גילה אדרעי פורשת מראשות ועד העובדים של רכבת ישראל

גילה אדרעי הודיעה כי תפרוש מתפקידה לאחר 5 שנים בראשות ועד העובדים של רכבת ישראל, היא תמונה לסגנית מנהל אגף דלק ואנרגיה • במכתבה לוועד הזהירה מפני "הצעת חוק שמבקשת לגזול מהעובדות והעובדים בארץ את הזכות הבסיסית להילחם על מה שמגיע להם"

גילה אדרעי / צילום: איל יצהר
גילה אדרעי / צילום: איל יצהר

לאחר 5 שנים בראשות ועד העובדים של רכבת ישראל גילה אדרעי פורשת ותמונה לסגנית מנהל אגף דלק ואנרגיה, כך הודיע ועד עובדי רכבת ישראל.

"אחרי שנים ארוכות כל כך בוועד, ב-2 קדנציות קשות וסוערות, אבל רק אחרי שידעתי להוביל להישגים ולהסכמים הטובים ביותר עבורכם\ן, אני מניחה את המפתחות וצועדת לעבר היעד המקצועי הבא שלי כסגנית מנהל אגף דלק ואנרגיה. אחרי 35 שנים כעובדת ברכבת ,כנראה שהגיע גם הזמן שלי", כתבה אדרעי לעובדים.

כשסמוטריץ' נכנס לאוצר המתינו לו 5 מינויים בכירים. מאז הרשימה רק גדלה | בדיקת גלובס 
הנחות של 400 אלף שקל על דירה: זה רשמי - מחירי הנדל"ן בירידה | בדיקת גלובס 
"אל תחנכו אותנו": ביטן מאיים לבטל את העלאת מחירי החניה בת"א 

עוד כתבה כי "כל הניסיונות לפגוע בי, ע"י האנשים החזקים בישראל ועושי דברם, נעשו כדי לפגוע בכם\ן. ורק בגלל שהם הבינו שאני יודעת יותר. זה הכוח שתמיד היה לי והוא נתפס בעיניהם כמאיים. זו הסיבה היחידה שהפכו אותי למטרה, שניסו להשתיק אותי, לשבור אותי. אבל האמונה בצדקת הדרך, בעבודה המאורגנת והמחויבות שלי כלפיכם\ן ניצחו גם את הימים והלילות החשוכים ביותר. האהבה והתמיכה שקיבלתי מכם\ן וגם מעובדים ועובדות ממקומות עבודה אחרים היו תמיד מקור גאוותי, הרוח תחת כנפיי".

עוד כתבה לעובדים כי "מעולם לא עניין אותי להיות 'חביבת הקהל' או לשאת חן בעיני מישהו. עניין אותי רק! להיות יו"ר הוועד הכי טובה לעובדות ועובדי הרכבת, ואת זה עשיתי. ואף פעם לא עשיתי לבד, הייתה לי השגחה מלמעלה ולצידי לאורך השנים עמדו חברי הוועד בכל הסקטורים, בצפון ובדרום. ואני יכולה לומר לכם\ן היום שנלחמנו בשבילכם\ן, כל הזמן ובכל הכוח וזו גם ההזדמנות שלי להודות להם על שנים של עבודה קשה, על העמידה יחד, בכל אתגר, ועל ההישגים המשותפים".

אדרעי מזהירה מפני הצעת החוק שתפגע בעבודה המאורגנת

אדרעי גם התייחסה ליוזמות לפגיעה בעבודה המאורגנת "לפני מס ימים הוגשה הצעת חוק שמבקשת לגזול מהעובדות והעובדים בארץ את הזכות הבסיסית להילחם על מה שמגיע להם.ן, להתאגד ולשבות", כתבה, "זה לא עניין של פוליטיקה, זה לא עניין של ימין ושמאל, כי אם תעבור הצעת חוק הזאת, או שכמותה, יהיה זה היום שבו יתחיל הסוף של העבודה המאורגנת בישראל, ומשם הדרך לרמיסת הזכויות של כולנו היא קצרה מאוד. זה בליבנו ובנפשנו ואסור לנו לתת לזה לקרות".

אדרעי היא אחת ממנהיגות העובדים הבולטות והמשפיעות במגזר הציבורי כששתי הקדנציות שמילאה בראשות ועד העובדים של רכבת ישראל היו סוערות.

כהונתה הראשונה החלה בשנת 2010 ולמשך שנתיים עד שהודחה בידי ההסתדרות ובספטמבר 2017 היא נבחרה שנית לתפקיד, לאחר שהבחירות נקבעו בעקבות פניתה לבית הדין לעבודה. לאחרונה נחתם הסכם קיבוצי בין העובדים, ההסתדרות והנהלת הרכבת לאחר שנים של משא ומתן.