גולדמן זאקס יוצאת לסבב פיטורים: כ-6% מכוח העבודה יקוצץ

לפי הדיווחים, בנק ההשקעות מתכנן לקצץ עד 3,200 מקומות עבודה • הסיבה: המשבר הכלכלי והעלויות של ההלוואות הצרכניות שהעניק הבנק

הרווחים של גולדמן זאקס זינקו במהלך המגפה, אבל היא התקשתה לשמור על המומנטום / צילום: Reuters, Andrew Kelly
הרווחים של גולדמן זאקס זינקו במהלך המגפה, אבל היא התקשתה לשמור על המומנטום / צילום: Reuters, Andrew Kelly

גולדמן זאקס  תצא השבוע לאחד מסבבי הפיטורים הגדולים ביותר מאז פרץ המשבר הפיננסי. החברה התחילה לפטר עובדים היום (ג'), כחלק מתוכנית לקיצוץ 3,200 משרות - כ-6% מהעובדים. ב"ניו יורק טיימס" מדווחים כי גורמים המעורים בנושא אמרו כי גולדמן זאקס תודיע מחר למרבית העובדים שיושפעו מהקיצוצים על פיטוריהם.

התפתחות דרמטית בפרשת יונט קרדיט: ראיית זהב נגד משה כחלון | בלעדי
"זה פשוט לא הגיוני": הסיבות לראלי המפתיע של האירו והתחזית הפסימית לשנה הקרובה | ניתוח

גולדמן זאקס מתמודדת כעת עם המשבר הכלכלי ועם הפסדים שנובעים מהניסיון הכושל שלה בבנקאות צרכנית. כמו בנקי השקעות גדולים אחרים, גם הרווחים של גולדמן זאקס זינקו במהלך המגפה, אבל היא התקשתה לשמור על המומנטום. מניות החברה צנחו בכ-10% בשנה החולפת, מה שהעניק לה שווי שוק של כ-120 מיליארד דולר.

נכון לסוף ספטמבר, 49,100 איש עבדו בגולדמן זאקס. בדצמבר האחרון קיצצה החברה כ-1,600 עובדים - 2% מכוח העבודה. בחודש שעבר הזהיר מנכ"ל גולדמן זאקס, דיוויד סולומון, את המשקיעים מפני "רוח נגדית" בעלויות, במיוחד בשל האינפלציה ובשל עלויות שדרוג הטכנולוגיה של החברה. לדברי סולומון, הוא "ימשיך לחפש איזון" בין שימור העובדים - ההוצאה הגדולה ביותר של הבנק - ובין "גישה הולמת לתשלום עבור ביצועים".

על פי חברת הדאטא Dealogic, ההכנסות של גולדמן זאקס בארצות-הברית צנחו ביותר מ-50% בשנה שעברה, לכ-35 מיליארד דולר עד אמצע דצמבר. מדובר בניגוד חד ל-2021, בה ההכנסות של בנק ההשקעות היו כמעט 7 מיליארד דולר.