פורטפוליו | ראיון

המנכ"לית שחלמה להיות רקדנית והיום מטפחת את חברות המזון של העתיד

"כ–110 חברות בעולם מנסות לייצר בשר ועוף מתורבתים. הגעה לשוק צפויה כבר בשנה-שנתיים הקרובות, אני מעריכה שזה ייקח חמש עד שבע שנים עד צריכה המונית" • שיחה קצרה עם נוגה סלע שליו, מנכ"לית חממת הפודטק FRESH START בקריית שמונה

נוגה סלע שליו. מנכ''לית חממת הפוד–טק FRESH START / צילום: רמי זרנגר
נוגה סלע שליו. מנכ''לית חממת הפוד–טק FRESH START / צילום: רמי זרנגר

אישי: נשואה + 2, גרה בפרדס חנה
מקצועי: מנכ"לית חממת הפודטק FRESH START בקריית שמונה

המטכ"ליסט שפיצח את הקוד של תעשיית הפודטק: "את התרבות הארגונית הבאתי מהצבא ומנטפליקס" | ראיון
כך הפכו הנעליים של מייקל ג'ורדן ליקרות ביותר בעולם 

משפחה: נולדתי בארה"ב, להוריי הישראלים שלמדו שם. חזרנו לארץ כשהייתי בת ארבע וחצי וילדותי עברה בבנימינה. יש לי אחות, משפטנית באוניברסיטת בר־אילן; ואח, סטארט־אפיסט ומשקיע. אמא פסיכולוגית קלינית, אבא התחיל כארכיטקט, עבר לעולמות התוכנה, הייתה לו גם אפיזודת משאבי אנוש וכיום הוא מורה ליוגה.

בלרינה: הייתי רקדנית המון שנים, בלרינה, זו הייתה האהבה הכי גדולה שלי. היא נגמרה כשהייתי צריכה לבחור בין הריקוד לבין שירות צבאי משמעותי. חלק מאוד גדול מהאישיות שלי נבנה סביב הריקוד. אני לא מתחרטת שלא הלכתי בכיוון.

בית ספר: תלמידה חננה, אהבתי ללמוד.

צבא: התחלתי במודיעין שדה, יצאתי לקצונה והמשכתי בהדרכה במפקדת חילות שדה.

השכלה: תואר ראשון בתקשורת, MBA בשיווק - שניהם מאוניברסיטת תל אביב.

גלגולים: כשמסתכלים על הרזומה הכל נראה מתוכנן, אבל האמת היא שהקריירה שלי מתגלגלת. התחלתי במשרד הפרסום אריאלי פובליסיס, בימיו הגדולים. עברתי לתנובה כמנהלת מוצר ונשארתי 12 שנים, בשורת תפקידים ארוכה, כולל בשיווק קטגוריית החלב, הגבינה והקוטג'.

חדשנות: כשתנובה עברה לבעלות ברייטפוד הסינית, מוניתי לראשת המטה ונכנסתי לשלוש שנים וחצי סוערות ומאתגרות. בשלב זה גם הקמתי את יחידת החדשנות בתנובה וניהלתי אותה. מאתגר מאוד להוביל יחידת חדשנות בחברה כל כך גדולה, אבל הייתי בפוזיציה שאפשרה לי לעשות זאת כיד ימינו של המנכ"ל.

חממה: זו הייתה סוג של מתנת פרידה. כבר החלטתי שאני רוצה לעזוב את תנובה, אבל אז התפרסם המכרז של הרשות לחדשנות להקמת חממה בקריית שמונה. התבקשנו להצהיר מי ימלא את תפקיד סמנכ"ל הפיתוח העסקי בחממה אם נזכה, ונתתי את השם שלי. זכינו והקמנו חממת פוד־טק בקריית שמונה, בשותפות עם טמפו, קרן ההשקעות האמריקאית Finistere Ventures ופלטפורמת ההשקעות OurCrowd. זו התקופה היזמית שלי, פעם ראשונה שאני מקימה משהו מאפס.

מרחק: אני גרה בפרדס חנה ועובדת בקריית שמונה. זה יותר מהיר מאשר להגיע לתל אביב, משהו כמו שעה וחצי נסיעה. אני נמצאת בחממה שלושה ימים בשבוע ובימים אלה אני ושותפתי לניהול, ד"ר תמי מירון, המנהלת הטכנולוגית של החממה (CTO), לנות בדיור שסידרו לנו בקיבוץ שניר.

תמי: ד"ר מירון היא הפרטנרית המקצועית הכי טובה שיכולתי לבקש, וכיום גם חברה קרובה. חיבור נדיר בין אשת מקצוע מעולה לנשמה גדולה. כשמקימים צוותים בסטארט־אפ, חשוב לזכור שבסופו של דבר האנשים הם הדבר החשוב ביותר. צריך לדעת למצוא את הפרטנרים הנכונים ולשמור עליהם קרובים.

פמיניזם: אין לנו אג'נדה להביא לכאן רק נשים, אבל אני כן חושבת שהתנהלות נשית בדרך כלל כרוכה בפחות אגו והיא הרבה יותר קשובה לעוד דעות ומחשבות, כמו גם לקבלת עזרה. המשהו המכיל והמחבר הזה עושה את ההבדל, אי אפשר לעשות דברים גדולים בלי שיתוף פעולה.

פודטק: תחום מאוד רחב שכולל חומרי גלם חדשים, תהליכי עיבוד ופיתוח, אריזות, לוגיסטיקה ושינוע, ניהול היצע וביקוש במסעדות, מניעת בזבוז ועוד. תחת החממה פועלות חברות בתחום הסוכר (טעם) - Sweet Balance, Blue Tree; בשר מתורבת - Profuse Technology; בשר דגים מתורבת - Sea2cell; ובחלב - Pigmentim.

בשר מתורבת: יש כיום כ-110 חברות בעולם שמנסות לייצר בשר ועוף מתורבתים. הגעה לשוק צפויה כבר בשנה-שנתיים הקרובות, אבל מכיוון שנדרש שילוב של טכנולוגיה, רגולציה ומימון אני מעריכה שזה ייקח חמש עד שבע שנים.

מחאת ההייטק: לא חושבת שיש לי פוזיציה מקצועית לדבר על זה מטעם החממה בשום צורה, ולכן יכולה לדבר על זה רק בשם נוגה. כאזרחית, מובן שאני מוטרדת. כאשת מקצוע, אני אכן שומעת את השאלות של משקיעים - מה קורה אצלכם, האם יש יציבות, מה הולך לקרות ואיך יודעים להבטיח לנו שדברים יתנהלו כמו שצריך.