פורטפוליו | ראיון

המנכ"לית שמאפשרת לחברות ישראליות לפרסם בנטפליקס

"אני מאפשרת לכל העובדים שלי לצאת להפגנות ולהרגיש נוח עם הדעות שלהם, לכאן או לכאן. בדרך-כלל אני מאוד אופטימית, אבל התקופה האחרונה מכאיבה לי מאוד" • שיחה קצרה עם מירית רבינוביץ', מנכ"לית דנטסו ישראל

מירית רבינוביץ', מנכ''לית דנטסו ישראל / צילום: שי הנסב
מירית רבינוביץ', מנכ''לית דנטסו ישראל / צילום: שי הנסב

אישי: בת 52, נשואה לחנוך + 4, גרים בגני יהודה (סביון)
מקצועי: מנכ"לית דנטסו ישראל

משפחה: גדלתי בחיפה, הוריי עלו לארץ ממרוקו בגילאי העשרה. הם גידלו אותנו שהכול שוויוני ואפשרי, שכל מה שנרצה נשיג.

טום-בוי: יש לי שלושה אחים וזה השפיע מהותית על האישיות שלי. הייתי טום־בוי עם שיער קצוץ, אבא תמיד אמר: "את הבן הכי מכוער שיש לי".

המנכ"ל שרוצה להפוך את הקורקינטים החשמליים לתחבורה ציבורית מסובסדת 
היזם שרוצה לחבר את הרמזורים לענן - ולפתור אחת ולתמיד את בעיית הפקקים 
המנכ"לית שחלמה להיות רקדנית והיום מטפחת את חברות המזון של העתיד

בית ספר: התמקדתי שם בהיבטים חברתיים. הלימודים היו אומנם מוצלחים, אבל תמיד בצד.

צבא: עוזרת בקר בחיל האוויר, תפקיד מדהים שלימד אותי הרבה מבחינת סדר וארגון תהליכים ושיטות עבודה. בצבא פגשתי את חנוך, בעלי. גם הוא היה בקר, בבסיס אחר.

פסיכולוגיה: שבועיים אחרי השחרור עברתי לגור בתל אביב עם חנוך, שהיה אז בשירות קבע. התחלתי ללמוד פסיכולוגיה במכללת רמת גן של האוניברסיטה הפתוחה, משהו שהיה מעין חלום ילדות שלי, אבל מהר מאוד הבנתי שזה לא התחום שלי.

אתגר: אחרי התואר התחלתי לעבוד באתגר כוח-אדם, ואחרי פחות משנה ניהלתי את סניף הדגל בתל אביב. חצי שנה אחר-כך הקמתי סניף בפתח תקווה, וניהלתי גם אותו. נשארתי שם שנתיים וחצי, עד שהגשתי מועמדות לעבודה בטלדור.

טלדור: התחלתי כמנהלת פרויקטים ולמדתי תוך כדי תנועה איך לעבוד בעולמות של אאוטסורסינג וניהול פרויקטים עבור לקוחות מאוד גדולים, בעיקר משרדי ממשלה. אחרי שבע שנים עברתי לנס טכנולוגיות.

נס טכנולוגיות: בנס צץ לי רעיון להקים מרכז פיתוח בבאר שבע, אלו היו שנים שהיה מאוד קשה לגייס אנשי פיתוח. קיבלתי אור ירוק, הקמנו מרכז עם כ-130 עובדים, וניהלתי אותו כשש שנים.

משבר גיל 40: אחרי שנים של נסיעות יומיומיות לבאר שבע החלטתי שאני רוצה הפסקה, באותו זמן גם נולד הילד הרביעי שלנו ולקחתי מעין שנת חופש שבה התקרבתי יותר לבית, אבל גם הקמתי אתר לקניית שמלות כלה שקצת הקדים את זמנו וייעצתי לחברות על הקמת מרכזי פיתוח מרוחקים.

הייטק: במרכז האקדמי דן הציעו לי להצטרף לצוות שמקים מכללה למקצועות ההייטק. כיהנתי שנתיים וחצי כסמנכ"ל קשרי תעשייה־אקדמיה.

אדלר־חומסקי: התראיינתי לתפקיד סמנכ"ל תפעול במשרד הפרסום - היה מהמם, אבל הבנתי שזה לא מתאים לי. אחרי חודש מנהלת משאבי האנוש הציעה לי להיפגש עם המנכ"לים, אורי עיני ואמיר גיא. הם כבר פתחו לי את העיניים עם הצעה לתפקיד שעוד לא קיים בניהול אופרציה גדולה שעוברת מהאוף־ליין לדיגיטל. למחרת פגשתי את אייל חומסקי והתמניתי ל־COO של אדלר־חומסקי.

אהבה: התאהבתי בעולם הפרסום. מבחינתם, כל בוקר זה כמו החייאה, זה לא פרסומת בטלוויזיה, זה איך אנחנו מצילים אנשים. ככה הם קמים בבוקר. הקורונה הייתה אתגר מטורף, מבחינת לשמור על האנשים שלנו ולעזור ללקוחות. עם זאת, זו גם הייתה תקופה מאוד מורכבת וקשה, שבסופה החלטתי שהאתגרים שלי באדלר־חומסקי הסתיימו.

לפיד: רמי יהודיחה, מנכ"ל LEAD מקבוצת אדלר־חומסקי ומי שהיה גם יועץ אסטרטגי של יאיר לפיד, הציע לי לנהל במשך שלושה חודשים את קמפיין הבחירות של לפיד, עד התפקיד הבא. בהתחלה נרתעתי, אבל זו הייתה הזדמנות להתנסות במערכת פוליטית מלאה אגו שבה צריך לקבל החלטות מקצועיות מהירות מאוד ולהוביל צוות ענק.

דנטסו: באמצע הקמפיין קיבלתי את ההצעה להוביל את פעילות דנטסו בישראל, ובבוקר שאחרי ליל הבחירות התחלתי. הפעם הראשונה בתפקיד בכיר בחברת פרסום בינלאומית, החמישית בגודלה בעולם. הפעילות שלנו מתמקדת בשלושה ערוצים: 1. לסייע ללקוחות ישראלים לנהל פעילות מדיה ברחבי העולם. 2. לסייע ללקוחות ישראלים לפרסם בערוצים כמו נטפליקס, אמזון פריים, אפל TV והולו, תוך ניצול הגב של דנטסו ברמת המחיר והתכנון. 3. לסייע ללקוחות ישראלים להיכנס לשוק היפני דרך דנטסו, ששולטת כיום בכ־60% משוק הפרסום ביפן. פונות אלינו בין השאר חברות הייטק, דיגיטל וגיימינג.

כאב: אני לוקחת חלק פעיל בהפגנות נגד הרפורמה/מהפכה משפטית. אני גם מאפשרת לכל העובדים לצאת להפגנות ולהרגיש נוח עם הדעות שלהם, לכאן או לכאן. בדרך-כלל אני מאוד אופטימית, אבל התקופה האחרונה מכאיבה לי מאוד. יש לי ילדים שאני מאוד רוצה שיישארו כאן. נעשה ככל שביכולתנו שיהיה פה טוב.

מבט לעתיד: מה שמאפיין את הקריירה שלי זה ורסטיליות. אני מאוד נהנית לזוז בין תעשיות שונות, אבל מאמינה שבכל מקרה אהיה בתפקידי ניהול.