טסלה מהממת את השוק ומורידה מחירים בעשרות אחוזים

דגמי טסלה 3 רושמים הוזלה בשיעור של 30 עד 37 אלף שקל • ירידת המחירים צפויה להביא לקריסה של שוק היד השנייה

טסלה 3 / צילום: Shutterstock
טסלה 3 / צילום: Shutterstock

חברת טסלה יצאה אמש במהלך גלובלי של קיצוץ מחירים עמוק בכל דגמי הרכב החדשים שהיא משווקת במטרה להמריץ את המכירות.

המהלך משפיע גם על השוק הישראלי שבו נחתכו אמש המחירים של כל הדגמים בעשרות אלפי שקלים, פחות משבועיים לאחר שהחברה ייקרה את כל הדגמים עקב עליית מס הקנייה בתחילת ינואר.

ההתייקרויות ומפת הטעינה: המדריך לרכישת רכב חשמלי ב־2023 | ניתוח
קיה נירו פלוס: יש לה הכול כדי להפוך ללהיט, חוץ מהמחיר | מבחן דרכים

דגמי טסלה 3 רשמו הוזלה בשיעור של 30 עד 37 אלף שקל לעומת המחירון האחרון, שפורסם רק לפני שבועיים. מחיר הבסיס של מודל 3 בגרסת הטווח הרגיל עומד כעת על כ-205 אלף שקל בלבד. הקרוס אובר מודל Y רושם הוזלה בשיעור של עד כ-60 אלף שקל בהתאם לגרסה ומחירי הדגם נמוכים כיום ממחירי ההשקה שלו בשנה שעברה.

המהלך כאמור, הוא חלק ממהלך גלובלי שהוכרז אמש ובמסגרתו הוזילה טסלה את מחירי כל הדגמים שלה בארצות הברית ובאירופה בשיעור של בין 6% ל-20% בהתאם לדגם. זאת כשבועיים לאחר שהחברה חתכה בצורה אגרסיבית בשיעור של עד 24% את מחיריה בשוק הסיני. המהלך מהווה תפנית חדה ממגמת העלאת המחירים שנקטה טסלה בעולם בשנה וחצי האחרונות בנימוק של "עלייה חדה במחירי התשומות".

ההוזלה צפויה להביא לקריסה של מחירי היד השנייה של רכבי טסלה בישראל ולפגוע במיוחד ברוכשים ספקולטיביים, שרכשו את כלי הרכב בשנה שעברה במטרה למכור אותם ברווח אחרי עליית המס. במקביל היא צפויה להציב רף תחרותי חד ובעייתי מאד להרבה המתחרים הישירים שלה בפלח הרכב החשמלי, שלאחר העלאות המחירים המשמעותיות בתחילת השנה מוצאים את עצמם עם מחירים גבוהים משמעותית משל טסלה