גוגל | בדיקת גלובס

לחפש טוב יותר: הכלים והטריקים בגוגל שכדאי להכיר

גוגל שולטת בשוק מנועי החיפוש בצורה חד משמעית, ויש לה מספר כלים שיהפכו את החיפוש לנוח הרבה יותר • חיפוש מדויק, גוגל אלרטס, וכלים כמו טיימר, תרגום והמרת מטבע • וגם: מה ישראלים חיפשו בגוגל בשנת 2022?

חיפוש המילה מונדיאל בגוגל
חיפוש המילה מונדיאל בגוגל

גוגל הוא מנוע החיפוש הפופולרי ביותר בעולם, בכך אין חידוש. לפי נתוני Statcounter, גוגל תופסת 92.2% משוק מנועי החיפוש. לצורך ההשוואה, בינג נמצאת במקום השני עם 3.42% ויאהו עם 1.23%. גוגל שולטת בשוק בצורה חד משמעית, ומדובר בכלי שאנו תלויים בו בעל כורחנו. אבל ישנם כלים שיהפכו את החיפוש ואת השימוש בגוגל לנוח הרבה יותר, שכדאי להכיר.

רשות המסים השיקה טופס חדש לצורך החזר מס, וחוללה סערה
מנכ״ל Waze ישראל על האיחוד עם גוגל מפות: "נישאר עצמאיים, אני אופטימי" | ראיון
איך יגיבו השווקים לפתיחה מחדש של הכלכלה השנייה בגודלה בעולם | פרשנות

חיפוש מדויק: מירכאות לפני ואחרי

מעת לעת, גולשים ירצו לחפש ביטויים מדויקים ולחסוך את כל התוצאות שקרובות אך לא נצרכות. כדי לעשות את זה יש להשתמש במירכאות בתחילת הביטוי ובסופו. ברגע שמחפשים בגוגל עם המירכאות המקיפות את הטקסט, גוגל יחפש את רצף המילים בעמודי האינטרנט ויציע רק תוצאות עם הביטוי המדויק שהוקלד.

לא תמיד, רק אז: כך תחפשו בטווחי זמן מצומצמים יותר

כשמחפשים בגוגל ביטוי מסוים, מקבלים אוטומטית את כל התוצאות שגוגל יצליח למצוא מאז ומתמיד. לצד זאת, גוגל מאפשר חיפוש מדויק יותר, לפי כמה פרמטרים. תחת האפשרות "כלים" שמתחת לשורת החיפוש, תוכלו להגדיר את שפת החיפוש, את טווח הזמנים ואפילו אם כל התוצאות או מילה במילה (בדומה למירכאות). זה חשוב עבור אנשים שרוצים למצוא תוצאות מדויקות הרבה יותר ולא כלל המידע שיכול להגיע.

הכלים שמציע גוגל לחיפוש מדויק
 הכלים שמציע גוגל לחיפוש מדויק

חיפוש בתוך אתר: לצמצום התוצאות

בעמודים רשמיים של גוגל, הם מציעים כלי שמאפשר לחפש בתוך אתרים בצורה יותר ספציפית. כל מה שצריך לעשות, זה לכתוב "Site:", ואז לכתוב את כתובת האתר ולהוסיף מילות מפתח נוספות כדי לצמצם את החיפוש. מניסיון, זה לא עבד תמיד בצורה הכי טובה - אבל מספיק שתכתבו "גלובס:" ותוסיפו את המילים המדויקות שאתם רוצים להוסיף, אתם תקבלו את כלל התוצאות מהאתר המבוקש.

גוגל תחפש עבורכם: הכירו את גוגל אלרטס

במידה ורוצים לעקוב אחרי תחום מסוים או חיפוש מסוים, גוגל מציעה את הכלי גוגל אלרטס, שם אפשר להשאיר ביטוי מסוים למעקב - ואז בדוח קבוע תוכלו לקבל את כל מה שעלה בחכה של גוגל באותו יום סביב אותו נושא. אם תבקשו לדוגמה לעקוב אחרי חברת "פייסבוק", אז בסופו של כל יום תקבלו אזכורים שהגיעו לחכת גוגל עם התוצאות הרלוונטיות.

כלי ''גוגל אלרטס'' למעקב וקבלת התראות אחרי נושאים או מילות מפתח
 כלי ''גוגל אלרטס'' למעקב וקבלת התראות אחרי נושאים או מילות מפתח

שאלות ידע: כך תקבלו תשובות בלי להיכנס לאף אתר

גוגל מנסה לספק שיותר מידע עוד לפני שנכנסים לתוצאות החיפוש המוצעות - כך היא תוכל בהמשך לתת יותר פרסום ולמקסם רווחים. לצורך כך הרבה שירותים מוצעים עוד לפני שמתלבטים לאיזה אתר נכנסים.

לדוגמה, במקום לחפש את השם של ראש הממשלה הנכנס, בנימין נתניהו, ולגלות את גילו בוויקיפדיה - תוכלו לשאול את מנוע החיפוש - "מה גילו של בנימין נתניהו" ולקבל את התשובה מיידית. בנוסף, תוכלו לשאול שאלות כמו מה השעה, מה מזג האוויר וכל מיני שאלות ידע וגוגל תדע לספק עבורכם את המידע המבוקש מבלי להיכנס לאתר.

