פשיטת הענק על ארגון אבו לטיף: חשד להעלמות מס במיליארד שקל, רצח וסחיטה באיומים

הפשיטה בוצעה בעקבות חקירה סמויה של היחידה המרכזית במחוז צפון של משטרת ישראל, שנערכה במשך כשנה, ובמסגרתה גובשה תשתית ראייתית נגד אנשי ארגון הפשיעה הגדול במדינה • מהחקירה, שזכתה לכינוי "המיליארד השחור", עולה כי הארגון היה מעורב במקרי סחיטה ועושק של אזרחים ובעלי עסקים בצפון

הפשיטה על ארגון הפשיעה אבו לטיף / צילום: דוברות המשטרה
הפשיטה על ארגון הפשיעה אבו לטיף / צילום: דוברות המשטרה

חקירת חשדות להעלמות מס בהיקף מיליארד שקלים, שזכתה לכינוי "המיליארד השחור", הובילה הבוקר (ד') למעצרים ופשיטות על יעדים של אחד מארגוני הפשיעה הגדולים בצפון: ארגון הפשיעה "אבו לטיף". כוחות גדולים של המשטרה פשטו הבוקר על יעדים של ארגון הפשיעה. 21 חשודים, בניהם בכירי הארגון, נעצרו בבתיהם. 

ההצבעה על המהפכה המשפטית תידחה לתחילת השבוע הבא: חברי האופוזיציה עיכבו את הדיון 
פרקליט המדינה: להגיש כתב אישום נגד ח"כ עופר כסיף בגין תקיפת שוטר | בלעדי

הפשיטה בוצעה בעקבות חקירה סמויה של היחידה המרכזית במחוז צפון של משטרת ישראל, שנערכה במשך כשנה, ובמסגרתה גובשה תשתית ראייתית נגד אנשי ארגון הפשיעה הגדול במדינה. מהחקירה עד כה עולה כי הארגון היה מעורב במקרי סחיטה ועושק של אזרחים ובעלי עסקים בצפון.

ראשי הארגון חשודים בעבירות כלכליות, וביניהן העלמות מס בהיקף של מאות מיליוני שקלים, וכן במעורבות באירועי אלימות רבים ובכללם רצח.

בפשיטת הענק, שנערכה לפנות בוקר, השתתפו כ-700 שוטרים, לוחמי משמר הגבול, יחידות מיוחדות וגורמי אכיפה. בפעילות לקחו חלק חוקרי פקיד שומה חיפה והצפון ברשות המסים, והיא לוותה על-ידי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה. בימים הבאים צפויים מעצרים נוספים.

שמו של ארגון "אבו לטיף" נקשר בפעילות עבריינית ענפה בכל אזור צפון הארץ, הארגון פעל בגביית דמי חסות, מעורבות במכרזים ציבורים, השתלטות על עסקים, סחיטה, אירועי אלימות וירי רבים, ועל-פי החשד, חבריו קשורים למקרי רצח אכזריים בשנים האחרונות.

קרב יריות

מחוז צפון של המשטרה מנהל מאבק ממושך בארגון, ששיאו היה בקרב יריות שהתרחש לפני שנה וחצי, בו נהרג אחד מחברי הארגון מירי השוטרים ביישוב מעאר. לפני כחודשיים נפגע קשה חבר ארגון נוסף בקרב ירי מול השוטרים באותו יישוב.

מהמשטרה נמסר כי הארגון הוא יעד של מחוז צפון בשנים האחרונות, במהלך המאבק בארגון, ובשל החשש של אזרחים להתלונן, שוטרי מחוז צפון התחזו לקבלנים על-מנת שיהיו הם בעצמם מטרה לסחיטה. לפני כשנה הושגה פריצת דרך שהביאה לגיבוש תשתית ראייתית נגד בכירי הארגון, חברים בארגון וגורמים שסייעו להם בהלבנת כספים.

בתום הפשיטה מסר מפקד מחוז צפון, ניצב שוקי תחאוכה: "זהו יום היסטורי חשוב בלחימה בפשיעה המאורגנת במדינת ישראל. אני מבקש להודות לימ"ר מחוז צפון על היצירתיות יוצאת הדופן והאומץ במבצע המורכב הזה. הערכה רבה לפרקליטות המדינה על הליווי המקצועי. תודה ליחידה להגנת עדים. תודה למפכ"ל המשטרה על הקצאת מיטב האמצעים המיוחדים ועל הגיבוי המלא סייעו להצלחת המבצע. תודה לשר לביטחון לאומי על הגיבוי והתמיכה. המלאכה מרובה, לכן נדבר פחות ונעשה יותר לריסוק ארגוני הפשיעה".

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי, הוסיף: "זיהינו את הארגון הזה כמחולל הפשיעה העיקרי בצפון וסימנו אותו כמטרה. פיקוד המשטרה נתן למחוז צפון עזרה וסיוע מקיף, ולאחר כשנה של חקירה מורכבת ויצירתית בה עבדה המשטרה בשיתוף הפרקליטות ומס הכנסה, השיגו שוטרי מחוז צפון די ראיות על-מנת להפליל את בכירי הארגון. אנחנו ממשיכים לפעול נגד יעדים נוספים בכל רחבי הארץ. מצב בו ארגוני פשיעה מעורבים בפעילות כלכלית נרחבת כל-כך, תוך חדירה לרשויות המקומיות, הוא איום ממשי על שלטון החוק". 

*** חזקת החפות: העצורים בפרשה טרם הואשמו ולא הורשעו, ועומדת להם חזקת החפות.