בורסות עולם | סיקור שוטף

וול סטריט ננעלה ביציבות; גמידה סל זינקה ב-50%

הנאסד"ק רשם ירידה של כ-0.2% • דוחות: בנק אוף אמריקה וג'ונסון אנד ג'ונסון עלו על התחזיות, גולדמן זאקס פספס בשורת ההכנסות • בורסות אירופה ננעלו בעליות קלות של עד 0.5% במדדי המניות המרכזיים

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock, orhan akkurt
וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock, orhan akkurt

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

המסחר וול סטריט ננעל ללא שינויים משמעותיים. מדד הדאו ג'ונס ומדד ה-S&P 500 שמרו על יציבות. הנאסד"ק ירד ב-0.2%. 

מניית גולדמן זאקס  איבדה 1.7% אחרי פרסום הדוחות לרבעון הראשון של 2023 היום, בהן נרשם כי בנק ההשקעות פספס את התחזיות בשורת ההכנסות.

מניית בנק אוף אמריקה  ננעלה בעלייה של 0.6%, על פי הדוחות שפורסמו היום, הכנסות הבנק עלו ב-13.4% בהשוואה לרבעון המקביל.

מניית גמידה סל  ננעלה בעלייה של 50%, לאחר שמינהל המזון והתרופות האמריקאי (ה־FDA)  אישר אתמול את התרופה לטיפול בסרטן  של החברה הישראלית.

21:30

במסחר בוול סטריט נרשמת כעת יציבות. מדד הדאו ג'ונס עולה מזערית, הנאסד"ק רושם ירידה של כ-0.1%. מדד S&P 500 עולה ב-0.1%.

גם בשוק האג"ח האמריקאי המגמה מעורבת. התשואה על האג"ח לשנתיים עולה כעת בכנקודה ל-4.19% ומנגד התשואה על האג"ח ל-10 שנים יורדת בכ-2 נקודות בסיס לכ-3.57%.

מניית נטפליקס עולה כעת ב-0.5%, עם צפייה לדוחות הרבעון הראשון של 2023 שתפרסם חברה בתום המסחר היום. 

20:05

בוול סטריט נרשמת כעת מגמה מעורבת. מדד הדאו ג'ונס רושם ירידה מזערית, הנאסד"ק רושם ירידה של כ-0.2%. מדד S&P 500 שומר על יציבות.

מניית מקדונלד'ס  עולה לשיא חדש. גם אנבידיה  בולטת בעלייה לשיא חדש מאז מרץ 2022.

לוקהיד מרטין  עולה לשיא מאז 1995 וג'נרל אלקטריק  עולה לשיא חדש של 5 השנים האחרונות.

18:45

בורסות אירופה ננעלו בעליות קלות של עד 0.5% במדדי המניות המרכזיים.

בוול סטריט נרשמות ירידות קלות. מדד הדאו ג'ונס רושם ירידה של כ-0.3%, הנאסד"ק עבר לירידה של כ-0.2%. מדד S&P 500 יורד בכ-0.1%.

בשוק האג"ח האמריקאי המגמה מעורבת. התשואה על האג"ח לשנתיים עולה בכ-2 נקודות בסיס ל-4.21% ומנגד התשואה על האג"ח ל-10 שנים יורדת בנקודת בסיס לכ-3.58%.

17:05

מגמה מעורבת בוול סטריט. מדד הדאו ג'ונס רושם ירידה קלה ומנגד הנאסד"ק עולה בכ-0.2%. מדד S&P 500 עולה בכ-0.1%.

אנבידיה  בולטת בעלייה של כ-3% ואפל  עולה בכ-1%. 

מניית גמידה סל  ממשיכה לזנק במחזור גבוה יחסית, לאחר שמינהל המזון והתרופות האמריקאי (ה־FDA)  אישר אתמול את התרופה לטיפול בסרטן  של גמידה סל הישראלית, ומניית החברה עלתה אתמול ב-39% במסחר בנאסד"ק. גמידה סל פיתחה מוצר שנועד לשפר את ההצלחה של השתלת דם טבורי בטיפול בסרטן הדם. בניסוי קליני, החברה הראתה שהמוצר שלה מקצר את הזמן הדרוש לקליטת מערכת החיסון המושתלת מ־22 יום ל־12. הזמן הזה נחשב יקר למרכז ההשתלות ומסוכן למטופל שנמצא ללא מערכת חיסון פעילה.

