דיווח: מיקרוסופט נערכת לפיטורי ענק של 11 אלף עובדים - 5% מכוח העבודה שלה

לפי דיווח בסקיי ניוז, מיקרוסופט מצטרפת לענקיות הטכנולוגיה שהחלו בסבבי פיטורים נרחבים ותיפרד מכ-5% מכלל כוח העבודה שלה • לפי שעה לא ברור אם העובדים בישראל יושפעו מהמהלך • מיקרוסופט העולמית: "לא מגיבים על שמועות"

מטה מיקרוסופט בסיאטל, וושינגטון / צילום: Shutterstock, Feng Cheng
מטה מיקרוסופט בסיאטל, וושינגטון / צילום: Shutterstock, Feng Cheng

רשת החדשות סקיי ניוז מדווחת הערב (ג') שענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט  מתכוונת לפטר כ-11 אלף עובדים מכוח העבודה שלה. לפי שעה לא ידוע האם הפיטורים יגיעו גם אל צוותי הפיתוח שפועלים בישראל. מיקרוסופט מצטרפת בכך לענקיות נוספות שהודיעו על פיטורים בחודשים האחרונים, ביניהן אמזון, טוויטר ופייסבוק.

יוניטי-איירון סורס יוצאת לגל קיצוצים: כ-280 עובדים יפוטרו 
שבבים הם הנפט החדש, וארה"ב מוציאה מיליארדים כדי למצב את מעמדה 

מיקרוסופט מעסיקה נכון להיום כ-220 אלף עובדים והקיצוץ המתוכנן יהיה של כ-5% מכלל כוח העבודה שלה. ברשת החדשות נמסר כי המספר הסופי של העובדים שיפוטרו עשוי להשתנות ובוול סטריט אף מעריכים שמספר העובדים שיאלצו לעזוב יהיה אף גבוה יותר.

ענקית הטכנולוגיה, שהתמקדה בשנים האחרונות בעיקר בשירותי הענן שלה, מחזיקה בשווי שוק של 1.78 טריליון דולר. לאחרונה עדכן אנליסט UBS את תחזית מחיר היעד של מניית החברה מ-300 דולר ל-250, ושינה את ההמלצה מקנייה לנייטרלי.

בימים האחרונים החלו דיווחים על כך שהחברה מתכוונת להשקיע כ-10 מיליארד דולר בחברת Open AI. בנוסף, דווח כי בכוונת מיקרוסופט להתחיל להטמיע את המוצרים של החברה שמפתחת כלי בינה מלאכותית מתקדמים בחלק ממערכות הליבה שלה - בוורד, פאוואר פוינט ואאוטלוק. מוקדם יותר היום פורסם גם שהחברה מתכוונת לשלב את הצ'אט החדש של Open AI גם במוצר הענן שלה - Azure.

בחודשים האחרונים ענקיות טכנולוגיה נוספות הודיעו על קיצוצים דרמטיים בכוח האדם שלהן. כך למשל, חברת אמזון הודיעה בתחילת החודש שתיפרד מכ-18 אלף עובדים. גם מטא (פייסבוק) הודיעה בחודש נובמבר האחרון שתיפרד מכ-11 אלף עובדים גם כן - 13% מכוח העבודה שלה.

במיקרוסופט העולמית הגיבו לדיווחים וטענו: "לא מגיבים על שמועות".