עוד לפני הפניות לאתרים, גוגל תציע תשובות לשאלות, כדי להשאיר את הגולשים באתר
 עוד לפני הפניות לאתרים, גוגל תציע תשובות לשאלות, כדי להשאיר את הגולשים באתר

כלים יעילים: טיימר, תרגום והמרת מטבע

במקום שתחפשו כלים פשוטים ברחבי האינטרנט, גוגל מציעה אותם בראשית החיפוש. אז אם תחפשו "שעון עצר" או "טיימר", תקבלו בראשית העמוד את הכלי המבוקש. לצד זאת, תוכלו לחפש את המילה תרגום ולקבל את מנוע התרגום של גוגל לתרגום מהיר.

כלי יעיל נוסף שכדאי להכיר, בעיקר לאלו שרוכשים דברים באינטרנט, הוא המרת מטבע חוץ בקלות. אפשר לקחת כל סכום במטבע זר ולבקש מגוגל להמיר לשקלים. לדוגמא, חיפוש "300 דולר בשקל", ייתן את ההמרה העדכנית בתוצאות החיפוש. התשובה אגב, היא 1,032.58 שקלים.

כלי נוסף להורים שכדאי להכיר - הוא קולות של חיות. אם תחפשו בגוגל את המילים "קולות של חיות" תוכלו לקבל חווית ממשק חמודה במיוחד לילדים.

קולנוע וספורט: המידע העדכני בראשית העמוד

המונדיאל משודר בימים אלו ומעסיק רבים, וגוגל מציעה למשתמשים להישאר מעודכנים בנוגע לטורניר. חיפוש המילה "מונדיאל" תתן עדכונים על המשחקים, חדשות, שלב הנוקאאוט, שחקנים, נתונים סטטיסטים ועוד. כך תוכלו לעקוב אחרי כל המידע הרלוונטי ביותר שאתם צריכים.

חיפוש המילה ''מונדיאל'' תתפתח חלון בו תוכלו להתעדכן בתוצאות משחקי התורניר, שחקני הקבוצות, וסטטיסטיקות
 חיפוש המילה ''מונדיאל'' תתפתח חלון בו תוכלו להתעדכן בתוצאות משחקי התורניר, שחקני הקבוצות, וסטטיסטיקות

לצד זאת, תוכלו לעקוב אחרי הקרנות של סרטים וזמינות ברחבי הארץ. כל שעליכם לעשות זה לחפש שם של סרט שמוקרן כיום או שם של קולנוע, ותוכלו לקבל תוצאות רלוונטיות וישירות עוד לפני שאתם נכנסים לאתר של חברת קולנוע כזו או אחרת.

חיפוש עם תמונה: עבור תוצאות ויזואליות

גוגל מאפשרת לחפש תמונות במנוע החיפוש ובכך להגיע למידע הרלוונטי. דרך המחשב, תוכלו להיכנס ל-Google Images, לחפש שם בעזרת אייקון המצלמה ולראות מידע על התמונה. מה שיעיל בכלי זה הוא שגוגל מראה את מקור התמונה, ומספקת מידע נוסף סביב התמונה.

חיפוש מוזיקה: תזמזמו למנוע החיפוש

להבדיל מתוצאות ויזואליות או טקסטואליות שאפשר לחפש בקלות, חיפוש מוזיקה הוא קצת יותר מורכב. לפעמים אפליקציות כמו שאזאם, שמזהה בקלות שירים על ידי מספר שניות של האזנה, לא רלוונטיות לשימוש - כי זוכרים רק כללית את השיר, והוא לא מתנגן לידכם. אם תכנסו לאפליקציית גוגל, תוכלו למצוא פתרון מעניין - לחצו על המיקרופון, בחרו בחיפוש שיר ותוכלו לזמזם את מה שאתם זוכרים. גוגל צפויה לזהות ולהחזיר לכם את השיר שהתכוונתם אליו.

וגם: מה אזרחי מדינת ישראל חיפשו בשנת 2022?

ענקית החיפוש גוגל פרסמה את רשימות סיכום השנה בחיפוש לשנת 2022, הרשימות חושפות את הנושאים והאנשים הכי טרנדיים בשנה החולפת. בראשית רשימת החיפושים בישראל אפשר לראות את המונדיאל המתקיים בקטאר, במקום השני נמצא Wordle, משחק המילים שניתן לשחק רק פעם ביום, במקום השלישי האח הגדול. המלחמה באוקראינה ממוקמת במקום השישי.

ברשימת האנשים הכי טרנדיים של השנה, הדר מוכתר, מי שהייתה יו"ר מפלגת צעירים בוערים הגיעה למקום הראשון. במקום השני נירו לוי, ואחריו: איתמר בן גביר, סנדי בר, אמיר חצרוני ועוד. ובגזרת סדרות הטלוויזיות הטרנדיות מוביל הלהיט של yes, פאודה. כאן 11 מובילה עם לא פחות מ-4 הפקות מקור שברשימה: טהרן, מנאייכ, המפקדת ושעת אפס. לנטפליקס יש שתי נציגויות ברשימה: מניפסט ודברים מוזרים. קשת מבליחה עם צומת מילר ואופוריה, גרסה אמריקאית לסדרת המקור הישראלית.

איך גוגל מגבשת את רשימות השנה בחיפוש? היא בודקת מיליארדי שאילתות שאנו מקבלים בכל שנה בעזרת אלגוריתם שמשווה את אחוז העלייה בחיפושים עבור מונח ספציפי על פני פרק זמן מוגדר.