דיווח: מיקרוסופט תשלב את ChatGPT במוצרי הענן שלה

על פי פרסומים, כלי הבינה המלאכותית הפופולרי יוטמע במוצרי Azure של מיקרוסופט בקרוב • מדובר בצעד נוסף בהידוק היחסים בין ענקית הטכנולוגיה לחברת הבינה המלאכותית Open AI

מייקרוסופט, מחזקת את יחסים עם CHAT GPT / צילום: Shutterstock
מייקרוסופט, מחזקת את יחסים עם CHAT GPT / צילום: Shutterstock

ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט ממשיכה לשלב את הכלים של חברת הבינה המלאכותית Open AI במוצריה המובילים. היום (ג'), דווח ברשת בלומברג שענקית הטכנולוגיה תחל לשלב את הצ'אט החדש, ה-ChatGPT, בשירותי הענן שלה, כבר בחודשים הקרובים.

הייפ ללא כיסוי? "יזמים מוסיפים את המילה ChatGPt גם כשאין סיבה" | פרויקט מיוחד
פריצות דרך או צעידה במקום? מה אפשר ללמוד מכנס הטכנולוגיה הגדול בעולם

החברה הודיעה שתפתח לציבור הרחב את חבילת ה-Azure שלה שמשתמש בכלים של Open AI, חבילה שעד כה הייתה מוגבלת למספר מצומצם של לקוחות. בנוסף לצ'אט, לקוחות הענן של מיקרוסופט יוכלו להשתמש גם ב-DALL E-2, מודל שמחולל תמונות וציורים בהינתן פקודות טקסט.

ההודעה האחרונה של מיקרוסופט מצטרפת לשורה של דיווחים אודות שיתוף פעולה הולך ומעמיק בין שתי החברות. מיקרוסופט השקיעה בעבר כ-מיליארד דולר בחברה מקליפורניה, ולאחרונה דווח כי היא שוקלת השקעה נוספת של 10 מיליארד דולר, מה שיעניק ל-Open AI שווי של 29 מיליארד דולר.

בימים האחרונים דווח גם כי מיקרוסופט מתכוונת לשלב את הצ'אט החדש גם במנוע החיפוש שלה בינג', היעד הוא לשלב את הכלי החדש במנוע החיפוש כבר בחודש מרץ הקרוב. בנוסף, דווח שבקרוב הצ'אט החדש יוטמע גם בתוכנות האופיס הפופולריות של מיקרוסופט: וורד, פאוואר פוינט ואאוטלוק.

אלון חיימוביץ', מנכ"ל מיקרוסופט ישראל מסר כי "אחרי שנים של מחקר, פיתוח והשקעות אסטרטגיות בתחום הבינה המלאכותית, מיקרוסופט מכריזה היום ששירותי הבינה המלאכותית המתקדמים ביותר בעולם יהיו זמינים מעכשיו על גבי הענן שלה אזו'ר. זהו Game changer משמעותי וזו הכרזה שמרגשת ומסקרנת אותי באופן אישי כחובב טכנולוגיה וכמי שמאמין ביכולות הבינה המלאכותית להשפיע על חיינו, ולספק לעסקים את הערך המוסף לו הם זקוקים על מנת להמשיך לצמוח ולגדול. במקביל, מיקרוסופט מחויבת להפוך את ההבטחה של עולם הבינה המלאכותית למציאות בצורה אחראית, אתית ונכונה עבור כולם. הטכנולוגיות העוצמתיות יהיו זמינות עבור סטארט-אפים, מפתחים וארגונים בישראל ויאיצו את הכלכלה הדיגיטלית".