בבית של הראל ויזל: מה אמרו בכירי המשק לשר הכלכלה על הרפורמה במשפט?

כ-20 מבכירי המשק נפגשו עם שר הכלכלה ניר ברקת בביתו של מנכ"ל פוקס • הבכירים הביעו חשש מהרפורמה המשפטית שמקודמת, ולפי מקור המעורה בפגישה, ברקת הבטיח שתהיה פשרה בנושא

ניר ברקת, שר הכלכלה / צילום: רפי קוץ
ניר ברקת, שר הכלכלה / צילום: רפי קוץ

שר הכלכלה ניר ברקת ערך אתמול (ה') פגישה חשאית עם בכירים מרכזיים במשק לגבי חששם מהרפורמה המשפטית. בפגישה השתתפו כ-20 משתתפים, בהם: עידו נויברגר, מנכ"ל ווליו בייס; דנה עזריאלי, יו"ר קבוצת עזריאלי, ואייל חנקן, מנכ"ל הקבוצה; אייל בן סימון, מנכ"ל פניקס; ליאורה עופר, בעלת השליטה בעופר השקעות; איתן בר זאב, יו"ר ביג; צחי נחמיאס, בעל השליטה במגה אור החזקות; לילך אשר-טופילסקי, שותפה בכירה בקרן פימי; נתן חץ, יזם נדל"ן ומנכ"ל חברת אלוני חץ; שחר תורגמן, יו"ר בריל; חיים גבריאל, יו"ר תנובה; והראל ויזל, בעל השליטה בקבוצת פוקס.

יש לציין כי רבים מבכירי המשק שנכחו בפגישה היו בין 150 אנשי עסקים, חברה כלכלה ואקדמיה שהודיעו על תמיכתם בהידברות לפי מתווה הנשיא וחתמו על כך במסמך שפורסם בגלובס.

מה אומרים סעיפי רפורמת לוין? מורה נבוכים
סקר גלובס: 59% מהציבור בעד פשרה ברפורמה המשפטית
סקר גלובס: אלה השינויים שהציבור רוצה לראות במערכת המשפט

את הפגישה ארגן ככל הנראה אלי ברקת, אחיו של שר הכלכלה, והיא נערכה בביתו של הראל ויזל. הפגישה, שהתנהלה כשעתיים, הייתה פגישה תקיפה בה הביעו הבכירים חשש ותרעומת מהרפורמה המשפטית. מקור המעורה בפרטי הפגישה סיפר לגלובס שהשר ברקת היה קשוב לדברי הנוכחים, הרגיע את הנוכחים וקבע שתהיה פשרה בעניין הרפורמה המשפטית. עם זאת, מטעם השר הכחישו את אמירתו של ברקת בדבר פשרה בנושא הרפורמה ומסרו: "במסגרת תפקידו כשר הכלכלה והתעשייה הוא נפגש עם בכירים בכלכלה ובהיי-טק ובעיקר מקשיב להם ולצרכים".