המשפחתית החשמלית החדשה שנחתה בישראל ומה קורה עם המחירים של טסלה?

טסלה מאותת שמגמת הורדת המחירים תמה • ספינות הדגל של מרצדס ואאודי •  חשמלית סינית חדשה נחתה בישראל השבוע • ועוד חדשות מענף הרכב

טסלה העלתה מחירים בסין ובארה''ב ומה קורה בישראל? / עיבוד: טלי בוגדנובסקי
טסלה העלתה מחירים בסין ובארה''ב ומה קורה בישראל? / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

"רולטת המחירים" הגלובלית של טסלה מסרבת להירגע. לאחר שורה של הורדות מחירים בחודשים האחרונים, שהציתו מלחמת מחירים בסין ובשווקים נוספים, העלתה השבוע החברה את מחירי הדגמים שלה בסין ובארצות הברית בשיעור של כ־250 עד 300 דולר.

המחירים עדיין זולים מאלה שהיו בתחילת השנה אולם אנליסטים אומרים כי זה עשוי להיות "איתות של החברה ללקוחות "שיושבים על הגדר" על כך, שמגמת הורדת המחיר הגיעה לקיצה". אף שהוזלות טסלה "טלטלו" את תעשיית הרכב, הן לא עמדו ככל הנראה במטרות של החברה בכל הנוגע לכיבוש נתח שוק.

גם בישראל מהלך ההוזלות שהחל בינואר עדיין לא נשא פירות. טסלה סיימה את השליש הראשון של השנה עם 1,441 מסירות, ירידה קלה של פחות מ־2% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. אולם בשנה שעברה היא סבלה ממחסור מתמשך באספקה עקב הסגרים בסין ואילו השנה האספקה כמעט לא מוגבלת. בפלח הרכב החשמלי סיימה טסלה את השליש הראשון עם נתח של כ־7.2% מהמסירות לעומת נתח של מעל 50% בשיא, סמוך לכניסתה לישראל.

טסלה 3 / צילום: יח''צ
 טסלה 3 / צילום: יח''צ

מקורות בנמל אשדוד מדווחים כי באתר האחסנה של החברה יש כיום במלאי עשרות של כלי רכב לא מכורים מכל הדגמים וגם באתר של החברה יש היצע לא מבוטל של כלי רכב למכירה. זאת אף שטסלה לא נוהגת לייבא כלי רכב למלאי. עם זאת החברה צפויה לרשום זינוק נקודתי במכירות כשיגיעו לארץ המשלוחים הראשונים של הגרסה החד־מנועית המוזלת של טסלה Y, שרשמה עד כה כמות הזמנות מאסיבית.

טסלה בונה את מערך המכירות שלה בישראל במקביל לפתיחת אולם התצוגה ומרכז המסירה, שצפויים בקיץ.

אאודי משיקה בישראל את Q8 E-TRON בגרסת SUV

גם אאודי השיקה השבוע בישראל את ספינת הדגל החשמלית שלה בתצורת SUV. המכונית מחליפה את ה־Q7 E-TRON והיא מכונה כעת Q8 E-TRON. הרכב משווק בגרסת SUV רגילה ובגרסת "ספורטבק" עם עיצוב דינמי יותר.

בשלב הראשון הרכב מגיע לישראל בגרסת 55 עם שני מנועים בהספק משולב של 408 כוח סוס ועם סוללה גדולה יותר בקיבולת 106 קילוואט־שעה, שמספקת טווח של עד 508 ק"מ בדגם ה־SUV ועד 524 ק"מ בדגם הספורטבק.

זהו שיפור של מעל 30% בטווח לעומת הדגם היוצא. הרכב גם תומך בטעינה מהירה יותר. גם עיצוב הפנים עודכן ורמת הגימור והאבזור עשירה יותר. המחירים מתחילים בכ־599 אלף שקל לדגם ה־SUV ובכ־619 אלף שקל לדגם הספורטבק.