עוד בולטות בעליות בקרב המניות הישראליות סנטינל וואן  ומובילאיי .

16:33

מגמה מעורבת בפתיחת המסחר בוול סטריט. מדד הדאו ג'ונס רושם ירידה קלה ומנגד הנאסד"ק עולה בכ-0.5%.

מניית גולדמן זאקס  יורדת 3.5% אחרי הדוחות שבנק ההשקעות פרסם היום. בנק אוף אמריקה רושמת ירידה קלה לאחר הדוחות ונטפליקס  נסחרת ביציבות לקראת הדוחות שתפרסם לאחר סיום המסחר.

15:33

מאקרו ארה"ב: אישורי הבנייה ב-12 החודשים האחרונים (עד מרץ) עמדו על 1.41 מיליון, לעומת צפי לכ-1.46 מיליון. התחלות הבנייה הגיעו לכ-1.42 מיליון, בהתאם לצפי.

14:40

בניגוד לקולגות, גולדמן זאקס  פספס את התחזיות בשורת ההכנסות בדוחות הרבעון הראשון שלו. בנק ההשקעות דיווח על רווחים מעל הצפי (8.79 דולר למניה, לעומת הערכה של 8.10 דולר), אך ההכנסות הסתכמו ב-12.22 מיליארד דולר, מתחת לתחזיות שיגיעו ל-12.79 מיליארד דולר. המניה יורדת ב-3% במסחר המוקדם.

14:25

ג'ונסון אנד ג'ונסון  עקפה את התחזיות עם רווח Non-GAAP למניה של 2.68 דולר ברבעון הראשון, 18 סנט מעל הצפי. ההכנסות עלו ב-5.6% בהשוואה לאשתקד והסתכמו ב-24.7 מיליארד דולר, כ-1.1 מיליארד דולר מעל התחזיות המוקדמות. החברה צופה הכנסות של 97.9-98.9 מיליון דולר בשנה כולה, עלייה בהשוואה לתחזית הקודמת וגם מעל צפי הכלכלנים. הרווח השנתי להערכתה יגיע ל-10.6-10.7 דולר למניה, גם במקרה זה עלייה בהשוואה לתחזית הקודמת שלה ולעומת הצפי בשוק.

בנק אוף אמריקה  דיווח על רווח למניה (GAAP) של 0.94 דולר ברבעון הראשון, 11 סנט מעל התחזיות. ההכנסות עלו ב-13.4% בהשוואה לרבעון המקביל והסתכמו ב-26.3 מיליארד דולר, כ-1 מיליארד דולר מעל הצפי. העלאות הריבית בארה"ב תרמו לרווחי ריבית נטו של 14.4 מיליארד דולר - זינוק של 25%. לצד זאת ההפרשה להפסדי אשראי זינקה ב-901 מיליון דולר והסתכמה ב-931 מיליון דולר.

שתי המניות מטפסות בכ-2% במסחר המוקדם לאחר הדיווחים.

13:25

העליות בבורסות אירופה נמשכות, וגם המגמה החיובית במסחר על החוזים בוול סטריט מתרחבת לשיעורים של עד 0.6%.

ענקית ההשקעות גולדמן זאקס  אמורה לפרסם את דוחות הרבעון הראשון בקרוב. התחזיות בוול סטריט הן לרווח של 8.10 דולר למניה, נמוך ב-25% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בגזרת ההכנסות האנליסטים מצפים ל-12.79 מיליארד דולר, נמוך ב-1.1% לעומת השנה הקודמת. הכנסות המסחר צפויות לעמוד על 4.16 מיליארד דולר, מהן 2.9 מיליארד דולר על מסחר במניות. ההכנסות מבנקאות השקעות צפויות להסתכם ב-1.44 מיליארד דולר על-פי החזאים בוול סטריט.

11:30

המסחר באירופה ממשיך להתקיים במגמה חיובית.

