דודו זבידה זומן לשימוע לפני פיטוריו ממבנה

מנכ"ל חברת הנדל"ן המניב והיזמי מבנה, דודו זבידה, זומן לשימוע לפני פיטורים • מבנה מתנהלת ללא גרעין שליטה, כאשר בעל המניות העיקרי שלה הוא המיליארדר דוד פורר, שמחזיק ב-18.6% מהון המניות שלה • ההערכה היא שמעבר לפרשת המיזוג עם דסק"ש, גם הועלתה דרישה לתנאי שכר חדשים, שהובילה לפיצוץ בין הצדדים

דודו זבידה, מנכ''ל מבנה / צילום: איל יצהר
דודו זבידה, מנכ''ל מבנה / צילום: איל יצהר

דודו זבידה, המנכ"ל הוותיק של חברת הנדל"ן המניב והיזמי מבנה, זומן הערב (ג') על ידי דירקטוריון החברה לשימוע לפני פיטוריו. בכך מגיעה מערכת היחסים שלו עם החברה שהשתבשה בחודשים האחרונים, למה שנראה כמו פרק הסיום. זאת בהנחה שלא יפתחו קרבות משפטיים בהמשך הדרך.

הפעם זה דודו זבידה: הדרישה שהראתה למנכ"לים הגדולים את הדלת החוצה | פרשנות

בחברה ציינו כי בהמשך למגעים שהיא מנהלת עם מנכ"ל החברה "בדבר סיום התקשרות החברה עם חברת הניהול בשליטתו (של זבידה, ח' ש') והפסקת כהונתו כמנכ"ל, מבנה מסרה למר זבידה זימון לשימוע טרם סיום ההתקשרות כאמור".

מבנה מתנהלת ללא גרעין שליטה, כאשר בעל המניות העיקרי שלה הוא המיליארדר דוד פורר, שמחזיק ב-18.6% מהון המניות שלה. מניות בשווי של 1.4 מיליארד שקל, שהם רק חלק מתיק נכסיו הענף. מניות אלה לא מקנות שליטה, ובחברה מחזיקים גם גופים מוסדיים רבים בנתחי מניות בשיעורים משתנים. בנו של פורר, טל פורר מכהן כיו"ר מבנה, וככל הידוע בינו לבין זבידה עברו כמה חתולים שחורים לאחרונה. היחסים התערערו ככל הידוע על רקע עסקת דסק"ש, שבה ביקש זבידה לבחון מיזוג בין חברת האחזקות למבנה שלבסוף לא יצא אל הפרק.

זבידה, אחד המנכ"לים המתוגמלים במשק, זכה לתנאי העסקה של מעל ל-50 מיליון שקל על פני תשע שנות כהונתו כמנכ"ל החברה. לכך יש לצרף החזקות במניות החברה בעשרות מיליוני שקלים, ותגמולים נוספים שקיבל בתפקידים בכירים קודם למינויו כמנכ"ל, שמובילים לעלות תגמול משמעותית במיוחד. ההערכה היא שמעבר לפרשת המיזוג עם דסק"ש, גם הועלתה דרישה לתנאי שכר חדשים, שהובילה לפיצוץ בין הצדדים.

זבידה הצטרף לקבוצת הנדל"ן בתחילת העשור הקודם, בעת שהייתה תחת שליטתו של אליעזר פישמן, זמן קצר טרם נקלעו החברה ובעליה לסחרור פיננסי. כנגד כל הסיכויים הצליח זבידה לייצב את הספינה השוקעת, באמצעות שורה של מהלכים יצירתיים שהוביל, שכללו בין היתר גיוסי הון וחוב, לצד צעדי מיזוג והתייעלות. בתקופתו הפכה מבנה מחברה שעומדת על סף פשיטת רגל, לסיפור הצלחה.

***גילוי מלא: למשפחת בר און, מבעלות השליטה בגלובס, מניות מיעוט בחברה הציבורית "מבנה". כמו כן, גלובס שוכר מחברת "מבנה" משרדים במרכז בר און