לונדון לא מחכה לה: פחתו סיכוייה של ניו-מד להיכנס לבורסה הבריטית

שותפות חיפושי הגז דיווחה על דחיית דיון והתפטרויות בדירקטוריון חברה בריטית שעימה הייתה אמורה להתמזג

יוסי אבו ,מנכ"ל ניו-מד / צילום: ענבל מרמרי
יוסי אבו ,מנכ"ל ניו-מד / צילום: ענבל מרמרי

פחתו הסיכויים למיזוגה של שותפות חיפושי האנרגיה ניו-מד אנרג'י (לשעבר דלק קידוחים) עם חברה בריטית, במטרה להכניסה לבורסה הלונדונית. קפריקורן אנרג'י (Capricorn) הבריטית הודיעה לניו-מד על שינויים משמעותיים בהנהלת החברה, תוך דחיית דיון בדירקטוריון שאמור היה להתכנס בשבוע הבא, כדי לדון במיזוג בין שתי החברות. הצעד של קפריקורן מפחית משמעותית, להערכת ניו-מד, את הסיכויים להשלמת המיזוג שעליו דווח בסוף ספטמבר האחרון.

במסגרת הסכם המיזוג נקבע, כי סמוך להשלמת העסקה תחלק קפריקורן לבעלי מניותיה דיבידנד מיוחד של 620 מיליון דולר, ולאחריה תקצה מניות לבעלי היחידות של ניו-מד שאמורים היו להחזיק ב-89.7% ממניות החברה המאוחדת, כך שהשותפות תהפוך לתאגיד פרטי בבעלות מלאה של קפריקורן.

מניות החברה המאוחדת היו אמורות להירשם למסחר ברשימת הפרימיום בבורסת לונדון תחת השם ניו-מד אנרג'י, ובמקביל בבורסת ת"א בהתאם לכללי הרישום הכפול.

חמישה מתוך תשעת הדירקטורים התפטרו

כל זה מוטל כעת בספק, לאחר שניו-מד , המנוהלת על ידי יוסי אבו, מסרה כי קפריקורן דחתה בשלושה שבועות את הדיון במיזוג. נוסף על כך התפטרו חמישה (מתוך תשעה) חברי הדירקטוריון שלה, לרבות היו"ר והמנכ"ל.

לפי ההערכות בשוק, קפריקורן ביקשה להקשיח עמדות במגעים לקראת המיזוג, במטרה להשיג לעצמה שווי גבוה יותר בעסקה.

הקשחת העמדות מגיעה לנוכח עמדות שהציגה קרן השקעות בשם פאליסר קפיטל.

שווי השוק של קפריקורן עומד כיום על כ-950 מיליון דולר, והוא צמח מאז הדיווח על המיזוג הצפוי עם ניו-מד ב-16%.

לפי הודעת ניו-מד למשקיעים, קפריקורן ציינה כי מטרת דחיית האסיפה לאישור העסקה היא "לאפשר להרכב הדירקטוריון החדש לבחון את העסקה, לצד חלופות אסטרטגיות אחרות".

ניו-מד הוסיפה כי לא נתנה הסכמות למהלכים האחרונים שמבצעת כעת החברה הבריטית, וציינה בדיווח למשקיעים, כי "לאור התפתחויות אלו והתפטרות מרבית חברי דירקטוריון קפריקורן, מעריכה השותפות כי פחתה משמעותית ההסתברות להשלמת העסקה."

מאז תחילת שנת 2021 מנסה ניו-מד אנרג'י להוביל מהלך משפטי שיהפוך אותה משותפות לסטטוס של חברה בע"מ. מטרת המהלך במקור הייתה להוביל להנפקה של השותפות בבורסה הלונדונית. בהמשך התניעה ניו-מד הליך של מיזוג לתוך קפריקורן אנרג'י הבריטית, שמחזיקה בנכסי נפט וחזקות יבשתיות של גז טבעי במצרים, בבריטניה, במאוריטניה ובמדינות נוספות.

פעילות החברה הממוזגת הייתה אמורה להתרכז במזרח התיכון, בצפון אפריקה במדינות הגובלות בים התיכון ובאזורים נוספים. הנהלת ניו-מד תכננה להשתמש בתזרימי הנכסים שלה לביצוע השקעות חדשות, בין היתר באנרגיה מתחדשת, ולחלק דיבידנדים למשקיעים באופן שוטף.

בספטמבר העריכה הנהלת ניו-מד, כי "המיזוג עם קפריקורן ייצור חברת אנרגיה בינלאומית, מהמשמעותיות בבורסת לונדון, בעלת היקף פעילות ונכסים גדול ומגוון, עם צוותים מנוסים, יכולות תפעול ורקורד עשיר של פיתוח, חיפוש והפקה".

ניו-מד, בשליטת קבוצת דלק של יצחק תשובה, נסחרת בבורסה התל אביבית לפי שווי שוק של קרוב ל-9 מיליארד שקל. הנכס הבולט של השותפות הוא החזקה של 45.3% במאגר הגז לוויתן, ולצידו היא מחזיקה ב-30% ממאגר הגז אפרודיטה, שרובו ממוקם במים הכלכליים של קפריסין.

הכנסות ניו-מד בתשעת החודשים הראשונים של 2022 הסתכמו ב-725 מיליון דולר, עלייה של 25% ביחס לתקופה המקבילה שנה קודם לכן.

הרווח הנקי זינק ב-75% והסתכם ב-328 מיליון דולר באותה תקופה.