דוחות מיקרוסופט הפתיעו לטובה, למרות צמיחה חלשה; המניה מזנקת ב-4% במסחר המאוחר

מיקרוסופט דיווחה על הכנסות של 52.75 מיליארד דולר, מתחת לתחזיות האנליסטים שעמדו על 52.96 מיליארד דולר • בשורת הרווח למניה, החברה דיווחה על 2.32 דולר למניה, מעל תחזיות האנליסטים לרווח של 2.3 דולר למניה

מטה מיקרוסופט בארה''ב / צילום: Shutterstock, VDB Photos
מטה מיקרוסופט בארה''ב / צילום: Shutterstock, VDB Photos

ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט  פרסמה את התוצאות הפיננסיות שלה לרבעון השני לשנת 2023, לפי החלוקה הפיסקלית שלה. מיקרוסופט דיווחה על הכנסות של 52.75 מיליארד דולר, מתחת לתחזיות האנליסטים שעמדו על 52.96 מיליארד דולר. בשורת הרווח למניה, החברה דיווחה על 2.32 דולר למניה, מעל תחזיות האנליסטים לרווח של 2.3 דולר למניה.

בעקבות הדוחות רושמת מניית מיקרוסופט עלייה של כ-4% במסחר המאוחר.

הפיטורים בענקיות ההייטק מחזירים אותן שנה לאחור, ולא בטוח שיהיו האחרונים
גם מפתחים יילכו: גל הפיטורים במיקרוסופט שונה מהמוכר בתעשייה | ניתוח
פיטורי הענק במיקרוסופט: מה יעלה בגורל העובדים בישראל? 

הכנסות חטיבת הענן של החברה עמדו ברבעון האחרון על 21.51 מיליארד דולר, עלייה של 18% לעומת הרבעון המקביל וגבוה במקצת מצפי האנליסטים. החברה רשמה הפרשה של 1.2 מיליארד דולר בעקבות תוכנית ההתייעלות עליה הכריזה לאחרונה.

מיקרוסופט היא בין חברות הטק שמתמודדות עם הקשיים המשמעותיים של המצב המאקרו-כלכלה העולמי. רק באחרונה הענקית הודיעה על תוכניות לפטר 10 אלף עובדים, מה שמייצג כ-5% מכוח העבודה שלה. יש לציין כי מיקרוסופט שכרה 40 אלף עובדים בשנה עד יוני 2022.

במהלך הרבעון בבנק ההשקעות השוויצרי UBS העריכו כי שירות הענן Azure מבית מיקרוסופט עומד בפני "האטה תלולה בצמיחה", מה שגרם לירידת המניה. הבנק חתך את מחיר היעד של מניית ענקית הטכנולוגיה מ-300 דולר ל-250 דולר.

מעמיקה דריסת רגל בעולם הבינה המלאכותית

כדי להתמודד עם שוק הבינה המלאכותית היוצרת שמתפתח פה בתקופה האחרונה, דווח כי מיקרוסופט תשקיע 10 מיליארד דולר ב-OpenAI, חברת הבינה המלאכותית ששחררה לשוק כלים כמו "דאל-אי" שיכולה לייצר תמונות על-ידי טקסט קצר או ארוך על-ידי הנחיה קצרה ופשוטה. מאוחר יותר דווח כי מיקרוסופט תחל לשלב את ChatGPT בשירותי הענן שלה וגם במנוע החיפוש שלה בינג כבר בחודשים הקרובים. בנוסף לצ'אט, לקוחות הענן של מיקרוסופט יוכלו להשתמש גם ב-DALL E 2, מודל שמחולל תמונות וציורים לפי פקודות טקסט. זה בעיקר יכול להסביר איך במיקרוסופט מבינים את המגמה הזו ורוצים לאמץ אותה.

סערה נוספת שמיקרוסופט נאלצת להתמודד איתה היא בלימת הרכישה הגדולה ביותר בתולדות ההייטק - בחודש ינואר אשתקד חברת מיקרוסופט הודיעה על התוכניות שלה לרכוש את חברת המשחקים אקטיוויז'ן בליזארד , שפיתחה את Call Of Duty ,Candy Crush ו-Warcraft, תמורת 68.7 מיליארד דולר. העסקה נכנסה לבדיקות וחקירות של רגולטורים ברחבי העולם וטרם יצאה לפועל, בעוד גם המתחרות ניסו להערים קשיים במקביל.

בחודש דצמבר האחרון, נציבות הסחר הפדרלית הגישה תביעת הגבלים עסקיים נגד הרכישה. המהלך שנקטו ב-FTC צפוי להעמיד את מיקרוסופט בפני מכשולים משמעותיים להשלמת העסקה, ואולי אפילו להוביל לביטולה. לצד הרגולטור האמריקאי, גם בבריטניה ובאיחוד האירופי בוחנים את העסקה מקרוב. העסקה מתוכננת להיחתם עד יוני 2023 וכפופה לבדיקות הרגולציה ואישור בעלי המניות של אקטיביז'ן בליזארד. אם מיקרוסופט תצליח להשלימה, היא תהפוך לחברת המשחקים השלישית בגודלה בעולם בהכנסות, אחרי טנסנט וסוני.