אחרי פחות משנתיים: פוקס יוצאת משותפות red עם הוט

השותפות הוקמה לפני כשנה וחצי, ובמסגרתה מחזיקה הוט ב-51% מחנויות הרשת • בכיר בענף: "הפעילות הייתה הפסדית עבור פוקס" • מנכ"לית הוט, טל גרנות-גולדשטיין: "זוהי אבן-דרך משמעותית עבור החברה שלנו, ואני בטוחה שהיא תביא הזדמנויות חדשות"

מימין:  שני סייג; מנכ''לית red, הראל ויזל, מנכ''ל פוקס; וטל גרנות-גולדשטיין, מנכ''לית הוט / צילום: יח''צ רפי דלויה
מימין: שני סייג; מנכ''לית red, הראל ויזל, מנכ''ל פוקס; וטל גרנות-גולדשטיין, מנכ''לית הוט / צילום: יח''צ רפי דלויה

קבוצת פוקס , שבשליטת הראל ויזל, מדווחת כי היא במשא-ומתן עם הוט מובייל להעברת חלקה של החברה (49%) בשותפות של השתיים ברשת מכשירי הסלולר והתקשורת red. 

גולן יוכפז, מנכ"ל תאגיד השידור: "האיום לא הוסר, נמשיך להילחם"
שותפות חדשה תאפשר לחברות ישראליות לשלב פרסומות בנטפליקס | בלעדי
מדוע אבי גבאי החליט למחוק את פרטנר מהמסחר בוול סטריט? | ניתוח גלובס

השותפות הוקמה לפני כשנה וחצי, ובמסגרתה מחזיקה הוט ב-51% מחנויות הרשת. כחלק מהרחבת פעילות הקמעונאות שלה, צפויה red לעבור לבעלותה המלאה.

בדיווח ציינה פוקס כי העברת הפעילות לא צפויה להשפיע באופן מהותי על תוצאות החברה, ולהערכתה ההעברה תושלם לא יאוחר מהרבעון השני של 2023.

רשת red משווקת מכשירים סלולריים, טאבלטים, אוזניות, מוצרי מולטימדיה, גיימינג ואביזרים נלווים של אפל, סמסונג, שיאומי ויצרנים בינלאומיים נוספים, וכן מותג פרטי שמציע חבילות סלולר ותקשורת. עם ההשקה במרץ 2021, בפוקס והוט העריכו כי בתוך שלוש שנים ייפתחו 30 סניפים, וההכנסות השנתיות יעמדו על מאות מיליוני שקלים. בנוסף דובר על התרחבות לחו"ל.

בפועל, הרשת לא השיגה את היעדים, ולפני כחצי שנה החלו בהקטנת החנויות, שנפתחו בקונספט של חנויות בגודל של כ-200 מ"ר, כמו החנות הראשונה שנפתחה באוקטובר 2021 בקניון עזריאלי בתל אביב, וחנויות נוספות באייס מול באילת ובקניון הזהב בראשון לציון. כיום מונה הרשת 5 סניפים בלבד.

"פעילויות שהתנגשו"

לדברי בכיר בענף, "הפעילות הייתה הפסדית עבור פוקס. בתחילת הדרך של השותפות הם פתחו חנויות מאוד גדולות ביחס לדרישה בשטח, החנות בעזריאלי הייתה כישלון, וגם חנות נוספת של 600 מ"ר באייסמול באילת לא עבדה. לצורך ההמחשה, כשפתחו דוכן מול החנות, הם פדו בו יותר ממה שבחנות עצמה. הוט גם מפעילה פעילות סלולר משלה, ושתי הפעילויות התנגשו אחת בשנייה".

הבכיר מוסיף כי "הראל ויזל פנה בצורה ברורה והבהיר כי הוא לא מעוניין להמשיך את הפעילות יותר. לויזל יש הרבה שותפים, אבל במקרה הזה לא היה חיבור בין אנשי המקצוע בהוט לאנשי המקצוע של פוקס, וזה לא הצליח להתרומם".

הוט מובייל מפעילה עשרות חנויות, מרכזי שירות ומעבדות ברחבי הארץ, ו- red הייתה בעצם אחת המתחרות שלה. אולם ההיצמדות לכוח של קבוצת פוקס בקניונים ובמרכזי הקניות, ולניסיון הקמעונאי של ויזל, הובילה לשיתוף הפעולה.

כעת סבורים בהוט כי להעברת הבעלות יש פוטנציאל הצלחה גבוה, ומתכננים לפתוח בעתיד סניפים נוספים של red. "זוהי אבן-דרך משמעותית עבור החברה שלנו, ואני בטוחה שהיא תביא הזדמנויות חדשות לצמיחה ופיתוח", כתבה טל גרנות-גולדשטיין, מנכ"לית קבוצת הוט, באיגרת שנשלחה לעובדים. "בעתיד הקרוב יצורפו החנויות של red לפעילות שלנו בהוט מובייל, ואנו צפויים לבצע שדרוגים נוספים".