הפיזיקאי שהמציא יותר מ־100 פטנטים וייסד חברה שעוסקת באסתטיקה רפואית

שמעון אקהויז, בן 77 מחיפה, נשוי • יו"ר פעיל ומייסד חברת סופווייב מדיקל • "בניית מערך הייצור שלנו הייתה מלווה באתגרים משמעותיים ולא פשוטים, בשל הקשיים הגלובליים בשרשראות האספקה תוך כדי צמיחה מהירה במכירות המוצרים" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז

ד''ר שמעון אקהויז, יו"ר ומייסד סופווייב מדיקל / צילום: תומר שלום
ד''ר שמעון אקהויז, יו"ר ומייסד סופווייב מדיקל / צילום: תומר שלום

"רגולציה של מכשור רפואי זה אף פעם לא דבר פשוט", אומר שמעון אקהויז, יו"ר פעיל ומייסד חברת סופווייב מדיקל הנסחרת בבורסה בתל אביב בשווי של 365 מיליון שקל, אחרי ירידה של כ-50% בשנה האחרונה. "השקענו מאמצים גדולים וכסף רב מאוד בתכנון ובביצוע של מחקרים קליניים מעמיקים, כדי להוכיח את הייחודיות של הטכנולוגיה המהפכנית שרצינו להביא לשוק הרפואה האסתטית.

"עבדנו קשה מאוד כדי לקבל את האישורים הרגולטורים הנדרשים כמו ה־FDA וה־CE ואישורים רגולטוריים אחרים ברחבי העולם לטכנולוגיה שלנו. בנוסף לזה, ההשקה של המוצר התחילה בשיאה של מגפת הקורונה, דבר שהכביד מאוד על הצעדים הראשונים של חדירתנו לשוק ובניית מערכת ההפצה שלנו בכל העולם".

חברת סופווייב, שהוקמה בשנת 2015 בחממת אלון ונצ'רס, עוסקת בתחום האסתטיקה הרפואית ומתבססת על טכנולוגיית קרני אולטרסאונד מקבילות, המאושרת כאמור על ידי ה־FDA ועל ידי ה־CE, כמו גם על ידי רשויות רגולטוריות רבות במדינות מפתח בעולם.

"הטכנולוגיה הוכחה ומוכחת בניסויים קליניים עם רופאים מובילים בתחום הטכנולוגיה האסתטית ובשימוש יומיומי אינטנסיבי. המוצר והטכנולוגיה היחודיים שפיתחה החברה ממצקים ומחליקים את עור הפנים, מורידים את רמת הקמטים, מאפשרים שינוי במראה הפנים והצוואר ע"י הרמת גבות, מתחת לסנטר והצוואר, ומשפרים לתקופה מוגבלת את מראה הצלוליטיס. כל התוצאות האסתטיות האלה מושגות בטיפול לא פולשני שאינו פוגע בשכבה החיצונית של עור המטופל. נוסף לטיפולי הפנים והצוואר עוסקת החברה בהרחבת השימושים הקליניים של הטכנולוגיה שלה לאיזורים אחרים בגוף. החברה פעילה כיום בארה"ב, בישראל, וביותר מ־30 מדינות בעולם", מרחיב שמעון.

ד"ר שמעון אקהויז הוא פיזיקאי ויזם בתחומי הרפואה, האינטרנט והתקשורת. אקהויז המציא מעל 100 פטנטים. בשנת 2012 הוא הקים את חממת אלון מדטק ונצ'רס, שבמסגרתה פועלות צבר חברות בתחום הניתוחים הזעיר־פולשניים, האסתטיקה הרפואית, ורפואת הלב וכלי הדם.

"בניית מערך הייצור שלנו הייתה מלווה באתגרים משמעותיים ולא פשוטים בשל הקשיים הגלובליים בשרשראות האספקה תוך כדי צמיחה מהירה במכירות של המוצרים שלנו", משתף שמעון. "היציאה להנפקה ראשונה בת"א באמצע שנת 2021 הבטיחה מקורות מימון שאיפשרו השקעות משמעותיות בבניית מערכי ההפצה. בנינו וייצרנו מלאי שאיפשר אספקה של מוצרים ללקוחות החברה והמשך פיתוח הטכנולוגיה של החברה במגוון תחומים ודרכים".

לסיכום אומר שמעון כי "אנחנו מתכננים המשך צמיחה מהירה במכירות בשנים הקרובות תוך כדי בניית ערוצי מכירות אפקטיביים וכמובן גם התמקדות בפיתוח מוצרים עתידיים ושיפור של המוצרים הקיימים. סופווייב תהפוך להיות החברה המובילה בשוק הרפואי האסתטי".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל atzmaim@globes.co.il