דריכות בשווקים לקראת נתוני האינפלציה באירופה היום

נראה שהאינפלציה במדינות גוש האירו מרימה ראש והנתונים המקדמיים מצביעים על כך שהיא תיוותר "דביקה" לתקופה ארוכה • בשוק צופים כי העלאות הריבית ימשכו עד שתגיע לרמה של 4% - הגבוהה אי פעם באירופה

קריסטין לגארד / צילום: Associated Press, Jean-Francois Badias
קריסטין לגארד / צילום: Associated Press, Jean-Francois Badias

הבנק המרכזי של אירופה יפרסם היום (ה') את נתוני האינפלציה בגוש האירו, לאחר שמדינות מרכזיות ביבשת דוגמת צרפת, גרמניה וספרד. פרסמו את נתוניהן.

ההיסטוריה מלמדת: האם זה הזמן המתאים לרכוש אג"ח 
קרנות ישראליות, אמריקאיות או בכלל איריות? כל הדרכים להשקעה במדדי מניות זרים
השפה בבית המשפט העליון של ארה"ב פוליטית לגמרי, והיא אומרת: ימינה פנה | פרשנות 

בעוד שהתקווה באירופה היא שהאינפלציה במדינות הגוש תרד משמעותית, נראה שהיא דווקא מרימה ראש. לפי מדד המחירים המשולב לצרכן (HICP) שמפרסמת הלשכה הסטטיסטית של הנציבות האירופית, אירוסטאט, מסתמן קצב אינפלציה שנתי של 7.2% בצרפת ו־6.1% בספרד. בגרמניה פורסם נתון גבוה מהציפיות, בשיעור (HICP) של 9.3% בפברואר.

אחרי שהגיעה לשיא של 10.6% באוקטובר, האינפלציה בגוש האירו בינואר, לפי מדד HICP, עמדה על 8.6%, מתחת לתחזיות (8.7%) ונמוכה משמעותית מהנתון של דצמבר, 9.2%. תקוות האירופאים להמשך התקררות המחירים התנפצה, והנתונים המקדמיים מצביעים על כך שהאינפלציה תיוותר "דביקה" לתקופה ארוכה. בבלומברג מדווחים שהמשקיעים העלו הימוריהם לגבי המשך העלאות הריבית באירופה בטווח הקרוב. הריבית הסופית (Terminal Rate) בגוש, לפי הספקולנטים תהיה גבוהה ממה שנחזה בתחילת השנה: מנתון נוכחי של 2.5% השוק העריך שתגיע ל-3.5%. אך בימים האחרונים העלו סוחרים בשוק את הציפיות לריבית בשיעור של 4% - הגבוהה אי פעם באירופה.