עשרות יחידות דיור להשכרה מוזלת יוגרלו בתל אביב. מה מיקומן?

בעיריית ת"א יוצאים בסבב נוסף של הגרלות "דיור בר השגה" ומציעים יותר מ־80 יחידות דירות ב־6 פרויקטים שונים • הקלה בהליך הבירוקרטי תאפשר להירשם באופן חד פעמי לכל ההגרלות ב־2023

מגדלי מידטאון תל אביב / צילום: Shutterstock
מגדלי מידטאון תל אביב / צילום: Shutterstock

עיריית תל אביב־יפו הודיעה השבוע כי בכוונתה להגריל יותר מ־80 דירות אשר יאפשרו לציבור השכרה מוזלת בשנת 2023. זאת, במסגרת פרויקטים של דירה בהישג יד. ברור כי סיכויי הזכייה אפסיים, וכי מדובר בטיפה בים ולא במה שישנה את פני שוק השכירות בעיר, אך בעירייה מקווים לראות עוד ועוד מיזמים כאלו, הן ברמה העירונית והן ברמה הארצית.

"הבית שלי נלקח ממני": מאות לקוחות נגד חברת השקעות נדל"ן שהסתבכה 
מספר התחלות הבנייה עומד על 70 אלף לשנה: איזו עיר נמצאת בראש וכמה זמן לוקח להשלים בניין? 
החל מהחודש הבא: תקרת הפטור ממס על השכרת דירה עולה 

80 הדירות יוגרלו בשישה פרויקטים שונים. אחד מהפרויקטים הוא מידטאון תל אביב שיכלול 22 יחידות דיור בנות 3 חדרים, במתחם הממוקם בסמוך לפארק שרונה ולמגדלי עזריאלי (רחוב מנחם בגין 144). פרויקט נוסף הוא עזריאלי טאון בו יוגרלו 21 יחידות דיור בנות 3 חדרים, במגדל מגורים באזור עזריאלי המיועד כולו להשכרה (רחוב מנחם בגין 146).

בפרויקט יסוד המעלה 33 יוגרלו שש יחידות דיור בנות 3 חדרים, בפרויקט גני שפירא יוקצו 6 יח"ד בנות 3־5 חדרים, בגינדי חשמונאים יוקצו 25 יחידות דיור בנות 2 חדרים בפינת הרחובות קרליבך והחשמונאים, ובפרויקט WE (במתחם הסמוך לדרך השלום ולמגדלי עזריאלי) תוגרל בשנת 2023 יחידת דיור אחת בת 2 חדרים.

הגדלת מלאי הדירות

כזכור, ביוני האחרון הודיעה עיריית תל אביב על השקת תוכנית דיור חדשה שמטרתה העיקרית היא הגדלת מלאי הדירות בדיור בר־השגה ברחבי העיר. בין יתר החלטותיה קבעה העירייה כי בכל פרויקט למגורים על קרקע פרטית יוקצו 15% מהדירות לדיור בר־השגה, למעט בדרום העיר שם השיעור יעמוד על 10%. לאחרונה ההחלטה הזו הפכה לדרישה בפועל מהיזמים, גם בפרויקטים שכבר רשמו התקדמות מסוימת בצנרת התכנון.

בעיריית תל אביב מציינים כי בקרקעות עירוניות יעמוד שיעור הדיור בהישג יד על 50%. "בנוסף לכך, באוגוסט האחרון קבעה מועצת העיר, כי שיעור ההנחה בדיור בהישג יד בקרקעות פרטיות יעמוד על 40% ממחיר השוק (מדובר בשיעור ההנחה המקסימלי שרשות מקומית מוסמכת לקבוע על פי חוק), וגובה שכר הדירה בדיור בהישג יד בקרקעות עירוניות יעמוד על 25% מההכנסות הנטו של משקי בית מהעשירון ה־5".

במסגרת ההגרלה, שכר הדירה בפרויקט מידטאון על יחידת דיור של שלושה חדרים עם מרפסת יעמוד על 5,500 שקל לחודש. בפרויקט עזריאלי טאון שכר הדירה יעמוד על 5,000 שקל ובפרויקט גינדי החשמונאים השוכר ישלם 4,500 שקל.

יצוין כי בהגרלה הקודמת שפורסמה באוגוסט האחרון הוצעו 48 יחידות דיור בנות 2.5 חדרים עם מרפסת, בפרויקט מגדלי הצעירים ארלוזרוב. הגרלה זו הייתה הראשונה שהשיקה העייריה לדיור בהישג יד מאז מרץ 2021.

הקלה בהליך הביוקרטי

עתה, מלבד ההגרלה, בעיריית תל אביב מודיעים כי תהיה הקלה בהליך הבירוקרטי והזכאים יוכלו להצטרף לכלל ההגרלות שיוקצו בשנת 2023 באמצעות רישום חד פעמי. רישום זה נפתח השבוע, ויסתיים ב־25 בינואר 2023.

ראש עיריית תל אביב־יפו, רון חולדאי ציין כי "אנחנו פועלים לאורו של חזון עירוני, המתייחס למדיניות המגורים העירונית על כל היבטיה בראייה ארוכת טווח, ובמטרה לממש תמונת עתיד של עיר אטרקטיבית למגורים עבור מגוון אוכלוסיות. אנחנו גאים לפתוח את מערכת הרישום השנתית שתקל על תושבינו, כך שבהרשמה אחת בלבד יוכלו להתמודד לכל ההגרלות לדיור בהישג יד שייערכו השנה".

ברשות לדיור בעיריית תל אביב־יפו מציינים כי המהלך של רישום חד פעמי "מהווה יתרון אדיר לתושבים אשר יימצאו בתוך מאגר אקטיבי כאשר העירייה תגריל אותם באופן אוטומטי בכל הפרויקטים הרלוונטיים".