעותי ורחב היקף, שהוקדשו לו משאבים ומאמצים רבים מצד כלל הגורמים הרלוונטיים במשרד הבריאות, ואנו תקווה כי הוא יביא לירידת מחירים שתקל על הצרכנים".

נאוטיקה הום מתרחבת בישראל

המותג הבינלאומי נאוטיקה הום מתרחב בישראל: אחרי שלפני כארבעה חודשים הושק אתר החברה בישראל, כעת נפתחים שני סניפי פופ-אפ בקניון מלחה בירושלים ובגרנד קניון בחיפה המתפרסים על פני כ-200 מ"ר כל אחד, בהשקעה כוללת שמוערכת בכ-400 אלף שקל. במהלך 2023 ייפתחו פופ-אפים נוספים ברחבי הארץ בהשקעה דומה, וכן חנות פיזית ראשונה.

בשנה שעברה קיבלה חברת הריטייל-טק רויאל לינן קפיטל, המתמחה בתחום הטקסטיל ומייצרת קולקציות באמצעות טכנולוגיות תפירה חדשניות, את הזיכיון של נאוטיקה הום בארץ. ההשקעה בשיתוף הפעולה עם בעלת המותג האמריקאית ABG (Authentic Brands Group) מוערכת בכ-20 מיליון שקל.

חנות נאוטיקה הום / צילום: נאוטיקה הום
 חנות נאוטיקה הום / צילום: נאוטיקה הום

"פתיחת חנויות הפופ אפ תאפשר לנו לפגוש פיזית את הצרכנים שכבר הביעו אמון המוצרים, כאשר גודל הסל הממוצע באתר שלנו עומד על כמה מאות שקלים", אומרת מירב בנית אילוז, סמנכ"לית השיווק של החברה. "יש לנו עוד הרבה מה להציע, ובהמשך השנה אף יתווספו מוצרים רבים".

מצנח הזהב

רו"ח ליאור אגאי, לשעבר מנהל הרכש הממשלתי במשרד האוצר, מונה למנכ"ל משיק טכנולוגיות, העוסקת בייעוץ וטכנולוגיה בתחומי רכש, לוגיסטיקה ושרשרת אספקה. אגאי כיהן בעבר גם כיועץ הכלכלי למפכ"ל המשטרה וסמנכ"ל כספים באוניברסיטה העברית.

אייל גרין, 47, מונה למנכ"ל פארק עתידים תל אביב.

אייל גרין / צילום: דפנה טל
 אייל גרין / צילום: דפנה טל

גלעד לורך מונה למנהל בכיר (MD) בקבוצת הבנקאות להשקעות של ברקליס העולמית.

גלעד לורך / צילום: באדיבות ברקליס
 גלעד לורך / צילום: באדיבות ברקליס

מיכל סגל מונתה לסמנכ"לית משאבי אנוש גלובלי בדלתא גליל.

פרופ' ורדה שלו מונתה לדירקטורית בקבוצת נובולוג, העוסקת בשירותי בריאות.

יפעת אשכנזי קוטובסקי מונתה למנהלת משאבי אנוש בחברת הדאטה סנטר והענן הציבורי MedOne.

יפעת אשכנזי קוטובסקי / צילום: פיני סילוק
 יפעת אשכנזי קוטובסקי / צילום: פיני סילוק

אורן אלבז מונה למעצב ראשי של חוויות המשתמש בסטארט-אפ Joyned, שפיתח את Joyned Booking להפיכת הזמנת לינות באתרי נסיעות לחוויה חברתית.

חדשות טובות

עובדי מיקרוסופט בישראל תרמו כ-70 אלף שקל למימון מלגות לסטודנטים וסטודנטיות מהפריפריה בשיתוף עמותת 'עתידים', במסגרת קמפיין 'הסוודר המכוער' המסורתי של מיקרוסופט, שכל הכנסותיו מיועדות לקידום צעירים בעולם הטכנולוגיה.