איזיג'ט  מטפסת ב-4% בלונדון לאחר שדיווחה על צמצום ההפסדים ברבעון הראשון לאור הביקושים החזקים בחג הפסחא, וכן העריכה כי הרווחים לשנה כולה יעלו על התחזיות (שעומדות על 260 מיליון ליש"ט, שהם כ-322 מיליון דולר). "אנו רואים המשך מומנטום הזמנות חזק לקראת הקיץ, כאשר הלקוחות נותנים עדיפות להוצאות על נסיעות ובוחרים בחברות תעופה כמו איזיג'ט, המציעות את תמהיל התמורה והיעדים הטובים ביותר", אמר המנכ"ל יוהאן לונדגרן.

בחברה ציינו כי קיבולת הנוסעים גדלה ב-40% בשלושת החודשים הראשונים של 2023, וכי 99.8% מטיסות הפסחא פעלו למרות השביתות בקרב בקרי התנועה הצרפתיים.

10:15

המסחר בבורסות אירופה נפתח בעליות קלות: מדדי דאקס, קאק ופוטסי עולים בכ-0.3% כל אחד, וכך גם יורוסטוקס 50 הכלל-אירופי.

בוול סטריט החוזים העתידיים רושמים תנודות מתונות: החוזים על הדאו ג'ונס וה-S&P 500 עולים בכ-0.1%, בעוד שחוזי הנאסד"ק נסחרים ללא שינוי.

באסיה מדד ניקיי עלה ב-0.5%, מדד שנגחאי טיפס ב-0.2%, ובהונג קונג, שם עוד מתקיים מסחר, יורד ההנג סנג ב-1%.

רונן מנחם, כלכלן שווקים ראשי במזרחי טפחות, התייחס לנתונים המעודדים שהגיעו הבוקר מכיוון סין. "התוצר המקומי הגולמי הפתיע לטובה עם צמיחה של 4.5% ברבעון הראשון של השנה (בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד). גם בהשוואה לרבעון הקודם צמח התמ"ג 2.2%, לאחר גידול זעום של 0.6% בלבד במהלך הרבעון האחרון אשתקד. נראה כי סין בדרך הנכונה לעמוד ביעד צמיחת התוצר שהציבה לשנת 2023, 5%+; זאת לאחר שבשנה שעברה, תחת המגבלות הדרקוניות שהשיתה על עצמה, היא פספסה יעד צנוע יותר של 3%+", מציין מנחם.

"יש לציין כי יחד עם הודו, סין עשויה להוות השנה את רוב הצמיחה של הכלכלה הגלובלית ולפצות על תרומה אנמית מאוד של כלכלות המערב. סין היא כלכלת ענק (השנייה בגודלה בעולם), שניזוקה קשה מהקורונה וממדיניות אפס סובלנות שנקטה. כעת שינתה מדיניות לפתיחה מלאה של גבולות ופעילות. רוח גבית לכך נתנה ההתכנסות החמש-שנתית של המפלגה השלטת לאחרונה. הדבר עשוי לשפר את צמיחת התוצר הגלובלית ובפרט לתת רוח גבית לאירופה, המקיימת סחר ענף עם סין, מה שיסייע לה להתמודד עם הקשיים שמסבה לה המלחמה באוקראינה והמדיניות המרסנת של הבנק האירופי".

עוד מעריך מנחם כי לנוכח היות סין שוק גדול לשורה ארוכה של סחורות, הדבר עשוי להפעיל לחץ על האינפלציה, דווקא שעה שהריביות עולות כדי לדכא אותה. "בשוק האנרגיה, למשל, שילוב של ביקושים מוגדלים מסין וקיצוץ של תפוקת OPEC עשוי להקשיח את סביבת המחירים. עם זאת, יהיה צורך לראות את הצמיחה בסין מחלחלת בחוזקה גם למגזר התעשייתי (שמתאושש לאט יותר ובינתיים מפגר אחר מגזר הריטייל במדינה) כדי שזה יקרה".

