דיווח באתר SKY הקפיץ את מניית הפרסום הדיגיטלי טרמור מישראל

חברת האדטק שמוביל עופר דרוקר הגיבה לדיווח על פניות לרכישתה ואישרה כי היא מקיימת דיונים עם יועצה הפיננסי גולדמן זאקס, אך טענה כי לא מתקיים מהלך למכירתה

עופר דרוקר, מנכ''ל טרמור / צילום: ענבל מרמרי
עופר דרוקר, מנכ''ל טרמור / צילום: ענבל מרמרי

מנייתה של חברת האדטק הישראלית טרמור  זינקה השבוע, לאחר שבאתר Sky הבריטי דווח כי החברה קיבלה פניות ממספר גורמים שמעוניינים לרכוש אותה, ושכרה את בנק ההשקעות גולדמן זאקס שיסייע לה בבחינת הנושא.

ביום ד' בבוקר החברה הגיבה לפרסום, וכתבה כי היא מאשרת שהיא בדיונים עם גולדמן זאקס המשמש כיועצה הפיננסי, אך אינה נמצאת כיום בתהליך של מכירה. בתגובה מנייתה נפלה בלונדון ב-10% בשעות הבוקר.

טרמור נסחרת במקביל בלונדון ובנאסד"ק, ושווי השוק שלה הוא 446 מיליון דולר. מכל מקום נראה שאם אכן יש עניין ברכישת החברה, בעלי המניות בה ישמחו לעסקה שתציף להם ערך לאחר שהמניה נפלה ב-73% תוך פחות משנתיים.

טרמור, שבעבר נקראה מרימדיה וטפטיקה, מספקת פתרונות לפרסום דיגיטלי. החברה פיתחה זירת מסחר אוטומטית ומבוססת דאטה עבור מפרסמים, בדגש על סרטוני וידאו. היא מציעה להם פלטפורמת תוכנה שמיועדת לסוגי מדיה ומכשירים שונים כגון טלוויזיות חכמות וטלפונים ניידים, ומסייעת להם בתכנון, הפעלה ואופטימיזציה של קמפיינים בערוצים השונים. בין לקוחות החברה אמזון, דיסני וטוויטר.

מנכ"ל טרמור הוא עופר דרוקר, לשעבר מייסד ומנכ"ל מטומי שקרסה. לאורך השנים טרמור ביצעה מספר רכישות. אחת הבולטות שבהן הייתה אמובי, שהוקמה על ידי היזם זוהר לבקוביץ' ופיתחה פלטפורמה דיגיטלית למקסום תוצאות הפרסום; טרמור רכשה אותה בקיץ שעבר מחברת הטלקום סינגטל תמורת 239 מיליון דולר.

לפי הפרסום ב-Sky, ברכישת טרמור מתעניינים גם גופים פיננסיים וגם רוכשים אסטרטגיים פוטנציאליים. לפי הפרסום, בשנה שעברה קרן אמריקאית הביעה עניין ברכישתה, אז במחיר של 9 ליש"ט למניה, בעוד שכיום היא נסחרת ב-2.63 ליש"ט - אלא שהאי-ודאות בשווקים לאחר פלישת רוסיה לאוקראינה גרמה לקרן לוותר.

הגיעה בשיא לשווי של 1.7 מיליארד דולר

טרמור פרסמה לאחרונה את הדוחות ל-2022, שנה שבה היא רשמה ירידה של כ-2% בהכנסות ל-335 מיליון דולר, אך ההכנסות ex-AC (כלומר בנטרול הוצאות של רכישת טראפיק) עלו ב-3% לכ-310 מיליון דולר.

ה-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) הסתכם ב-145 מיליון דולר, ירידה של 10% ביחס לשנה קודמת והרווח התכווץ ב-69% ל-22.7 מיליון דולר. בקופת החברה היו בסוף השנה כ-218 מיליון דולר במזומנים ובהשקעות לטווח קצר.

עם פרסום הדוחות אמר דרוקר כי האי-ודאות המאקרו-כלכלית נמשכת, ולקוחות מאגדים יותר ויותר את תקציביהם אצל שותפים מהימנים שיש להם פתרונות טכנולוגיים מתקדמים ומלאים יותר. הוא הוסיף שלהערכתו לטרמור יש פתרון מקיף, והיא נמצאת בעמדה טובה להשיג נתח גדול יותר מתקציבי הלקוחות הקיימים, ולמשוך לקוחות חדשים.

טרמור הונפקה בלונדון ב-2014 לפי שווי של 160 מיליון דולר אחרי הכסף, וב-2021, שנת השיא של מניות הטכנולוגיה, היא הונפקה גם בנאסד"ק. החברה גייסה אז 129 מיליון דולר במחיר של 19 דולר למניה ולפי שווי של כ-1.4 מיליארד דולר, וכעבור זמן קצר הגיעה לשיא של כ-23.5 דולר למניה, ששיקף לה שווי של יותר מ-1.7 מיליארד דולר.

אולם מאז, כמו הרוב הגדול של חברות הטכנולוגיה שהנפיקו באותה שנה, איבדה שיעור ניכר משווייה. כיום מחיר המניה שלה עומד כעת על 6.24 דולרים ומשקף לחברה כאמור שווי שוק של 446 מיליון דולר בלבד.

אם אכן בסוף התהליך טרמור תירכש בשווי נמוך יותר משווי הנפקתה בנאסד"ק, היא תצטרף לעוד שתי חברות טכנולוגיה מישראל שהחלו להיסחר בארה"ב באותה שנה ונמכרו - איירון סורס מוזגה בעסקת מניות ליוניטי מארה"ב בשווי שנמוך ב-74% משווייה ב-2021, ואוטונומו הודיעה לאחרונה על מכירתה, לאחר שאיבדה 94% מאז החלה להיסחר.