בנק מזרחי טפחות מציע פטור מריבית על המינוס ללווי משכנתאות

לקוחות בנק מזרחי בעלי משכנתה יקבלו פטור מתשלום ריבית על המינוס בחשבון העו"ש שלהם, עד לגובה ההחזר החודשי של המשכנתה או עד לסכום של 6,000 שקל - הנמוך מביניהם

בנק מזרחי טפחות / צילום: איל יצהר
בנק מזרחי טפחות / צילום: איל יצהר

הבנקים ממשיכים לפעול, כדי להקל על לקוחותיהם לנוכח העלאות הריבית המהירות של בנק ישראל. אחרי בנק הפועלים, גם בנק מזרחי טפחות פועל כדי להקל על לקוחות, אבל אינו שוכח גם להיטיב עם עצמו באותה הזדמנות ומכריז כי מי שמחזיק בחשבון עו"ש בבנק ויש לו משכנתה - יהיו פטורים מריביות על המינוס.

בבנק מסבירים, כי השינוי המהיר בסביבת הריבית במשק על רקע הזינוק באינפלציה, יצר מציאות מאתגרת למשקי בית רבים שיש להם משכנתה, והם נאלצים להתמודד מדי חודש עם החזרים חודשיים גבוהים יותר, וכי הבנק יוצא במהלך, שלדבריו הוא "חסר תקדים", אשר יקל משמעותית על לקוחות המשכנתה, שיש להם גם חשבון עו"ש בבנק.

הלקוחות שייהנו מההטבה יהיו פטורים מתשלום ריבית על המינוס בחשבון העו"ש שלהם, עד לגובה ההחזר החודשי של המשכנתה או עד לסכום של 6,000 שקל - הנמוך מביניהם.

כלומר הבנק מנסה בדרך זו גם לפתות יותר משקי בית שלקחו משכנתה באמצעותו, לפתוח בו גם חשבון עו"ש.

מזרחי טפחות אינו הבנק הראשון שמנסה ללכת לקראת לווי המשכנתאות. קדם לו בנק הפועלים, שאיפשר ללקוחותיו להאריך את מסלולי המשכנתאות צמודי הפריים, כדי להקטין את ההחזרים החודשיים.

יש לציין, כי הצעדים הללו נעשים על רקע הפרסומים אודות רווחי השיא של הבנקים ב-2022: לאומי רשם רווח נקי של 7.7 מיליארד שקל, הפועלים רווח של 6.5 מיליארד שקל, מזרחי רווח של כ-4.47 מיליארד שקל ודיסקונט רווח של 3.5 מיליארד שקל. חלק גדול מהרווחים נבעו מהכנסות שנובעות מהעלאות הריבית.