כנף ציון | בלעדי

סופית: "כנף ציון" ישמש כמטוס הרשמי של נתניהו

מטוס ראש הממשלה "כנף ציון", שהפעלתו הוקפאה על ידי הממשלה הקודמת, יהיה מטוס הנסיעות הרשמי של נתניהו • ככל הנראה, הטיסות הראשונות יופעלו על ידי טייסים של התעשייה האווירית, ובהמשך על-ידי טייסים ייעודיים שחיל האוויר יקצה לכך

מטוס כנף ציון / צילום: מיכל רז חיימוביץ
מטוס כנף ציון / צילום: מיכל רז חיימוביץ

עכשיו זה רשמי: מטוס ראש הממשלה "כנף ציון", שהפעלתו הוקפאה על ידי הממשלה הקודמת, יהיה מטוס הנסיעות הרשמי של ראש הממשלה בנימין נתניהו ואולי ישמש גם לנסיעות של הנשיא יצחק הרצוג.

שר האוצר סמוטריץ' מקדם חוק שיאיץ מיזמי ענק בתחום התשתיות 
המהפכה של יריב לוין: האקטיביזם השיפוטי לא ייעלם, הוא רק ישנה צורה | טור סופ"ש

מנכ"ל משרד ראש הממשלה הזמני, צחי ברוורמן, פנה הערב (ה') במכתב אל מנכ"ל משרד הביטחון אמיר אשל, וביקשו להנחות את התעשיה האווירית להכין את המטוס לקראת הטיסות הקרבות של ראש הממשלה.

המטוס עבר את כלל הבדיקות השוטפות ונמצא כעת בהאנגר של התעשיה האווירית בנמל התעופה בן גוריון. כדי להשמישו ולהכינו לטיסה, נדרשות כמה פעולות נוספות במטוס עצמו וכן בהכנת הצוותים המלאים הנדרשים להפעלה. ככל הנראה, הטיסות הראשונות יופעלו על ידי טייסים של התעשייה האווירית, ובהמשך על-ידי טייסים ייעודיים שחיל האוויר יקצה לכך.

המטוס נבנה בעלות של מאות מיליוני שקלים וזכה לביקורת חריפה לרבות של מבקר המדינה על סידורי פנים משודרגים לפי דרישת משרד ראש הממשלה בראשות נתניהו. עם זאת, העלות הכבדה נובעת בשל התאמתו של "כנף ציון" לדרישות ביטחוניות ובטיחותיות מחמירות וכן להתקנת אמצעי קשר מתקדמים שיאפשרו לראש הממשלה להיות מעודכן כל העת ולהעביר החלטות.

עד כה לא נמסר רשמית מהם יעדי הטיסה הראשונים של נתניהו, אבל ייתכן והוא יבקש להגיע לכנס הכלכלי העולמי בדאבוס בעוד 10 ימים. במקרה הזה, ספק אם "כנף ציון" יהיה מוכן. הנסיעה הבאה הצפויה היא לאיחוד האמירויות, לפגישה עם שותפו הבכיר של נתניהו להסכמי אברהם, מוחמד בין זאייד.