פורטפוליו | ראיון

היזם שרוצה לחבר את הרמזורים לענן - ולפתור אחת ולתמיד את בעיית הפקקים

"פיתחנו פתרון שהופך תוך פחות משעתיים כל צומת מרומזר לדינאמי. אנחנו מתקינים חיישנים שמאפשרים תקשורת מול כלי הרכב ומחברים את הצומת לענן" • שיחה קצרה עם טל קרייזלר, שותף מייסד ומנכ"ל נו-טראפיק

טל קרייזלר, שותף מייסד ומנכ''ל נו–טראפיק / צילום: הדר דולן
טל קרייזלר, שותף מייסד ומנכ''ל נו–טראפיק / צילום: הדר דולן

אישי: נשוי להדר ואב ל-2, גרים
בתל אביב
מקצועי: שותף מייסד ומנכ"ל נו-טראפיק (NoTraffic) שפיתחה פלטפורמת IoT לניהול תחבורה

משפחה: נולדתי ביישוב עצמון במועצה אזורית משגב. יש לי אחות אחת, קטנה ממני. אבא היה ראש המועצה במשך שתי קדנציות. אמא הייתה אחראית על טיפול בנפגעי סמים במחוז הצפון. גדלתי בסביבה מאוד ערכית, עם לחץ גדול לשרת ביחידות מיוחדות ולעשות שנת שירות.

המנכ"ל שצמח בהייטק ורוצה להפוך את ישראל למעצמה של תעשייה מסורתית
המנכ"לית שחלמה להיות רקדנית והיום מטפחת את חברות המזון של העתיד
המאבטח שהפך לאיש מכירות וטיפס כל הדרך מלמטה עד לתפקיד המנכ"ל

בית ספר: מגמת מחשבים וביולוגיה, לא יכול להגיד שהייתי התלמיד הכי טוב בשכבה.

צבא: יחידת 669. במלחמת לבנון השנייה השתתפתי בעשרות פעילויות מבצעיות.

ספינות: אחרי הצבא הצטרפתי כאיש אבטחה לרויאל קאריביאן. ניהלתי צוות אבטחה של כ-35 עובדים ואחרי שנה וחצי חזרתי לארץ ותכננתי להתחיל ללמוד, אבל קיבלתי הצעה לנסוע לפינלנד ולהיות חלק מצוות ההקמה של האונייה הכי גדולה בעולם של רויאל קאריביאן. הפלגנו בה לקריביים ונשארתי שם עוד שנה.

לימודים: כשהבנתי שאני עומד לקבל קידום התקשרתי לאמא ואמרתי: אם את לא רושמת אותי ללימודים, נראה לי שאני נשאר כאן לנצח. היא רשמה אותי למשפטים, חשבונאות ומנהל עסקים. חזרתי לארץ והתחלתי ללמוד בבינתחומי (כיום אוניברסיטת רייכמן).

דיזי: תוך כדי לימודים נכנסתי ב-2013, יחד שני חבר'ה מהיחידה, כשותף בדיזי, שהיה אחד הברים הכי גדולים בתל אביב. ניהלנו עסק עם כ-20 עובדים ומחזור של כמה מיליוני שקלים.

הדר: הכרתי את אשתי על הבר בדיזי, דרך חבר משותף. גם היא עובדת בתחום התחבורה החכמה, בסטארט-אפ אחר. היא הייתה סמנכ"לית שיווק בסלו-פארק והופ-און, שתי חברות בתחום. אנחנו עובדים על הרבה דברים ביחד, בסיעור מוחות משפחתי.

ביטא פייננס: אחרי התואר הצטרפתי כעובד הראשון לחברת הייעוץ שהקימו יוצאי פירמת BDO. שנתיים וחצי עסקתי בבדיקות נאותות, הערכות שווי וכל הדברים שחשבתי אז שהם מגניבים. בדיעבד התברר שזה לא מה שבא לי לעשות.

נו-טראפיק: ב-2017 הקמתי את נו-טראפיק עם שני שותפים מעולמות הטכנולוגיה, אוריאל כץ ואור סלע. החברה מעסיקה כ-70 עובדים, גייסנו 35 מיליון דולר מקרנות וממשקיעים פרטיים ומוסדיים כמו מנורה ומיטב.

צמיחה: נו־טראפיק היא מובילה עולמית בתחום של ניהול תנועה מתקדם. אנחנו פרוסים בצפון אמריקה ועובדים עם עשרות מחלקות התחבורה מהגדולות בארה"ב. לקח לנו כחמש שנים לפתח את הפתרון הטכנולוגי, השקנו אותו ברבעון השלישי של 2022 וכיום אנחנו בקצב הכנסות שנתי דו־ספרתי במיליוני דולרים.

רמזורים: עולם הרמזורים לא השתנה מהותית מ־1914, רובם לא מחוברים לכלום. בשנים האחרונות, עם זאת, עלו הרבה יותר כלי רכב על הכבישים ומספר ההרוגים עלה ביותר מ־10%. במקביל, נוצר צורך בפתרונות מורכבים - מקדימות לרכבי חירום ותחבורה ציבורית ועד לתמיכה ברכבים מחוברים ואפילו אוטונומיים.

פתרון: המוצר שלנו הופך תוך פחות משעתיים כל צומת מרומזר לצומת שעובד בצורה דינאמית ומחוברת. אנחנו מתקינים חיישנים שמאפשרים תקשורת מול כלי הרכב ומחברים את הצומת לענן. המשתמש, כלומר מחלקת התחבורה, מגדיר איך הוא רוצה לתעדף את התנועה בצמתים.

תוצאות: בצמתים בארה"ב הורדנו עד 70% את זמן ההמתנה של הנהגים. יש גם היבט של בטיחות, הפתרון שלנו מפחית מעבר רמזורים באור אדום בעשרות אחוזים. המערכת יודעת לשער מתי נהג עומד לעבור באדום ולמנוע ירוק מנתיב אחר. אפשר גם להזהיר מכוניות שמתקרבות לצומת, אם מדובר ברכב מחובר.

שיא: נבחרנו על ידי מגזין TIME לאחת מ־100 החברות המשפיעות בעולם ל־2022. בטקס הזכייה השתתפו גם מייסד מיקרוסופט ביל גייטס ומנכ"ל אפל טים קוק. מבחינתנו זה היה וואו מוחלט. בקטגוריה שלנו נבחרו חברות כמו מודרנה, שחד משמעית משפיעות על החיים של כולנו.

מבט לעתיד: עבדנו שש שנים כל כך קשה כדי להגיע לנקודה הזאת, שמשלבת טיימינג נכון והזדמנות אמיתית. אם מחר אני מוכר את החברה, אצטרך להתחיל מהתחלה. יש כאן הזדמנות לבנות משהו גדול ואין סיבה לא לקחת את זה עד הסוף.