עד כמה יצטמצם הפער בין שתי השכונות ברמת גן

בין שתי שכונות ברמת גן, שכונת השיכונים רמת שקמה ושכונת הוילות יוקרתית רמת חן בדרום העיר • רמת חן מיועדת לשימור על ידי העירייה, כך שלא צפויים בתוכה פרויקטים משמעותיים בעוד שרמת השקמה מיועדת להתחדשות עירונית

שכונת רמת חן לצד שכונת רמת השקמה, רמת גן / צילום: Shutterstock
שכונת רמת חן לצד שכונת רמת השקמה, רמת גן / צילום: Shutterstock

מבוסס על נתוני אתר "מדלן"

השכונות:

רמת חן היא שכונת וילות יוקרתית בדרום רמת גן שתחומה על ידי ציר אלוף שדה מצפון, כפר המכביה ושיכון צנחנים במזרח, הפארק הלאומי ושכונת רמת שקמה מדרום, והשכונות התל אביביות רמת הטייסים וכפר שלם במערב.

במרכז השכונה נמצא מתחם מבני ציבור שכולל את בית ספר יסודי רמת חן, תיכון בליך המפורסם, מרכז קהילתי, מבנה שבט צופי רמת חן. ברחבי השכונה כמה מסעדות ובתי קפה, ואת הפארק הלאומי - הפארק העירוני השני בגודלו אחרי פארק הירקון.

רמת שקמה היא שכונת שיכונים סמוכה. יש בה כמה בתי ספר, שבט צופים ומרכז מסחרי עם מגוון חנויות ומסעדות. רוב הבנייה למגורים היא של מבני רכבת צרים ונמוכים עם גגות רעפים בני כ־2 קומות (מבני גן־גג), שעברו הרחבות נקודתיות עם השנים, אך יש בה גם לא מעט בתי רכבת 'קלאסיים', בתי דירות בני עד כחמש קומות על עמודים, ומספר מגדלי מגורים שנבנו לאחרונה במסגרת התחדשות עירונית. השכונה צמודה לפארק הלאומי ולמתחם ספורט שכולל את אצטדיון הכדורגל וינטר ואולם הספורט ע"ש זיסמן.

 

תחבורה:

תושבי שתי השכונות נהנים מקישוריות טובה בזכות הגישה הישירה לדרך אלוף שדה ודרך יצחק רבין ולדרך הטייסים. בתוך רמת חן עוברים כמה קווי אוטובוס בתדירות סבירה לצפון ולדרום תל אביב ואזור התעסוקה בבני ברק, ובדרך אלוף שדה עוברים קווי אוטובוס רבים נוספים למגוון יעדים במטרופולין.

התחדשות עירונית:

רוב רמת חן מיועדת לשימור על ידי העירייה, כך שלא צפויים בתוכה פרויקטים משמעותיים, למעט התחדשות עירונית של בתי הדירות שמסביב לכיכר עוזי חיטמן ולכמה פרויקטים נקודתיים.

מתחם כורזין, מתחם התעשייה והמסחר המיושן של גבעתיים שגובל ברמת חן, צפוי לעבור התחדשות משמעותית בעשורים הקרובים ולהפוך למתחם תעסוקה, מגורים ומסחר עם כ־1,100 דירות קטנות ב־11 מגדלי משרדים של כ־35 קומות.

בניגוד לשכנתה רמת חן, רוב רמת השקמה מיועדת להתחדשות עירונית, תהליך שכבר החל וצפוי להתגבר בעשורים הקרובים.

בשורה התחתונה:

טל קופל, מנכ"ל מדלן: "רמת חן ורמת השקמה צמודות זו לזו, ושתיהן נהנות מקישוריות טובה ומקרבה לפארק הלאומי. עם זאת, במשך שנים הפער בין שתי השכונות היה עצום - הראשונה היא שכונת יוקרה מבוקשת והשנייה שכונת שיכונים עם תדמית בעייתית. מעניין יהיה לראות אם גל ההתחדשות העירונית ששוטף כעת את רמת השקמה, בזמן שרמת חן מתחדשת בקושי, יצמצם את הפער הזה או אפילו יסגור אותו לחלוטין".