תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

הכל כלול ויוקרתי: רכב הפרמיום החשמלי שמציע אבזור מלא ללא עלות נוספת

רכשתם רכב יוקרה? סביר שתשלמו גם על תוספות ואבזור שיקפיצו את המחיר • Voyah Free, מותג הפרמיום הסיני שהגיע לישראל, מציע רכב חשמלי מקטגוריית SUV עם אבזור קצה מתקדם שכבר כלול במחיר ללא עלויות נוספות - כמו מסך טריפלקס מולטימדיה מתקדם וגג פנורמי מתכהה • "יש כאן מודל של 'הכל כלול', כמו במלונות יוקרה - רק בשוק הרכבים", אומר עילי גזית, ראש חטיבת הרכב במטרו מוטור, יבואנית המותג

צילום: Voyah
צילום: Voyah

הכתבה בשיתוף Voyah

שוק הרכבים החשמליים בישראל ממשיך לצמוח, עם גידול של כ-44% במסירות ב-2022 בהשוואה ל-2021. אחת הקטגוריות הדומיננטיות בסגמנט החשמליות היא מכוניות היוקרה. שם, מוצאים עצמם הרוכשים לפעמים בחוסר ודאות. גם אם הרכבים מגיעים בדגם אחד, האבזורים השונים מתומחרים בנפרד. כך, למשל, מחיר מכונית חשמלית בתוספת צבע מטאלי, כיסא חשמלי ומסך מתכהה יכול להגיע גם לכ-50 אלף שקל יותר מאשר ללא התוספות האלו. כיצד ניתן, אם כן, לפשט את מודל התמחור של המכוניות החשמליות?

אחת התשובות לכך היא מודל של מעין "הכל כלול" שהולך ומתפתח, ובאופן ספציפי בשוק מכוניות הפרימיום. זאת בין היתר בזכות הכניסה של 15 יצרניות רכב מסין בשנים האחרונות. "פרימיום היא לא מילה גסה בסין כיום. יש שם קהל עצום של בני 35-45, הייטקיסטים, שידם משגת, המחפשים את היוקרה. זו הצהרה עבורם", אומר עילי גזית, ראש חטיבת הרכב במטרו מוטור. לאחרונה, החלה מטרו מוטור לייבא לישראל את "וויה" (Voyah), מותג פרימיום חשמלי שמיוצר על ידי יצרנית הרכב הסינית Dongfeng Motor. לישראל הגיע הדגם Free, ששווק בחודשים האחרונים בנורווגיה, כשאנו השוק השני שאליו הוא מגיע.

Voyah Free נכנס לקטגוריית רכבי SUV פרימיום חשמליים. הוא לא מיוצר על ידי אחד ממותגי היוקרה המוכרים, "למרות זאת, הוא מתחרה ישירות עם רכבי SUV פרימיום בקטגוריה שתג המחיר שלה הוא בין 500-600 אלף שקל. רק שהמחיר שלו עומד על 399,985 שקל בלבד", אומר גזית. למרות שהוא לא מיוצר על ידי אחד ממותגי היוקרה הקיימים, מסבירים במטרו מוטור, הדגם החדש לא רק מתקדם מבחינה טכנולוגית, אלא גם מגדיר את החזית החדשה של אבזור ברכבי הקטגוריה. "יש כאן מודל של 'הכל כלול' - כמו במלונות יוקרה - רק בשוק הרכבים", אומר גזית ומדגיש כי במקרה של ה"וויה" האבזור המובנה, ללא צורך בתשלום פר תוספת, הוא המקסימלי: "המותג מוגדר כסופר פרימיום עם אבזור קצה הכי מתקדם בקטגוריה ואפילו מעבר לכך. כולל אבזורים שנחשבים ייחודיים לסגמנט הזה ואפשר למצוא אותם במותגים אחרים רק בתוספת תשלום, לפעמים גבוהה מאוד. כמו למשל מערכת ראיית לילה (Night Vision) או שלושה מסכים דיגיטליים של 12.3 אינץ' כל אחד, שיוצרים תחושה של קוקפיט במטוס. כמובן שגם דברים כמו בחירה של צבע מטאלי, כיסא חשמלי או גג מתכהה, הם חלק מהחבילה שמגיעה עם הרכב. הכול כלול בתג המחיר".

