רשת אופטיקה הלפרין פותחת 10 סניפים חדשים

רשת האופטיקה הגדולה בישראל פותחת 10 סניפים חדשים ברחבי הארץ וחתמה על הסכמים לפתיחת 9 סניפים נוספים • וגם: חברת המיצים הטבעיים פריניב נכנסה לשוק המים בטעמים והשיקה מוצר חדש בתוספת מגנזיום • אירועים ומינויים

סניף של אופטיקה הלפרין / צילום: יח''צ
סניף של אופטיקה הלפרין / צילום: יח''צ

רשת אופטיקה הלפרין פותחת 10 סניפים חדשים ברחבי הארץ בהשקעה של כ־10 מיליון שקל, וחתמה על הסכמים לפתיחת 9 סניפים נוספים.

אופטיקה הלפרין, רשת האופטיקה הגדולה בישראל המונה 125 סניפים, משיקה סניף ראשון בחריש, ובחצי השנה הקרובה ייפתחו סניפים נוספים בירושלים, בראשון לציון, בקריית אונו, בראש העין, ברחובות, בחריש, ברמלה - נווה דורון, בבאר יעקב, בשוהם ובאור יהודה.

להערכת החברה, עד סוף 2023 היא תמנה 150 סניפים. הסניפים החדשים יכללו חדרי בדיקות מתקדמים ויציעו מגוון גדול של משקפי ראייה, משקפי שמש, עדשות מגע ואביזרים של מותגים כמו קרולינה הררה, הוגו בוס, לקוסט, דיור, מייקל קורס והקולקציה החדשה של אופטיקה הלפרין.

רוב הסניפים יוקמו במרכזי השכונות, מחוץ לקניונים ולמרכזי קניות, כחלק ממהלך אסטרטגי שעושה הרשת לאור התחרות בשוק המשקפיים שתיכנס להילוך גבוה בעתיד הקרוב. בשנה האחרונה, קבוצת פוקס בהובלת הראל ויזל חתמה על זיכיון המותג Sunglass Hut השייך לקבוצת לוקסוטיקה, במה שמהווה כניסה של שחקנית בינלאומית ראשונה לקמעונאות האופטיקה. גם סופר־פארם חתמה לפני כמה חודשים על עסקה לרכישת רשת משקפי השמש אירוקה תמורת 75 מיליון שקל.

"התחרות בקניונים גוברת, והחלטנו לפגוש את הלקוחות בשכונות הוותיקות והחדשות", אומרת טלי קינג, מנהלת אופטיקה הלפרין. "הבנייה של מגדלים ושדרות קניות הובילה אותנו לפתוח חנויות חדשות בכל שכונה כזו. הרשתות האחרות יפגשו אותנו גם בקניונים, אבל להבדיל מהן, נהיה גם ברחובות ובשכונות, שם שכר הדירה וההוצאות נמוכים יותר. אנחנו בתקופת פיתוח גדולה שהתחלנו השנה, והיא תימשך בשנה הבאה".

פריניב משיקה משקה עם מגנזיום

חברת המיצים הטבעיים פריניב נכנסה לשוק המים בטעמים, והשיקה מוצר חדש בתוספת מגנזיום.

המשקה החדש, WATER XTRA, מיוצר בשלושה טעמים: לימונענע, לימון־אפרסק ולימון־תפוח. בחודשים האחרונים נמכר המשקה ברשת שופרסל, ובשנה הקרובה צופים בחברה כי ייכנס לרשתות שיווק נוספות.

קטגוריית המים המינרליים בישראל מגלגלת 480 מיליון שקל בשנה, מתוכם נתח השוק של קטגוריית המים בטעמים תופס כ־20%.

"אין מים בטעמים עם מגנזיום בישראל, וכשאנשים פחות צורכים ירקות, ובמי השתייה המותפלים בברז אין מגנזיום - אין דרך טבעית לצרוך אותו", אמר אפי דיין, סמנכ"ל פיתוח עסקי בפריניב. "אנחנו מהווים 5% מנתח השוק בשופרסל בקטגוריית המים בטעמים ונמצאים במשא־ומתן עם לקוח גדול בארה"ב".

משפחת יניב הקימה את פריניב ב־1994. המפעל נמצא בעמק יזרעאל, וחברה מעסיקה כ־90 עובדים. לאחרונה החלה פריניב לייצא מיץ תפוזים סחוט ומבוקבק לפינלנד, ומקיימת משא־ומתן עם מדינות במזרח הרחוק, באוקראינה, באוסטרליה ובניו זילנד.

תוכנית החדשנות של אסטרהזניקה

שיפור אפשרויות הטיפול בסרטן, שיתוף נוח של דאטה למחקרים ובינה מלאכותית לניבוי הבטיחות של תרופות - אלה חלק מהפתרונות שפיתחו ששת הסטארט־אפים שנבחרו להשתתף בתוכנית החדשנות BeyondBio SCALE של ענקית התרופות אסטרהזניקה, Accenture, שירותי בריאות כללית ו־AWS.

התוכנית, שיוצאת לדרך זו הפעם השלישית ותימשך כתשעה חודשים, מיועדת לסטארט־אפים ישראלים בתחומי הבריאות הדיגיטלית והבינה המלאכותית. מטרתה היא להעניק למשתתפים את הכלים והידע הדרושים כדי להתבסס בשוק המקומי ולפרוץ לשווקים גלובליים חדשים. הסטארט־אפים שנבחרו הם Quris.AI, Quant Health, Rhino Health, Lynx.MD, Pangea Biomed ו־Curesponse.

לדברי אוהד גולדברג, מנכ"ל אסטרהזניקה ישראל, "אנו רואים חשיבות גדולה בפיתוח, עידוד וצמיחה של חברות הזנק מקומיות בתחום הבריאות הדיגיטלית והבינה המלאכותית, ואנו שמחים לראות את התוצאות שהשיגו המחזורים הקודמים".

חדשות טובות

עמותת כ"ן, הפועלת לייצוג שווה של נשים במוקדי קבלת ההחלטות, קיבלה מקרן נשות הדסה מענק בגובה 130 אלף דולר, שיאפשר לה לקדם מאיץ להשגת ייצוג שווה.