מנכ"ל הבנק האמריקאי SVB ללקוחותיו: "תמכו בנו כפי שאנחנו תמכנו בכם בזמנים הקשים"

בשל קריסת מניית סיליקון ואלי בנק (SVB), המנכ"ל גרג בקר ערך שיחה עם נציגי חברות הפורטפוליו בבנק • מנכ"ל של חברה ישראלית שנכח בשיחה סיפר כי בקר עסק בהרגעת הרוחות ואמר ש"הכל נמצא בשליטה" •"אם כל החברות יזינו זו את זו בחשש על כך שהבנק בצרות, זה יהפוך לאתגר אמיתי", אמר בקר

סניף של SVB בסנטה קלרה, קליפורניה / צילום: Shutterstock, Michael Vi
סניף של SVB בסנטה קלרה, קליפורניה / צילום: Shutterstock, Michael Vi

מנכ"ל סיליקון ואלי בנק (SVB) המשרת סטארט-אפים וחברות הייטק, גרג בקר, ערך הערב (ה') שיחה עם חברות הפורטפוליו בבנק שם ביקש מהן "להירגע", כך על פי דיווח של אתר חדשות הטכנולוגיה דה אינפורמיישן. זאת, על רקע חשש לגורלו של הבנק לאחר קריסת המנייה בכ-63% היום, דבר שהוריד מעל ל-10 מיליארד דולר משווי הבנק בבת אחת. מנכ"ל של חברה ישראלית שנכח בשיחה סיפר כי המנכ"ל עסק בהרגעת הרוחות ואמר ש"הכל נמצא בשליטה". 

מה עומד מאחורי מניית הבנק האמריקאי שקורסת ביותר מ-50%? 
חלון ההזדמנויות לקבלת "ויזת זהב" על השקעות נדל"ן באיחוד האירופי מתחיל להיסגר 

על פי הדיווח, בקר אמר כי "חברות נכנסו לפאניקה והחלו להתקשר בגלל החשש שסיליקון ואלי בנק בצרות - אבל זה לא המקרה. יש לנו מספיק נזילות כדי לתמוך בכל הלקוחות שלנו, אבל בתנאי אחד: אם כל החברות יזינו זו את זו בחשש על כך שהבנק בצרות, זה יהפוך לאתגר אמיתי. אני מבקש מכולם להירגע ולתמוך בנו כפי שאנחנו תמכנו בכם בזמנים קשים".

אמש הודיע סיליקון ואלי בנק (SVB) כי הוא מתכוון למכור מניות בשווי של 1.75 מיליארד דולר כדי לשמור על איזון תפעולי - לאחר הפסדים של מיליארדים שנוצרו כתוצאה מרכישת אגרות חוב מגובות משכנתאות בריבית נמוכה בשנים 2020 ו-2021.  

לפי ההערכה, סיליקון ואלי בנק משרת מחצית מחברות הטכנולוגיה מגובות ההון סיכון. הוא מחזיק בסניף ישראלי המנוהל בידי דוד כהן וגדי משה ומשרת חברות ענק בהן איטורו, רדיס, ורביט, פיירבלוקס וקפיטוליס.