גיוס בכורה בהיקף 78 מיליון דולר לקרן של יוצאות AMEX Ventures

קרן ההון סיכון Vesey Ventures, שנוסדה ע"י שלוש שותפות לשעבר בקרן ההשקעות של אמריקן אקספרס, הודיעה היום על גיוס קרן הבכורה שלה בהיקף של 78 מיליון דולר • לגלובס נודע כי חברת סינכרוני (Synchrony), היא אחת המשקיעות האסטרטגיות של הקרן

דנה אלי-לורך, לינדזי פיצג'רלד וג'וליה הואנג, מייסדות קרן ההון סיכון Vesey Ventures / צילום: Vesey Ventures
דנה אלי-לורך, לינדזי פיצג'רלד וג'וליה הואנג, מייסדות קרן ההון סיכון Vesey Ventures / צילום: Vesey Ventures

קרן ההון סיכון Vesey Ventures הודיעה היום (ה') על גיוס קרן הבכורה שלה בהיקף של 78 מיליון דולר. על-פי הודעת החברה, הקרן תתמקד בהשקעות בשלבים מוקדמים בחברות פינטק ובחברות טכנולוגיה שמוכרות לתעשיית השירותים הפיננסים, בתחומי הסייבר, הבינה המלאכותית והדאטה. 

איומים על המייסד, מטען חבלה ברכב והפסדי עתק: מה קרה לחברת הקנאביס המבטיחה? 
● מניית נטפליקס צנחה מיד עם פרסום הדוחות, ואז הגיעה שיחת המשקיעים 

מייסדות הקרן הן שלוש שותפות לשעבר בקרן ההשקעות של אמריקן אקספרס העולמית, AMEX Ventures: דנה אלי-לורך, שתוביל את המטה הישראלי בקרן, לינדזי פיצג'רלד וג'וליה הואנג.

לגלובס נודע כי חברת סינכרוני (Synchrony), היא אחת המשקיעות האסטרטגיות של הקרן. מדובר בחברה ציבורית אמריקאית שנסחרת בבורסה בניו יורק בשווי של 12.9 מיליארד דולר. לפי פרסומי החברה, היא ספקית כרטיסי האשראי הפרטיים הגדולה ביותר בארה"ב. 

"אנחנו מכירות כל אחד ואחד מהמשקיעים" 

דנה אלי-לורך, מייסדת-שותפה של Vesey Ventures, מסרה לגלובס כי "בסיס המשקיעים שלנו הוא שילוב של גורמים מוסדיים ופרטיים, וכולל מייסדים של חברות פינטק מובילות, מנהלים בכירים בתעשיית הפיננסים ומוסדות פיננסיים מובילים. שלא כמו קרנות אחרות, אין לנו מאות משקיעים אסטרטגיים. אנחנו מכירות כל אחד ואחד מהם ויודעות כיצד לסנן הזדמנויות בצורה הטובה ביותר לפי סדר העדיפויות המסוים שלהם. בחרנו באופן מודע לבנות את Vesey Ventures כך".

כאמור, הקרן גייסה סכום של 78 מיליון דולר משותפיה השונים, אך השותפות סירבו להתייחס לשאלה מה היה יעד הגיוס המקורי, והאם הוא תואם לסכום שמפורסם כעת. עם זאת, אלי-לורך כן מתייחסת למצב הכלכלי הנוכחי. לדבריה, "המצב בשוק מכתיב יעדי גיוס כספים, ולא רק שגייסנו סכום כסף משמעותי בסביבה הכלכלית הזו - גם גייסנו את הסכום שהיינו צריכות על-מנת להוציא לפועל את אסטרטגיית ההשקעה שלנו. אנחנו גאות בסכום של 78 מיליון דולר ורואות בו עדות לרשת, למוניטין ולרקורד שלנו כצוות מוכח שמציע משהו ייחודי בנוף".

עם זאת, הן מדגישות כי הן גייסו סכום גדול משמעותית מגודל קרן הון סיכון ממוצעת, 50 מיליון דולר לפי נתוני פיצ'בוק מחודש נובמבר האחרון, והוא אף גבוה מהסכום שגייסו עד כה כל קרנות ההון סיכון בהובלה נשית השנה ביחד, שזה 74 מיליון דולר. חשוב לציין כי הקרן גייסה במהלך 2022, לפני שקמה הממשלה הנוכחית ולפני גל המחאה, כך שאין קשר בין הסכום שגויס לבין המצב בישראל. 

"הפינטק הישראלי הופך לקונצנזוס"

משרדי הקרן ממוקמים בתל אביב ובניו יורק. במסגרת פעילות הקרן, השותפות מעוניינות לספק לסטארט-אפים את הכלים כדי לשתף פעולה ולהתרחב לשוק האמריקאי. לפי הודעת החברה, לצד כל מסמך תנאים ראשוני שמציעה הקן לחברות הפורטפוליו שלה, היא תחבר גם מסמך אסטרטגי איך יהיה אפשר למנף את רשת המשקיעים והיועצים שלה ולפעול כצוות הפיתוח העסקי הראשוני של החברה.

לפי הודעת החברה, הקרן כבר ביצעה השקעות בכמה חברות בארה"ב, אך גם השקיעה בשתי חברות ישראליות: Cyrus ו-Grain.

לשלוש השותפות יש רקורד עם השקעות בעשור האחרון במעל ל-60 חברות מצליחות, בהן ובהן Stripe, Plaid, Toast, Melio, Trulioo, Signifyd, iZettle, FalconX, Menlo Security, BioCatch, Codat ועוד.

אלי-לורך מסרה כי "יש לנו אמונה גדולה מאוד ביזמים והכישרונות הישראליים ובאקוסיסטם החזק. זו גם הסיבה שחזרתי לפני כמה שנים לישראל אחרי 8 שנים בארה"ב, ושהקמנו קרן שיש לה מטות גם בתל אביב וגם בניו יורק. אנחנו מאוד מקוות שלא ייעשו שינויים שישפיעו לרעה על המשק הישראלי והסביבה העסקית ושיסכנו את מה שנבנה פה בעמל רב כל-כך הרבה שנים".

עוד היא הוסיפה כי "מה שקורה בישראל בתעשיית הסייבר, קורה בשנים האחרונות בפינטק. ישראל הופכת להיות מעצמה בתחום עם המון ידע וניסיון. כמו שברור שמשקיעי סייבר לא יכולים להתעלם מישראל - כיום גם הפינטק הישראלי הופך להיות קונצנזוס בעולם, שלא ניתן להתעלם ממנו".