אחרי המתנה של שבועות: החלו הפיטורים בגוגל ישראל

לגלובס נודע כי גוגל החלה בזימון עובדים לשיחות שימוע וכי אלה יימשכו לפחות עד יום חמישי הקרוב • הפיטורים יפגעו בצוותים רבים, ויגיעו בין השאר למוצר החיפוש האייקוני של החברה, לפלטפורמת הענן גוגל קלאוד ולאפליקציית וייז • בגוגל בחרו שלא להגיב לדברים

מטה גוגל בקליפורניה / צילום: Reuters, Paresh Dave
מטה גוגל בקליפורניה / צילום: Reuters, Paresh Dave

לאחר המתנה ממושכת שארכה מאז חודש ינואר, החלו הפיטורים בגוגל ישראל. לגלובס נודע כי גוגל החלה היום (ב') בזימון עובדים לשיחות שימוע וכי אלה יימשכו לפחות עד יום חמישי הקרוב.

"אף אחת לא חסינה": המשקיעים האקטיביסטיים נערכים להסתער על מניות הטכנולוגיה 
מפסידה למיקרוסופט במגרש הביתי: גוגל ב"מצב חירום", ויש לה סיבות טובות לחשוש 

הפיטורים יפגעו בצוותים רבים ויגיעו בין השאר למוצר החיפוש האייקוני של החברה, לפלטפורמת הענן גוגל קלאוד (GCP), אפליקציית ווייז (Waze) שנרכשה בידי גוגל לפני קרוב לעשור ואיבדה את עצמאותה עם איחודה עם חטיבת המפות, ומחלקת השיווק.

גוגל יצאה לראשונה מאז היווסדה לסבב פיטורים המוני לפני יותר משלושה שבועות, כאשר הודיעה על פיטורי 12 אלף עובדים, או 6% מכלל מצבת העובדים. חוקי העבודה בארה"ב מאפשרים לפטרם ללא התראה מראש, ורבים מהעובדים פוטרו באישון לילה רק על מנת להתעורר בבוקר ולגלות כי נחסמה גישתם למערכות החברה.

בישראל ובאירופה, מקומות בהם מעסיקה גוגל אלפי עובדים, חוקי העבודה ידידותיים יותר עבור העובדים. מנהלים מקומיים נדרשו לארגן רשימות של עובדים בעלי הערכה נמוכה או כאלה העובדים על מוצרים לא רווחיים. רק היום החל תהליך הזימון לשימועים, שיסתיים, לפי ההערכה עד סוף השבוע. בגוגל בחרו שלא להגיב לדברים.