שותפות חדשה תאפשר לחברות ישראליות לשלב פרסומות בנטפליקס

ענקית הפרסום היפנית Dentsu וסוכנות הפרפורמנס-קריאייטיב Pareto Solutions משתפות פעולה ומשיקות תוכנית פרסום בשירות הסטרימינג הגדול בעולם

מירית רבינוביץ' מנכ''לית Dentsu ישראל, ומשה שרף, מייסד פרטו / צילום: שי הנסב
מירית רבינוביץ' מנכ''לית Dentsu ישראל, ומשה שרף, מייסד פרטו / צילום: שי הנסב

הזרוע הישראלית של ענקית הפרסום היפנית Dentsu וסוכנות הפרפורמנס-קריאייטיב Pareto Solutions משתפות פעולה ומשיקות תוכנית פרסום בנטפליקס. התוכנית תאפשר למפרסמים ישראלים הפונים לקהל בינלאומי לפרסם דרכן בשירות הסטרימינג הגדול בעולם. 

סמוטריץ' הציע למנכ"ל קוסטקו להגיע לישראל. האם המודל שלה בכלל מתאים לארץ? 
לעבוד, לקנות ולבלות מתחת לבית: תור הזהב של המסחר השכונתי 

נזכיר כי בנובמבר האחרון החלה נטפליקס להפעיל מסלול תשלום הכולל פרסומות, במטרה להוריד את עלות המנוי ולמשוך אליה מנויים חדשים. המסלול הושק בצפון אמריקה, במערב אירופה, באוסטרליה, בברזיל, ביפן ובקוריאה.

כמו בפלטפורמות טלוויזיוניות אחרות, גם על-מנת לפרסם בנטפליקס יש צורך לעבור דרך חברת רכש מדיה. כיום המסלול של נטפליקס פתוח למספר מצומצם של סוכנויות פרסום בעולם, ביניהן פובליסיס,WPP ודנטסו - ובזכות זה יכול הזרוע הישראלית להיכנס לתמונה.

המפרסמים הישראלים יוכלו לבחור האם רק לרכוש זמן פרסום או גם להשתמש בשירותי הקריאייטיב של פרטו, אשר מציעה פרסום מבוסס-ביצועים (מדידה מדויקת של רווחיות ויצירת קריאייטיבים מפולחים, במטרה להשיג תוצאות כספיות אפקטיביות). הפרסום ייעשה באמצעות חבילות שונות, המורכבות מפרמטרים כמו כמות החשיפה, השעה ביום וסוג התוכניות. 

נציין כי כיום עומד תקציב הפרסום הבינלאומי של החברות הישראליות, בכל המדיות, על כ-40 מיליארד שקל - פי 10 מתקציב הפרסום בישראל, שנאמד בכ-4 מיליארד שקל בשנה. רוב החברות שמפרסמות בחו"ל מגיעות מעולמות ההייטק (כולל גיימינג), והמטרה כעת היא להגדיל את המגוון לענפים נוספים.

פרסום מטורגט קהלים

"הרעיון הוא שבנטפליקס אפשר לקנות מדיה ממוקדת ומטורגטת קהלים. באמצעות טכנולוגיות המדידה והניתוח שלנו, אנחנו יכולים לסייע למפרסמים לדייק את פעילות הפרסום שלהם", מסבירה מירית רבינוביץ', מנכ"לית Dentsu ישראל. "למשל, אנחנו יודעים להעריך מי קהל היעד של 'הכתר' או של דוקו מסוים, ולאפשר פנייה יותר ממוקדת מאשר בפרסום המסורתי.

"בשבועות האחרונים התחלנו לקבל פניות ממפרסמים ממגוון קטגוריות, כמו איקומרס, גיימינג ו-SaaS, המתעניינים בקניית חבילות פרסום. אנחנו עומדים בפני סגירת עסקה ראשונה עם חברת הייטק".

למה בעצם אתם צריכים את שיתוף-הפעולה?
"לכאורה, אנחנו ופרטו מתחרים על שחקנים גלובליים שמנהלים את המרקטינג בחו"ל, וגם אצלנו השיווק מדיד. אבל חברנו יחד בגלל החוזקות של פרטו בקריאייטיב מבוסס ביצועים שבאמת מניע לפעולה. יש מעט סוכנויות שיודעות לעשות את זה.

"אנחנו מתכננים לעשות שיתופי-פעולה גדולים גם באסיה עבור חברות ישראליות שרוצות להגיע לשווקים כמו יפן, סינגפור, סין וקוריאה. זה אתגר משמעותי עבורן, ואנחנו יודעים לייצר תכנים ממוקדים לא רק באונליין אלא גם באופליין, למשל בשילוט חוצות".

פרטו נוסדה ב-2016, על-ידי משה שרף וירון לב, והיא מנהלת תקציבים עבור חברות כמו Miro.com, TripActions, Mixtiles ו-Nas Academy. "אנחנו עושים קריאייטיב לפרסומות, בעיקר כאלה שמשודרות בערוצי טלוויזיה בארה"ב וביוטיוב, ומתמחים בקריאייטיב מדיד לביצועים", אומר שרף.

"בטלוויזיה 'רגילה' לוקח חודש לדעת אם משהו עובד, בעוד שבפלטפורמות סטרימינג - ובהן נטפליקס - אפשר לדעת אפילו תוך שבוע איזה קריאייטיב אנשים אוהבים יותר. זה לא פרסום עיוור. כשמשהו לא עובד עורכים מחדש, ולפעמים ממש מצלמים מחדש. יש מעט מאוד מקומות שעושים קריאייטיב שמביא מכירות, והם יקרים. גם אנחנו, אבל פחות".

שחקנית נוספת בסיפור היא מיקרוסופט. 

צמיחה של 20% ב-2023

שוק הטלוויזיה המחוברת (Connected TV) נמצא בצמיחה מואצת, ולפי התחזית העדכנית של Dentsu לשנת 2023, הוא צפוי לצמוח ביותר מ-20%. בנוסף, חברת המחקר eMarketer צופה כי שוק זה יגיע ל-50% מהיקף שוק הפרסום בטלוויזיה בכללותו עד סוף שנת 2024.

דנטסו היא סוכנות הפרסום החמישית בגודלה בעולם. ב-2015 היא רכשה את סוכנות הדיגיטל הישראלית abaGada, שהוקמה על-ידי יוצאי גוגל איל חן, קובי פרנקנטל וגיל יונס, תמורת סכום שמוערך ב-80 מיליון דולר. הרכישה אפשרה ל-Dentsu דריסת רגל משמעותית בשוק הישראלי, ובין היתר היא עובדת כיום עם אסותא והתעשייה האווירית.

בנטפליקס אישרו את הפרטים.