  • צילום: Voyah

    צילום: Voyah

  • צילום: Voyah

    צילום: Voyah

  • צילום: Voyah

    צילום: Voyah

  • צילום: Voyah

    צילום: Voyah

 

קל יותר להשוות ולבחור את מה שהכי מתאים

יישום המודל של "הכל כלול" בשוק רכבי הפרימיום מקל מאוד על השוואה בין מותגים ודגמים. כיום אם נשתמש באחד ממנועי השוואת הרכבים, שמאפשרים לבחון את ההבדלים בין מותגים שונים ודגמים שונים, נקבל תוצאות חלקיות. "אם בדגם X יש אבזור מסוים ברמת הבסיס, לעומת דגם Y של מותג אחר, נוכל לראות את זה בתוצאות. אבל יש עוד פרמטרים שלא מופיעים", אומר גזית בהתייחס לאבזורים שהוזכרו מעלה, כמו למשל הצבע המטאלי. "בחלק מהדגמים הם ניתנים באבזור הבסיסי. באחרים זה לא קיים בכלל או מגיע בתוספת תשלום". כך, למשל, יכול להיווצר מצב שהשוואה בין שני דגמים תראה שדגם אחד יותר זול מהשני, אך אם מוסיפים את כל האבזורים שהרוכש מעוניין בהם כחלק מחוויית הפרימיום - המחיר יתהפך.

לפרטים על VOYAH FREE וקביעת נסיעת מבחן הקליקו כאן>>

רוכשי Voyah Free לא יאלצו להתמודד עם סוגיית התוספות ברכב, כי, כאמור, הוא מגיע עם אבזור מקסימלי - "אבזור באמת יוצא דופן", מציין גזית. ממפרט הרכב עולה כי האבזור הפנימי שלו כולל מתלי אוויר מתכווננים לפי תוואי הדרך ולבחירת הנהג, גג פנורמי מובנה שניתן לעמעום ולהבהרה, מושבים עם אפשרות לחימום, קירור ואפילו עיסוי, מערכת בטיחות אוטונומית, חניה אוטונומית, מצלמת 360 בתלת מימד, וכמובן, מערכת ראיית הלילה ושלושת מסכי התצוגה שכבר הוזכרו קודם לכן.

גם מבחינת המנוע החשמלי ה-Voyah Free מציע תמורה גדולה מאוד ביחס לקטגוריה. קיבולת הסוללה עומדת על 106.7 קוט"ש - שמספיקה לנסועה של כ-500 ק"מ בין טעינה לטעינה. "בהשוואה לרכבים רבים בקטגוריה שמגיעים עם קיבולת סוללה של 70-90 קוט"ש, זה הבדל משמעותי", מחדד גזית.

טכנולוגיה וחדשנות בלי ה"פוזה"

בכל הנוגע ליוקרה, נראות וטכנולוגיה, קטגוריית ה-SUV פרימיום יכולה להיות מאוד מתעתעת. היא כוללת לא מעט רכבים מנקרי עיניים, שכמותג, משדרים סמל סטטוס. ה-Voyah Free מעט שונה בקטגוריה הזאת. הוא מגיע מסין, אך נראה שזו גם אחת החוזקות שלו, כפי שמסביר גזית: "הרכבים מתוצרת סינית מנותקים מה'פוזה', אבל הם מאוד מושקעים ומוקפדים מבחינה טכנולוגית ובטיחותית לפחות בקטגוריה של הפרימיום ונותנים ערך מאוד גבוה לרוכשים".

ולראיה ה-Voyah Free, כאשר בוחנים את המפרט החיצוני והפנימי שלו, אכן כולל את האבזור שמאפיין את קטגוריית הפרימיום ואף מעבר. שלושת המסכים שמוצבים בתוכו, כחלק ממסך אחד גדול שמחולק לשלושה חלקים, ניתנים להזזה ולהרמה במידת הצורך. יש לו שישה מצבי נהיגה שונים, כאשר אחד מהם הוא נהיגת ספורט, אשר מורידה את המסכים ומעניקה לנהג חוויה של נהיגה ספורטיבית. האבזור הפנימי כולל גם אלמנטים כמו בישום הניתן לבחירה ולשליטה דרך מערכת מיזוג האוויר ותאורה שמשתנה על פי קצב המוזיקה. בחברה מדגישים כי הגג הפנורמי של הרכב הוא הגדול ביותר בעולם ואף מתכהה בזמן הכי קצר בהשוואה לגגות פנורמיים ברכבים אחרים וכולל 10 דרגות כהות שונות. הרכב גם זכה גם בחמישה כוכבי בטיחות של סוכנות בטיחות הרכבים הסינית C-NCAP, עם 100% בקטגוריית היציבות במצבי חירום ו-100% במבחן יכולת הבלימה בהתקרבות להולכי רגל.

"ה-Voyah Free מדגים את הייחוד של מודל ה'הכל כלול' בקטגוריית רכבי הפרימיום", אומר גזית. "הוא מעניק את האבזור הכי מתקדם, הכי חדשני, שהכי נותן תחושה יוקרתית. זהו מוצר פרימיום לכל דבר ועניין. אבל הוא מוצע במודל של 'הכל כלול". מודל שכנראה יילך ויצמח בישראל בשנים הקרובות, בייחוד על רקע הגידול בשוק הרכבים החשמליים.

לפרטים על VOYAH FREE וקביעת נסיעת מבחן הקליקו כאן>>