חברת הייעוץ של PwC ממזגת את BE Suite

BE Suite מתמחה ביישום והטמעה של NetSuite - מערכת המאפשרת ניהול עסקי גלובלי בזמן אמת ופועלת באמצעות הענן • וגם: הסדרה חדשה של "דרמה טים" שמצטלמת באפריקה והמיתוג החדש של אל על • אירועים ומינויים

מימין: נעמה דרוקמן, שותפה ב-PwC Israel, איגור פובולוצקי, ממייסדי Be Suite וירון חדוות, שותף ב-PwC Israel / צילום: אפי קינן
מימין: נעמה דרוקמן, שותפה ב-PwC Israel, איגור פובולוצקי, ממייסדי Be Suite וירון חדוות, שותף ב-PwC Israel / צילום: אפי קינן

סקר שנערך לאחרונה על ידי פירמת רואי החשבון PwC העולמית מלמד כי 94% ממנהלי מערכות מידע בארגונים צופים שימשיכו להשקיע, ואף להגדיל את ההוצאות שלהם על טרנספורמציה דיגיטלית - וזאת למרות ההאטה הכלכלית הגלובלית.

בפירמה עצמה לא נותרו אדישים לתוצאות, וכעת חברת הייעוץ של PwC ממזגת לתוכה את BE Suite, המתמחה ביישום והטמעה של NetSuite - מערכת המאפשרת ניהול עסקי גלובלי בזמן אמת ופועלת באמצעות הענן. המהלך אמור לאפשר ל-PwCלחזק את מעמדה בעבודה מול חברות הייטק וסטארט-אפים - כאשר בחברה מזהים כי התחום חווה ביקושים גבוהים גם בתקופה הנוכחית.

נזכיר כי מדובר במהלך המשך להתרחבות שעליה דיווחנו לפני שנה - אז הקימה חטיבת הייעוץ חברה בת טכנולוגית ומיזגה לתוכה את הסטארט־אפ סייבר סטיקס (CyberStyx).

BE Suite הוקמה ב-2019 על ידי ג'ני חלץ ז"ל ואיגור פובולוצקי, שכעת ימונה למנהל טכנולוגיות ראשי ומנהל מכירות ויישומים של כלל הייעוץ הטכנולוגי ב- PwCישראל. לחברה יש עשרות לקוחות בארץ ובעולם, והיא מונה 15 עובדים. בחודש החולף נפטרה חלץ, אשר חתומה על הפיכת החברה לאחת מחברות היישום המובילות בארץ.

לדברי נעמה דרוקמן, שותפה בקבוצת הייעוץ הטכנולוגי, "יותר ויותר ארגונים מאיצים את ההשקעות שלהם בתחומי הטרנספורמציה הדיגיטלית בכלל, והמעבר למערכות פיננסיות ולוגיסטיות בענן. ההון האנושי הגלום בקבוצת הארכיטקטים והמיישמים של BE Suite מאפשר לנו להרחיב את היקפי הפעילות של הקבוצה בצורה משמעותית".

אזור התעשייה

הסדרה הישראלית שתצולם באפריקה

חברת "דרמה טים", של חיים שריר ומוש דנון, תצלם סדרה חדשה בשטחי אפריקה, כאשר לפי גורמים בתעשייה ההשקעה בה תעמוד על 16-20 מיליון שקל. מחצית המימון מגיעה מענקית המדיה הצרפתית Federation, המקדמת עם דרמה טים פיתוח והפקת סדרות לשוק הבינלאומי. בין ההפקות המוכרות של החברה, שאף הגיעו לנטפליקס, נמנות "אזהרת מסע" ו"בלאקספייס".

הסדרה תקרא "התרגיל", והעלילה תתמקד בלוחמת יוצאת יחידה מובחרת בת העדה האתיופית שמגיעה לאפריקה כדי להעביר ידע ביטחוני למקומיים, ונחשדת כטרוריסטית. את הסדרה כתבה זוכת פרס ספיר איילת גושן-גונדר, ויביים אלון זינגמן ("שטיסל", "מנאייכ").

דנון ושריר חזרו לאחרונה מקניה כדי לבחון לוקיישנים והיתכנות להפקה, ולדבריהם הצילומים מתוכננים לשנה הבאה. בקרוב יחלו הליהוקים לכוכבת הראשית שתוביל את הסדרה. בביקורם בקניה פגשו השניים את שר התרבות הקנייתי ואת מנהל קרן הקולנוע במדינה, ודנו עמם באפשרויות לשת"פ בפיתוח תעשיית הקולנוע והטלוויזיה בקניה.

נבו טרבלסי

הפרזנטורים החדשים של אל על

חברת אל על השיקה היום (ב') מיתוג ושפה פרסומית חדשים כחלק מתהליך הצמיחה וההתחדשות שלה. באירוע שהתקיים ברידינג בתל אביב הוצגו אייקון חדש בדמות חלון מטוס, שבחברה מסבירים אותו כמאפשר לנוסע להשקיף לעולם בחוץ ובו זמנית ליהנות מהביטחון שבתוך המטוס פנימה. הסלוגן "הכי טוב בבית" ימשיך ללוות את פרסומי החברה. את תהליך המיתוג הובילו Eureka מבית גיתם, בהובלת מנכ"לית יחידת המיתוג מירב פלד.

