אפל מכריזה על מחשבי Mac חדשים עם השבבים החזקים ביותר שלה עד כה

אפל השיקה מחשבים עם שבבי M2 ו-M2 Pro, המעבדים החזקים ביותר שפיתחה עצמאית עד כה • במסגרת המהלך הזה, אפל ממשיכה את הפרידה מאינטל - המק פרו הוא המחשב האחרון עם מעבד של החברה • מה לגבי המחירים? המק מיני מהדגם הזול ביותר יעלה 599 דולר, ומחיר ה-MacBook Pro החדש מתחיל ב-1,999 דולר

מחשבי מקבוק של אפל / צילום: Shutterstock, Niks Evalds
מחשבי מקבוק של אפל / צילום: Shutterstock, Niks Evalds

ענקית הטכנולוגיה אפל הכריזה היום (ג') על מחשבי Mac חדשים עם שבבי M2 Pro או M2 Max, המעבדים החזקים ביותר שלה שפיתחה עצמאית עד כה. החברה השיקה מחשב MacBook Pro בגדלי 14 אינץ' ו-16 אינץ' עם המעבדים החדשים הללו. לצד זאת, היא השיקה גם Mac mini עם שבבי M2 או M2 Pro. למעשה, במהלך הזה, אפל כבר לא מוכרת מחשבי מק מיני עם מעבדי אינטל, מה שמשאיר את המק פרו כמחשב האחרון עם מעבד אינטל.

זיהו את הערכים שמעניינים את דור ה־Z: התחייה המחודשת של דיזנגוף סנטר 
להכפיל את הכסף או להפסיד את רובו ביום: אצל החברות האלו, הכול תלוי בניסוי אחד | ניתוח

לדברי החברה, ה-MacBook Pro מתמודד עם משימות תובעניות בצורה טובה יותר ביחס לגרסה עם מעבד אינטל: לדוגמה - עיבוד אפקטים מהיר יותר פי 6 מהדגם מבוסס אינטל. חיי הסוללה של הממכשיר עומדים על 22 שעות, חיי הסוללה הארוכים ביותר במק לפי אפל.

ה-M2 Pro, שנבנה באמצעות טכנולוגיית תהליך של 5 ננומטר מהדור השני, מורכב מ-40 מיליארד טרנזיסטורים, כמעט 20% יותר מ-M1 Pro וכפול מהכמות ב-M2. ל-M2 Max, החזקה יותר מבין שתי ערכות השבבים, יש 67 מיליארד טרנזיסטורים - 10 מיליארד יותר מ-M1 Max ויותר מפי 3 מזה של M2. השבבים M2 Pro ו-M2 Max עוצבו על ידי צוות הסיליקון של אפל, לרבות מהנדסים ומהנדסות ממרכז הפיתוח כאן בישראל.

ההשקות הללו מגיעות לאחר שמנהל הכספים הראשי של אפל הזהיר בחודש אוקטובר כי מכירות המק של החברה ירדו ברבעון דצמבר על בסיס שנתי. אפל למעשה מאחרת כאן: המהלך מתבצע אחרי עונת הקניות של נובמבר, וברקע גם הסביבה הכלכלית המורכבת - כעת לקוחות חוששים להוציא כספים רבים בשל החשש ממיתון פוטנציאלי.

מה לגבי המחירים? המק מיני יתחיל ב-599 דולר עם השבב M2, כ-100 דולר פחות מהגרסה הקודמת, ו-M2 Pro יעלה 1,200 דולר. ה-MacBook Pro החדש בגודל 14 אינץ' מתחיל ב-1,999 דולר, וגודל ה-16 אינץ' יתחיל מ-2,499 דולרים. כל המכשירים יהיו זמינים החל מ-24 בינואר.