תוכנית המטרו מתקדמת: פורסם מכרז לתפקיד מנהל הפרויקט

נת"ע פרסמה מכרז למשנה למנכ"ל החברה הממונה על המטרו • מדובר בדחיפה נוספת לפרויקט, כאשר חרף התבטאויותיה השנויות במחלוקת של שרת התחבורה מירי רגב נגד הפרויקט, הממשלה מקדמת אותו במרץ

מטרו / צילום: Unsplash
מטרו / צילום: Unsplash

פרויקט המטרו מתקדם: חברת נת"ע פרסמה מכרז למשנה למנכ"ל החברה הממונה על המטרו. בין תנאי הסף הנדרשים: תואר ראשון וניסיון מקצועי של 7 שנים בתפקיד בכיר בתחום התשתיות או ניסיון מצטבר של תקופה דומה בתחום הניהול העסקי (מעל חצי מיליארד שקל), כהונה בתפקיד בכיר במגזר הציבורי וניסיון בניהול עובדים ופרויקטים. 

גולדמן זאקס מזהירים: הרפורמה המשפטית יכולה לפגוע בשקל 
היום: כנס חירום של עיתונאים נגד סגירת תאגיד השידור "כאן"

התפקיד כולל ניהול הסכמים, ספקים, אסטרטגית הרכש והניהול הארגוני, עבודה מול רשויות מקומיות ולמעשה ניהול של פרויקט המטרו.

מעל חברת נת"ע תוקם גם רשות המטרו, לאחר שוועדת האיתור לבחירת מנהלה הוקפאה בשל חילופי הממשלות ועדיין לא התכנסה, כשבין המועמדים לתפקיד זה דלית זילבר, לשעבר מנכ"לית מינהל התכנון; וצחי דוד, סגן ראש אגף התקציבים במשרד האוצר הממונה על הנדל"ן, שמונה לתפקיד זה בסוף שנת 2020, כשקודם לכן ניהל את מחוז תל אביב ברשות מקרקעי ישראל.

בנוסף הגיש מועמדות איתי חוטר, לשעבר סמנכ"ל כלכלה של מרכז השלטון המקומי, שקודם לכן ביצע מספר תפקידים באגף החשב הכללי במשרד האוצר. עוד הגיש מועמדותו בעז צפריר, לשעבר מנכ"ל חברת ממן מסופי מטען וניטול, שלפני כן שימש בתפקיד מנכ"ל רכבת ישראל. 

דחיפה נוספת לפרויקט

מדובר בדחיפה נוספת לפרויקט המטרו. חרף התבטאויותיה השנויות במחלוקת של שרת התחבורה מירי רגב נגד הפרויקט, הממשלה בה היא חברה מקדמת אותו במרץ, בדומה לממשלה הקודמת: נוסף לחוק המטרו שהותנע מחדש לאחר שנפל קורבן לעימותים פוליטיים והתנגדות לא עניינית מטעם האופוזיציה (הקואליציה, היום) וחוק ההסדרים שמעגן את מימון הפרויקט, כעת גם המבנה הארגוני מתכוונן לתחילת ביצועו.

אומדן הפרויקט הוא 150 מיליארד שקל, כשלפי חברת נת"ע, הוא ייפתח בשתי פעימות: חלקו הראשון בשנת 2034, באיחור של כ-4 שנים מההערכות המקוריות, עיכוב שנוצר עוד לפני שהחל הביצוע; חלקו השני של הפרויקט יושלם לפי ההבטחות בשנת 2037, כאשר הוא יקיף 24 רשויות מקומיות בגוש דן.