Q8 E-TRON / צילום: יח''צ
 Q8 E-TRON / צילום: יח''צ

גרסת הקרוס־אובר של מרצדס, SUV EQS, יוצאת לשוק

השבוע הושקה בישראל המרצדס SUV EQS, גרסת הקרוס־אובר המפוארת של ספינת הדגל החשמלית של מרצדס. זהו אחד מדגמי ה־SUV החשמליים הגדולים ביותר בשוק עם אורך של 5.12 מטר ובסיס גלגלים באורך 3.21 מטר. הרכב מגיע כסטנדרט עם חמישה מקומות ישיבה אולם ניתן להזמין כאופציה תצורה של שבעה מקומות ישיבה בשלוש שורות.

הרכב מוצע בישראל בגרסת 450 עם שני מנועים בהספק משולב של 360 כוח סוס ובגרסת 580 עם שני מנועים בהספק משולב של 544 כוח סוס. שתי הגרסאות מצוידות בסוללה בקיבולת של כ־108 קילוואט־שעה עם טווח נסיעה של עד 579 ק"מ בין טעינות ותמיכה בטעינה אולטרה־מהירה של עד 200 קילוואט.

המחירים מתחילים בכ־990 אלף שקל לגרסת ה־450 ומגיעים עד 1.35 מיליון שקל ל־580 בדרגה המפוארת ביותר.

מרצדס SUV EQS / צילום: יח''צ
 מרצדס SUV EQS / צילום: יח''צ

סיטרואן C4X נכנסת לשוק עם בנזין, דיזל וחשמל 

קבוצת לובינסקי השיקה בישראל את סדרת סיטרואן C4 עם גרסת "קרוס-אובר סדאן" סיטרואןC4X , שמגיעה לישראל מנועי טורבו בנזין וטורבו דיזל עם 130 כ"ס ובגרסה חשמלית אורכה של המכונית 4.6 מטר, רוחבה 1.8 מטר, גובהה 1.52 מטר והיא ניצבת על בסיס גלגלים באורך 2.67 מטר.

הגרסה החשמלית מצוידת כרגע במערכת המוכרת של הקבוצה עם מנוע בהספק 136 כוח סוס, סוללה בקיבולת 50 קילוואט־שעה וטווח של עד 358 ק"מ. כל הגרסאות מצוידות בתא נוסעים מרווח ובמערכות בטיחות אקטיביות מקיפות. המחירים מתחילים בכ־164 אלף שקל לגרסת הבנזין, 175 אלף שקל לגרסת הדיזל ו־185 אלף לגרסה החשמלית. באירופה הושקה גרסה חשמלית משודרגת של המכונית עם הספק של 156 כ"ס, סוללה של 54 קילוואט־שעה וטווח של עד 420 ק"מ.

סיטרואןC4X / צילום: יח''צ
 סיטרואןC4X / צילום: יח''צ

המשפחתית החשמלית החדשה MG4 נוחתת בישראל

השבוע נחתה בישראל המשפחתית החשמלית החדשה MG4 של קבוצת SAIC הסינית. המכונית תוכננה מבראשית בתור "חשמלית גלובאלית" והיא נמתחת לאורך 4.3 מטר, לרוחב 1.83 מטר ולגובה 1.5 מטר עם בסיס גלגלים באורך 2.7 מטר ותא מטען בנפח 363 ליטר.

המכונית משווקת כרגע בישראל בשתי גרסאות, שתיהן עם מנוע בודד והנעה אחורית. בגרסת הבסיס ההספק הוא 170 כוח סוס והסוללה היא בטכנולוגיית LFP בקיבולת 51 קילוואט־שעה עם טווח נסיעה של עד 350 כוח סוס. בגרסת הטווח הארוך ההספק הוא 204 כוח סוס והסוללה בטכנולוגיית ליתיום־איון היא בקיבולת 64 קילוואט וטווח של עד 450 ק"מ בהתאם לרמת הגימור. הגרסה הזו מסוגלת להאיץ מאפס ל־100 ב־7.9 שניות. הגרסה הבכירה תומכת בטעינה מהירה בקיבולת עד 117 קילוואט ובמטען פנימי בקיבולת 11 קילוואט.

המשפחתית החשמלית החדשה MG4 של קבוצת SAIC הסינית / צילום: יח''צ
 המשפחתית החשמלית החדשה MG4 של קבוצת SAIC הסינית / צילום: יח''צ