סמסונג גלקסי | בדיקת גלובס

קיבלנו את מכשיר הפרימיום החדש של סמסונג ל-24 שעות. אלו המסקנות

ה־Galaxy S23 Ultra החדש הוא מכשיר מאסיבי שמציע מסך ססגוני וצבעוני, עט שעושה עבודה טובה, מצלמה מפלצתית ואת המעבד החזק בשוק - אבל אין בו הרבה שדרוגים משמעותיים בהשוואה לדור הקודם • תובנות מהתנסות של 24 שעות עם מכשיר שמחירו החל מ־5,000 שקל

סדרת Galaxy S23 החדשה של סמסונג / צילום: נבו טרבלסי
סדרת Galaxy S23 החדשה של סמסונג / צילום: נבו טרבלסי

כמדי שנה, ענקית הטכנולוגיה סמסונג משיקה את המכשירים החדשים שלה בסדרת ה־Galaxy S. השבוע סמסונג הכריזה על שלושה מכשירים: Galaxy S23, Galaxy S23+ ו־Galaxy S23 Ultra.

הסמארטפון שלכם נגנב או אבד? אלה הכלים שיכולים לעזור לכם | בדיקת גלובס 
קיצורי מקלדת ומדידת רהיטים: 10 כלים באייפון שכדאי להכיר | בדיקת גלובס 
לחפש טוב יותר: הכלים והטריקים בגוגל שכדאי להכיר | בדיקת גלובס

למשך 24 שעות התנסינו בדגם הגדול והמאסיבי מבין השלושה - האולטרה - כדי לגלות מה התחדש והאם יש בשורה במכשיר. סמסונג מנסה לייצר כאן את האנדרואיד הטוב ביותר, זה שבאמת יוכל להתחרות מול אפל בלי מתחרים מאותה מערכת הפעלה. האם היא מצליחה?

מסך ותצוגה: ססגוני וצבעוני

בדומה לדור הקודם, גם הפעם מדובר במסך 6.8 אינץ' באיכות QHD+ ובתצוגת DYNAMIC AMOLED 2X. קצב הריענון של המכשיר מגיע עד 120 הרץ, וקצב ביצוע מדידות מגע הוא עד 240 הרץ במצב משחק. למכשיר יש בהירות שיא של 1,750 ניטים, משמע התמודדות ראויה עם קרני השמש שיכולות להקשות על המסך.

אחת הנקודות החזקות ביותר של סמסונג היא המסכים הססגוניים והצבעונים שלה. הפרטים במסך נראים מעולה, בוודאי כאשר רואים תכני וידיאו בבהירות מלאה. באולטרה שילבו גם פיצ'ר של Vision Booster, שמאפשר להתאים את הצבע והניגודיות של התמונה ביחס לתנאי התאורה בסביבה.

מצלמה: עתירת־רזולוציה

מערך הצילום האחורי של המכשיר הוא מרובע: חיישן אדפטיבי ראשי של 200MP, וכאן גם נמצאת הבשורה המשמעותית. החברה רוצה למכור את המכשיר כמצלמה הטובה ביותר בשוק, יותר מאייפון 14 פרו מקס לדוגמה.

לפי סמסונג, החיישן משתמש בטכנולוגיית Pixel Binning כדי לתמוך במספר רמות עיבוד עתיר־רזולוציה במקביל. למעשה, חיישן האדפטיבי הזה יכול לשלב 16 פיקסלים לפיקסל אחד גדול יותר לתמונות בהירות יותר עם הרבה יותר פרטים, כולל במצבי אור נמוכים.

לצדו יש חיישן אולטרה רחב של 12MP, ושני חיישני טלפוטו. המצלמה הקדמית מציעה 12MP. בסמסונג שילבו אלגוריתם מבוסס בינה מלאכותית של יחידת עיבוד התמונה (ISP) כדי לספק תמונות טובות בכל תנאי התאורה. עוד שיפור משמעותי הוא מייצב התמונה האופטי הכפול - כך שסרטונים שיצולמו בתאורה חלשה או בטשטוש, יהיו יציבים יותר. התמונות עצמן נהדרות, אך בעין רגילה קשה להבחין בין הדור הנוכחי לקודם.

עיצוב: זכוכית משופרת

המכשיר דומה מאוד לקודמו, עם אותו גודל, אותם עיקולים ואותה אריזה, אך התצוגה מעט שטוחה יותר, כך שיותר נוח להשתמש בעט המובנה שמגיע עם המכשיר. הזכוכית של כלל המכשירים שהושקו היא Gorilla Glass Victus® 2, כלומר זכוכית משופרת, מה שאומר שהמכשיר עצמו מוגן בצורה טובה יותר משריטות ונפילות.

המכשיר שוקל 234 גרם, קצת יותר מהדור הקודם. המכשיר מוגן בתקן IP68, עמיד במים בעומק של עד 1.5 מטר לפרק זמן של עד 30 דקות, ומוגן מפני אבק, חול ולכלוך.

ביצועים: מעבד חדש של קוואלקום

סמסונג וקוואלקום נוהגות לשתף פעולה, והפעם זה בא לידי ביטוי במעבד החדש של קוואלקום. Snapdragon 8 Gen 2 הוא המעבד החזק בשוק לסלולר, כשלפי סמסונג, הביצועים הגרפיים של האולטרה מהירים ביותר מ־40% מהדור הקודם, וביצועי הבינה המלאכותית עברו מיטוב של יותר מ־40% כדי ליצור איזון בין ביצועים להספק, גיימינג בשיהוי נמוך ועוד. זאת בשילוב עם זיכרון הרצה של 12GB RAM.

בשימוש קצר טווח קשה לבחון איך המכשיר מתמודד עם עומסים משמעותיים ולאורך זמן. עם זאת, המכשיר הצליח לעמוד בכל עומס ובכל מהמורה בדרך. בשילוב המסך שהוזכר, המשחקים רצים נהדר ונראים מעולה, ובשימוש רגיל לא התרחשו תקלות או תקיעות במסך.

סוללה: ללא שינוי מהותי

הסוללה שהוכנסה למכשיר היא בקיבולת של 5,000 מיליאמפר לשעה, בשילוב טעינה עם מתאם כוח של 45 וואט. לפי החברה, ניתן להטעין אותה ב־65% בחצי שעה, בדומה לדור הקודם. כמו יתר יצרניות הסמארטפונים, גם סמסונג תחייב אתכם לרכוש מתאם כוח בנפרד, מתוך תפיסה שכבר יש לכם בבית או כדי להקטין את הקופסה.

עוד משהו: עט זעיר מובנה במכשיר

המכשיר כולל את עט הסטיילוס המוכר ממכשירי ה־Note, שבעזרתו ניתן לכתוב במהירות על המסך ולבצע משימות קטנות. באולטרה מאפשרים להשתמש בעט כדי לחתוך חלקים מתמונה קיימת, ולהשתמש בהם ביישומים אחרים. בדומה לדגם הקודם, העט עצמו זעיר, כך מי שיש לו ידיים גדולות יתמודד עם סרבול לא קטן. השיהוי נהדר והתצוגה שטוחה יותר, כך שהחוויה הכוללת טובה.

מחיר: בטווח הגבוה

מכשיר האולטרה מגיע בשלושה מודלים של זיכרון: דגם ה־256GB מתומחר על ידי סמסונג ב־5,000 שקל. דגם ה־512GB עולה 5,500 שקל, ודגם ה־1TB עולה 6,500 שקל. מדובר במכשיר פרימיום בטווח המחירים הגבוה, כך שמלכתחילה הוא מכוון לקהל מסוים, ולא מתאים לכולם.