08:00

המגמה באסיה מעורבת הבוקר לאחר נתוני מאקרו חשובים בסין. מדד ניקיי בטוקיו עולה ב-0.5%, וגם מדד 50 המניות הגדולות בסין מטפס קלות, ואילו בסידני, בשנזן, בסיאול, בטאיפיי ובהונג קונג נרשמות ירידות - הגבוהה שבהן במדד הנג סנג שנסוג ב-0.8%. מדד שנגחאי נסחר ללא שינוי. 

הרווחיות בשיא והמניות צונחות: חוסר הוודאות הכלכלית מגיע לבנקים | ניתוח גלובס
כשהריבית מפסיקה לעלות וול סטריט עולה, אך הפעם זה עשוי להיות אחרת | WSJ
מגזר התשתיות: מסלול מהיר להשקעה מניבה כשהאינפלציה גבוהה | מומחים כותבים

התמ"ג הסיני צמח ברבעון הראשון של 2023 ב-4.5% - הנתון הגבוה ביותר מאז הרבעון הראשון אשתקד ומעל התחזיות שצפו צמיחה של 4%. כלכלת סין נפתחה מחדש לאחר שביטלה את רוב ההגבלות הנוקשות של הקורונה שהיו בתוקף במשך כמעט שלוש שנים, כך שהציפיות היו גבוהות. בהשוואה לרבעון האחרון של 2022 צמח המשק הסיני ב-2.2%, כך על-פי פרסום של הלשכה הלאומית לסטטיסטיקה של סין מהבוקר.

עוד פורסם כי הייצור התעשייתי צמח ב-3.9% במרץ, נמוך בעשירית האחוז מהתחזיות המוקדמות, אך עדיין עלייה משמעותית בהשוואה למדידה של 2.4% בחודש הקודם. המכירות הקמעונאיות זינקו במרץ ב-10.6% (קצב שנתי) - הרבה מעל הצפי לעלייה של 7.4% ושיפור מהותי בהשוואה לעלייה של 3.5% שנמדדה בפברואר. שיעור האבטלה ירד מ-5.6% ל-5.3%, כשהתחזיות היו שירד ל-5.5%.

בוול סטריט החוזים יציבים הבוקר, לאחר שהמסחר אתמול ננעל בעליות קלות. הדאו ג'ונס, הנאסד"ק וה-S&P 500 עלו בכ-0.3% כל אחד. באג"ח של ממשלת ארה"ב נרשמו אמש עליות חדות, והבוקר טרם נרשמות תנודות חדות בגזרה. תשואת האיגרת ל-10 עומדת כעת על 3.59%, וזו של השנתיים עולה בנקודה ל-4.19%. 

גמידה סל  הישראלית בלטה אמש כשזינקה בכמעט 40%, לאחר שה-FDA, מינהל המזון והתרופות האמריקאי, הודיע על מתן אישור שיווק לתרופה לטיפול בסרטן של החברה.

אלפאבית (גוגל)  ירדה ב-2.8% בהמשך לדיווח של ה"ניו יורק טיימס" על כך שסמסונג שוקלת לשנות את מנוע החיפוש ברירת המחדל במכשיריה לבינג של מיקרוסופט .

בגזרת הדוחות, בנק אוף אמריקה , גולדמן זאקס  וג'ונסון אנד ג'ונסון  יפרסמו דוחות היום בצהריים, ובסיום המסחר בלילה גם נטפליקס  תפרסם תוצאות.

בזירת המסחר בסחורות, נרשמות עליות קלות מאוד במסחר על החוזים של הנפט הגולמי, לאחר שאמש ירדו בעד כ-2%. מחיר הנפט האמריקאי עומד בשעה זו על 81 דולר לחבית, ומחיר הנפט מסוג ברנט עומד על 85 דולר לחבית. הזהב עולה קלות ומתקרב שוב לרף ה-2,000 דולר לאונקיה.

בשוק הקריפטו המגמה שלילית, לאחר שהביטקוין נסחר בימים מעל ל-30 אלף דולר. היום הוא נסחר סביב 29.5 אלף דולר, והאת'ריום נסוג ל-2,083 דולר.

השבוע יתפרסמו גם נתוני האינפלציה בבריטניה (שצפויה לרדת מ-10.4% בפברואר ל-9.9% במרץ) ובגוש האירו (שם היא צפויה להיוותר ללא שינוי ברמה של 6.9%).