פינוי בינוי בנתניה: "הוועדה המחוזית לא רצתה לאשר את הפרויקט אולם המקומית אישרה"

הריסה ובנייה בנתניה: במסגרת הפרויקט ייהרסו שישה בניינים וייבנו במקומם שני מגדלים בני 25 קומות ומגדל נוסף בן 20 קומות • דייר באחד מהבניינים: "התהליך ארך כחמש שנים שזה מהיר יחסית"

פרויקט ''N בארי'' בנתניה / הדמיה: D Vision 3
פרויקט ''N בארי'' בנתניה / הדמיה: D Vision 3

סיפור הפרויקט:

את פרויקט "N בארי" בנתניה קידמה חברת אזורים בשיתוף החברה להתחדשות נתניה. הוא ממוקם בפינת הרחובות סוקולוב ובארי בעיר, ובאזור בתי ספר, חנויות ועוד. במסגרת הפרויקט ייהרסו שישה בניינים וייבנו במקומם שלושה בניינים, שני מגדלים בני 25 קומות ואחד בן 20 קומות, וסך הכל 292 דירות.

אלי איילון, יושב ראש נציגות הדיירים, מספר שהוריו רכשו את הדירה בבניין הישן ב־1957 וגרו שם כל חייהם. "אני בעצמי גדלתי שם עד גיל 22. השכונה הייתה תמיד שקטה", הוא מספר. "המרחבים בין המבנים היו גדולים והיה הרבה שטח למשחקים. גם השכנים היו מעולים".

פינת הרחובות סוקולוב ובארי בנתניה - לפני ואחרי / צילום: חברת אופיר אריה; הדמיה: D Vision 3
 פינת הרחובות סוקולוב ובארי בנתניה - לפני ואחרי / צילום: חברת אופיר אריה; הדמיה: D Vision 3

עם זאת, איילון מציין שבמשך השנים האוכלוסייה השתנתה ורבים מהדיירים הנוכחיים הם שוכרים.

בכל בניין היו שלוש קומות, עם שתי כניסות ושש דירות. "למרות הגיל, המבנים היו בסדר גמור. הקבלן שבנה אותם אז, שקד, בנה ברמה גבוהה. לא היו סדקים בקירות, אבל היו נזקי אינסטלציה - לא משהו רציני. גם השיפוצים שעשינו עם השנים היו בעיקר שיפוץ לרצפה וצביעת קירות", הוא מספר.

"התהליך התחיל לאחר שפנו אלינו שתי חברות", מספר איילון. "כשבחרנו את החברה היה לנו חשוב לקבל תמורה טובה וגם עניין האמינות היה חשוב. היינו סך הכל ארבעה בנציגות הדיירים אבל לא אנחנו התנהלנו מול העירייה. גם לא היו לנו קשיים. התהליך ארך כחמש שנים שזה מהיר יחסית. אחד העיכובים היה שהוועדה המחוזית לא רצתה לאשר את הפרויקט אולם הוועדה המקומית אישרה".

איילון מוסיף שמקרב הדיירים לא היו התנגדויות מיוחדות. לדבריו, "מי שהתנגד עשה זאת כי רצה לקבל דברים שלא מגיעים לו. חשוב לפתוח עיניים, לראות שכל מה שסוכם כתוב".

התמורה ליזם:

220 יחידות דיור. במחיר ממוצע של כ־26 אלף שקל למ"ר.

התמורה לבעלים:

תוספת 12 מ"ר מעבר לשטח הדירה המקורית, מחסן וחניה.

לו"ז:

הבניין הישן נהרס באוקטובר 2022 והפרויקט לקראת תחילת עבודות.

סוג הפרויקט: פינוי בינוי.
המצב הקיים: 6 בנייני רכבת, 72 יח"ד
היזם: אזורים והחברה להתחדשות נתניה
הקבלן המבצע: סיוון ביצוע
אדריכלים: זית לב אדריכלים. אלדד לב אדריכל
עו"ד הדיירים: עו"ד עידן זילברבוך, משרד עו"ד אבי אברהם מנחם
עו"ד היזם: עו"ד שלמה רוזנווסר