בפעם השנייה בתוך חצי שנה: תנובה מעלה את מחירי מוצרי החלב

לפי הודעת תנובה, מחירי מוצרי החלב המפוקחים יעלה בשיעור של כ-8.28%, ומחיר מוצרי החלב שאינם מפוקחים יעלה בשיעור ממוצע של כ-4.65% • בין המוצרים הלא מפוקחים שמחירם הקמעונאי יעלה: יוגורטים, מעדנים, חמאה, קוטג', גבינה צהובה על המדף, גבינות מלוחות ועוד

מוצרי חלב של תנובה / צילום: תמר מצפי
מוצרי חלב של תנובה / צילום: תמר מצפי

כחצי שנה אחרי שהעלתה את מחירי מוצרי החלב הלא מפוקחים ותחליפי החלב בשיעור ממוצע של 4.7%, חברת תנובה מודיעה על העלאת מחירים נוספת. המחלבה הגדולה בישראל הודיעה הבוקר (ג') על התייקרות הן במחירי מוצרי החלב המפוקחים והן במחירי מוצרי החלב שאינם בפיקוח. 

מחיר החלב מזנק. מה עומד מאחורי ההעלאות? | ניתוח 
ברקת נגד קוקה-קולה: "המוצרים בישראל מהיקרים בעולם, שוקל להכניסם לפיקוח"

לפי ההודעה, מחירי מוצרי החלב המפוקחים יעלה בשיעור של כ-8.28%, ומחיר מוצרי החלב שאינם מפוקחים יעלה בשיעור ממוצע של כ-4.65%.

בהודעת תנובה צוין כי המחירון הקמעונאי המעודכן של המוצרים המפוקחים ייכנס לתוקף ביום רביעי, 4.5.2023. המחירון הקמעונאי המעודכן של המוצרים הלא מפוקחים ייכנס לתוקף ביום ראשון 7.5.2023. כל המחירים לצרכן נקבעים על-ידי הקמעונאים על-פי שיקול-דעתם, ללא התערבות תנובה.

בין מוצרי החלב הלא מפוקחים שמחירם הקמעונאי יעלה: יוגורטים, מעדנים, חמאה, קוטג', גבינה צהובה על המדף, גבינות מלוחות ועוד.

בהודעה מציינת תנובה כי לאור העלייה במחיר החלב הגולמי ומדדים נוספים, פרסמה המפקחת על המחירים הודעה על עליית מחירי מוצרי החלב המפוקחים בשיעור של 16%. עוד ציינה החברה כי מחיר החלב הגולמי מהווה רכיב מרכזי בעלות ייצור מוצרי החלב של מעל 50% מעלות הייצור, ועומד נכון לרבעון השני של השנה על כ-2.43 שקלים לליטר. בשלוש השנים האחרונות עלה מחירו של החלב הגולמי בכ-50 אגורות, שמשמעותן תוספת של כ-450 מיליון שקל לעלויות הישירות של תנובה, זאת בנוסף לעלייה במחיר של תשומות רבות נוספות בארץ ובעולם: חשמל, דלק, מים, ארנונה, חומרי אריזה ועוד.

כאמור, רק לפני כחצי שנה הודיעה תנובה על התייקרות של כ-4.7% במחירי מוצרי החלב הלא מפוקחים ותחליפי החלב. תנובה טענה אז כי מדובר בעלייה מידתית נוכח הגידול המשמעותי בתשואות ובראשן מחיר החלב הגולמי, שעלה ב־24% מאז שנת 2019. ב-2018 העלתה תנובה את מחירי התייקרו מוצרי החלב שאינם מפוקחים בשיעור ממוצע של 2.2%.