כבר לא ציבורית: חברת האוטוטק אוטונומו נרכשת על ידי ארג'נטלי

שנה וחצי אחרי שהחלה להיסחר בנאסד"ק בשווי של 1.26 מיליארד דולר, ולאחר שמחקה 94% משוויה, אוטונומו מדווחת על עסקת מיזוג במניות עם חברת Urgent.ly מארה"ב • ארג'נטלי מספקת טכנולוגיות ושירותים דיגיטליים לנהגים, ואוטונומו תהפוך להיות חברה בת שלה

בן וולקוב, מנכ''ל ומייסד אוטונומו / צילום: אוטונומו
בן וולקוב, מנכ''ל ומייסד אוטונומו / צילום: אוטונומו

ההרפתקה של חברת האוטוטק אוטונומו  כחברה ציבורית מגיעה לסיום: שנה וחצי אחרי שהחלה להיסחר בנאסד"ק בעקבות מיזוג לחברת SPAC בשווי של 1.26 מיליארד דולר, ולאחר שמחקה 94% משוויה, החברה מדווחת על עסקת מיזוג במניות עם חברת Urgent.ly האמריקאית.

ארג'נטלי היא החברה הרוכשת, והיא מספקת טכנולוגיות ושירותים דיגיטליים לנהגים, ואוטונומו פיתחה פלטפורמה וזירת מסחר לדאטה שנאסף מכלי רכב מחוברים. אוטונומו תהפוך לחברה בת של ארג'נטלי, ומייסד ומנכ"ל אוטונומו בן וולקוב יכהן כדירקטור בחברה הממוזגת, שתנוהל על-ידי מנכ"ל ארג'נטלי מאט בות'. עם השלמת המיזוג תהפוך ארג'נטלי לחברה ציבורית בנאסד"ק. בגלובס פורסם לאחרונה כי אוטונומו בוחנת אפשרות של מיזוג לאחר הנפילה בשוויה.

המיזוג עם ארג'נטלי יבוצע כך שבעלי המניות של אוטונומו יקבלו מניות של ארג'נטלי, ויחזיקו עם השלמת העסקה ב-33% מהחברה הממוזגת בדילול מלא. השווי הנוכחי של אוטונומו הוא כ-70 מיליון דולר. ארג'נטלי אינה חברה ציבורית כך שהשווי שלה לא ידוע, אך לפי דיווחים קודמים היא גייסה עד כה כ-130 מיליון דולר במספר סבבי גיוס, ובין המשקיעים בה נמצאות קרנות ההשקעה של BMW, פורשה ויגואר. החברה מציינת כי ב-2022 הכנסותיה צמחו ב-25% ל-185 מיליון דולר.

אוטונומו עדיין לא דיווחה על תוצאותיה ל-2022 אך בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה הכנסותיה הסתכמו ב-4.9 מיליון דולר, לעומת הכנסות של 657 אלף דולר בתקופה המקבילה ב-2021. ההפסד התפעולי הסתכם בתקופה זו ב-41.6 מיליון דולר.

הזדמנויות בחיבור בין דאטה, לציי רכב, לביטוח ולסיוע בדרך

המיזוג ייסגר ברבעון השלישי של השנה לאחר קבלת אישור בעלי המניות של אוטונומו. לפי החברות המתמזגות, המיזוג ייצור פורטפוליו טכנולוגי סינרגטי ומבודל עם הזדמנויות ל-cross-selling וחיסכון בעלויות. מנכ"ל ארג'נטלי מסר כי השילוב של אוטונומו יאפשר לחברה הזדמנויות בחיבור בין דאטה, לציי רכב, לביטוח ולסיוע בדרך והשירותים שיוצעו ישפרו את חווית המשתמש ואת הבטיחות שלו.

וולקוב, מייסד ומנכ"ל אוטונומו, מסר כי "המיזוג של אוטונומו וארג'נטלי הוא צעד מרגש לאוטונומו, שמקדם את החזון שלנו להעצים את עתיד המוביליטי והשירותים המחוברים". הוא הוסיף כי שילוב הטכנולוגיות של שתי החברות יאפשר להן לספק פתרונות חדשים.

אוטונומו הפכה לחברה ציבורית בקיץ 2021. באותה תקופה בלט בוול סטריט טרנד ה-SPAC - חברות ללא פעילות שגייסו מהציבור כסף במטרה למצוא יעד לרכישה תוך שנתיים. רבות מהחברות האלו שגייסו סכומים גבוהים מיזגו לתוכן חברות שהתגלו בדיעבד ככאלה שפחות בשלות לשוק הציבורי. באותה תקופה, השוק קיבל בברכה ובשוויים נדיבים גם חברות טכנולוגיה לא רווחיות (ואף במקרים מסוימים כמעט ללא הכנסות), אולם עם צפי לצמיחה מהירה בעתיד. מאז, השוק השתנה משמעותית, טרנד ה- SPAC דעך והדגש של המשקיעים היום הוא על רווחיות ולאו דווקא על צמיחה.

אוטונומו הייתה אחת ממספר גדול יחסית של חברות טכנולוגיה ישראליות שמוזגו ל-SPAC ב-2021, והיא השנייה שנמכרת בעסקת מיזוג, לאחר שאיירון סורס עשתה זאת לפני מספר חודשים (אם כי בשוויים גבוהים בהרבה).

היועצים בעסקת ארג'נטלי-אוטונומו היו הבנקים Evercore ו-B.Riley מהצד של ארג'נטלי ונידהאם מהצד של אוטונומו. משרדי עורכי הדין Wilson Sonsini Goodrich & Rosati והרצוג פוקס נאמן ייצגו את ארג'נטלי, ו-Latham & Watkins וגרוס קליינהנדלר חודק הלוי גרינברג שנהב ייצגו את אוטונומו.