פורטפוליו | ראיון

המאבטח שהפך לאיש מכירות וטיפס כל הדרך מלמטה עד לתפקיד המנכ"ל

כשאריק קורקוס למד ל־MBA באוקספורד, הוא ניתח מקרה מבחן בתחום הבריאות, ונחשף לראשונה לשילוב בין הייטק להצלת חיי אדם: "מיד היה לי ברור שזה הולך להיות חלק מהעולם שלי" • היום הוא מנכ"ל ענקית המכשור הרפואי מדטרוניק, לאחר 12 שנים בחברה, ומרגיש ש"זו רק ההתחלה" • בזמנו הפנוי הוא גם די.ג'יי

אריק קורקוס, מנכ''ל מדטרוניק ישראל / צילום: איל יצהר
אריק קורקוס, מנכ''ל מדטרוניק ישראל / צילום: איל יצהר

אישי: נשוי ליעל ואב ל־3, גרים בפתח תקווה
מקצועי: מנכ"ל מדטרוניק ישראל

ילדות: גדלתי בגני תקווה של פעם, עם פרדסים מכל הכיוונים. היום הכל שם מגדלים ורבי קומות, אני בקושי מזהה את נוף ילדותי.

משפחה: אמא שלי הייתה גננת, אבא שלי היה חוקר במפלג הסמים במשטרה. כשהייתי בערך בגיל בר מצווה הוא פרש מהמשטרה, עבר לפוליטיקה המקומית וכיהן כ־13 שנים כראש המועצה הדתית בגני תקווה. יש לי שלושה אחים ושתי אחיות.

האיש הכי קרוב למיידוף לפני מותו חושף את כל הסודות | ראיון 
"כאן על כל שקל יש מס של 15 אג' גג": ההייטקיסטים נוהרים לפורטוגל 
פגשתי עשרות מנהיגים יוצאי דופן. אלה התכונות שמשותפות לכולם | חצי שעה של השראה

מנהל: אני הרביעי בסדר הלידה, אבל הרבה פעמים חשבו שאני הבכור, כי מגיל מאוד מאוד צעיר אהבתי ליזום, לארגן ולסדר דברים. הגננת שלי הייתה הראשונה שחזתה את הקריירה הניהולית שלי.

בית הספר: הייתי תלמיד טוב, דעתן, לפעמים דעתן מדי.

צבא: שריונר, מדריך בבית הספר לשריון. היה לי יותר קשה להביע את דעתי שם וכך הגענו ללא מעט התנגחויות, צה"ל ואני.

מאבטח: אחרי הצבא התחלתי לעבוד באבטחת תעופה מטעם המדינה. התחלתי בלונדון, עברתי לשנתיים בעמאן, שנתיים בפריז וחזרתי לקדנציה שנייה של חמש שנים באנגליה, שבה כבר ניהלתי כ-70 עובדים בארבעה שדות תעופה.

תפנית: במקביל לעבודתי באנגליה למדתי לתואר ראשון במדעי מחשב וניהול באוניברסיטה הפתוחה. בשנה האחרונה ללימודים שם התקבלתי ל-MBA באוקספורד - וזה היה גיים-צ'יינג'ר. אחרי עשר שנים באבטחה התחלתי לכוון את עצמי לקריירה עסקית. ניתחנו שם מקרה מבחן בתחום הבריאות, ונחשפתי לשילוב בין הייטק להצלת חיי אדם; טכנולוגיה עם אימפקט על החיים עצמם. היה לי ברור שזה הולך להיות חלק מהעולם שלי.

מקפצה: כשחזרתי ארצה ראיתי מודעת דרושים של ג'ונסון אנד ג'ונסון מדיקל. התחלתי לעבוד שם כנציג מכירות של מכשור, הלקוחות שלנו היו בתי חולים. עבדתי שם ארבע שנים עד שאותו מנהל שגייס אותי הפך לצייד ראשים והציע לי לעבור למדטרוניק - ומאז אני שם, כבר 12 שנים.

מדטרוניק: חברת ענק עולמית שמפתחת מכשור רפואי בתחומי קרדיולוגיה, נוירולוגיה, סוכרת ועוד. אחד הפיתוחים המפורסמים שלנו זו משאבת האינסולין, לבלב מלאכותי שמסייע לחולי סוכרת. רכשנו עד היום בישראל חברות ביותר מ-4 מיליארד דולר. אני מנהל את הפעילות העסקית שלנו כאן ואחראי על כ-200 עובדים, אבל יש לנו כאן גם 8 נציגויות שמתנהלות כאתרי פיתוח ומעסיקות כאלף עובדים.

הבטחה: התחלתי כמנהל מכירות בתחום הפרעות קצב הלב. אחרי פחות משנתיים המנכ"לית דאז הציעה לי לנהל את החטיבה הזו בחברה ועשיתי את זה במשך ארבע שנים נוספות. תמיד צחקו בחברה שמי שמנהל את החטיבה יהיה בסוף המנכ"ל, כי מהתפקיד הזה הגיעו מנכ"לים קודמים, אבל אז למען האמת זה ממש לא היה אפילו בחלומות שלי.

מנכ"ל: אחרי 4 שנים של ניהול החטיבה, קיבלתי הצעה לעבור להנהלה האירופית שלנו, בשווייץ. החלטנו להשאיר את המשפחה בישראל כך שבשלוש השנים הבאות טסתי 7-8 פעמים בשנה והייתי אחראי על 13 מדינות באירופה. במאי 2022 מוניתי למנכ"ל מדטרוניק ישראל ועד כה עסקתי בעיקר בגיבוש הארגון מחדש, כך שאני רק בהתחלה.

יעל: הכרתי את אשתי בשידוך קלאסי, דרך דודה שלי שכבר שידכה ארבעה מהאחים שלי. אחרי שלושה חודשים וחצי הצעתי לה נישואים. אחרי חצי שנה, כשהייתי בן 35, התחתנו. יעל מדהימה ומוכשרת בצורה בלתי רגילה, היא מנהלת חברה לייעוץ אסטרטגי לבנייה וביצוע מחקרים קליניים לחברות מכשור רפואי. היא גם בשלנית-על. זכיתי.

די.ג'יי: זה אחד התחביבים הגדולים שלי. אני מאוד מאוד אוהב מוזיקה ואין אמן אחד שחלמתי לראות ולא ראיתי. יש לי חדר מוזיקה בבית שבו יש גם ערכת די.ג'יי. כרגע אני לא מגיע לשם.

ישראל: אני מודאג מאוד מהקיטוב שנוצר בישראל והוחרף בחודשים האחרונים. כוחנו תמיד היה באחדותנו ואני חושב שזה הכיוון שכולנו צריכים ללכת אליו. אבל אני בהחלט אופטימי. יש לנו טביעת רגל מאוד משמעותית בתחום טכנולוגיות הרפואה בישראל, שרק הולכת וגדלה.

בעתיד: אני רואה את עצמי חוזר לזירה הבינלאומית, בתפקידי ניהול בהנהלה הגלובלית שלנו. אולי הפעם זה יהיה במטה האמריקאי.