בכירי אל על / צילום: איתמר אריאל
 בכירי אל על / צילום: איתמר אריאל

המוזיקאי חנן בן ארי נבחר כפרזנטור הראשון של החברה, והקו הפרסומי החדש מתבסס על שיריו, בעקבות מחקר שביצעה אל על שבו 84% מהנשאלים ענו שבן ארי מייצג ישראליות. 91% אמרו כי הוא מייצג את מה שטוב בישראלים. עוד הודיעו בחברה כי השף אסף גרניט יוביל את תחום הקולינריה בחברת התעופה ויבנה את התפריטים החדשים שיוגשו במטוסים.

עוד הודיעו בחברה על נבחרת שגרירים חדשה שתלווה את פעילותה במדיות החברתיות. בין השגרירים יהיו שמות מוכרים כמו נועה קירל, ליאור סושרד, חן אמסלם, יעל בר זהר, דנית גרינברג, עדן הראל והבלוגרים לירי בינמן (טראוולירי) וארז דגן.

"אל על היא שם נרדף לישראליות ולתחושת ביטחון, גם כשנמצאים רחוק מהבית. רצינו לשמור על הערכים האלה, ויחד עם זאת לייצר שפה צעירה וחדשנית, שהיא חלק מתהליך ההתחדשות והצמיחה של החברה", אמר סמנכ"ל השיווק והדיגיטל של אל על, נדב חנין. "חנן בן ארי, שמייצג את הישראליות על כל גווניה, והשף אסף גרניט ששמו מקושר עם איכות בלתי מתפשרת וגאווה עולמית, מייצגים בצורה האופטימלית את הפרק הבא בסיפור שלנו - חוויית טיסה שדורגה 5 כוכבים שנתיים ברציפות, צי מטוסים צעיר ומתחדש, שעות טיסה הנוחות ביותר ועוד".

מנכ"לית החברה דינה בן-טל גננסיה ציינה באירוע כי אל על טסה כיום ללמעלה מ-50 יעדים בכ-25 אלף טיסות, וכי במהלך 2022 מטוסי אל על שהו באוויר כ- 115,000 שעות טיסה. נתח השוק של אל על בנתב"ג עמד על כ-22% עם כ-4.2 מיליון נוסעים. עוד ציינה כי בשנת 2019, טרום תקופת הקורונה, הטיסה אל על כ-6 מיליון נוסעים והיא צפויה להטיס בשנת 2023 מספר דומה.

שירה ספיר

להפוך מדענים למנהלים מצליחים

האם הכלכלה הישראלית תרוויח מכך שמדענים יכהנו בתפקידי ניהול בתעשייה, במחקר ובאקדמיה? ברשות לחדשנות מאמינים שכן, ומתכננים להשקיע 1.2 מיליון שקל בהשקת תוכנית מנהלים למדענים מתחומי ה-STEM (מדעים, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה), שינהל ארגון ScienceAbroad.

נדב דואני / צילום: בועז עשתאי
 נדב דואני / צילום: בועז עשתאי

התוכנית, שמיועדת לבעלי תואר דוקטור, תחל בחודש מאי הקרוב ותעסוק בין היתר בניהול אסטרטגי ופיננסי, ניהול תהליכי יזמות ופרויקטים, מיומנויות ניהול ומנהיגות, משפטים למנהלים וחשיבה יזמית. בנוסף, המשתתפים יבקרו באוניברסיטת קמברידג' וייפגשו עם מרצים ומנהלים מנוסים. בין היזמים והמנהלים שיקחו חלק בתוכנית נמנים דב מורן, ד"ר עמי אפלבאום, פרופ' רפי ביאר, ד"ר כפיר לוצאטו, ד"ר עדית זכאי אור ועוד. בראש התוכנית עומדת שרון וניק, והמיונים נערכים בימים אלה.

"שדרת ניהול מקצועית היא הבסיס להצלחתו של האקוסיסטם העסקי המקומי", אומר נדב דואני מנכ"ל ScienceAbroad. "לכן אנחנו משקיעים בהטמעת סטנדרט ניהולי וחשיבה יזמית, ויוצרים מאגר של מדענים-מנהלים שיובילו בעתיד חברות וארגונים."

ScienceAbroad הוא ארגון ללא כוונות רווח הפועל מאז 2006, לשמירת קשר עם חוקרים ישראלים בעולם, עידוד חזרתם לארץ וסיוע בקליטתם. בנוסף, הוא מפעיל קהילה בינלאומית שבה לוקחים חלק יותר מ-4,500 חוקרים ישראלים ברחבי העולם, ומפעיל 40 מרכזים בצפון אמריקה, אירופה ואוסטרליה.

חדשות טובות

רן גוראון, מנכ"ל בזק, העניק מלגות בשווי 90 אלף שקל ל-7 סטודנטים מצטיינים בתחומי החקלאות מקרן המלגות ע"ש אביו, יאיר גוראון ז"ל. האירוע נערך בתחנת המחקר "יאיר" במו"פ ערבה תיכונה וצפונית-תמר בחצבה.  

מימין: ד''ר שרית אשכנזי פוליבודה, אילון גדיאל, מאיר צור, רן גוראון, אילן אורן, ליאור לוי / צילום: יוד. צילומים
 מימין: ד''ר שרית אשכנזי פוליבודה, אילון גדיאל, מאיר צור, רן גוראון, אילן אורן, ליאור לוי / צילום: יוד. צילומים