בורסות עולם | סיקור שוטף

נאסד"ק מחק את העליות, והמסחר בוול סטריט ננעל בירידות

נעילה בירידות קלות באירופה • רשות הסחר הפדרלית תובעת לעצירת הניסיון של אמג'ן לרכוש את הוריזון תרפיוטיקס • בגוש האירו נרשמה צמיחה של 0.1% ברבעון הראשון, בהתאם לצפי הכלכלנים • סין: התפוקה התעשייתית גדלה באפריל ב-5.6% לעומת אפריל אשתקד, כלכלנים ציפו לעלייה של כ-10%

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock, orhan akkurt
וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock, orhan akkurt

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:00

היפוך מגמה בדקות האחרונות והמסחר בוול סטריט ננעל בירידות שערים. נאסד"ק השיל 0.2% לאחר שעלה קלות במרבית יום המסחר, S&P 500 איבד 0.6% מערכו ודאו ג'ונס ירד ב-1%.

מניות אדוונס מיקרו דיוויס , מיקרוסופט , אלפאבית (גוגל)  ואמזון.קום  בלטו בעליות.

מניית הום דיפו  נפלה ביותר מ-2% לאחר שפרסמה דוחות מאכזבים מוקדם יותר, לפני תחילת המסחר.

21:45

מגמת המסחר בוול סטריט מוסיפה להיות מעורבת. הירידה בדאו ג'ונס מעמיקה והוא מאבד 0.8% מערכו, S&P 500 משיל כ-0.4% ואילו נאסד"ק עולה קלות מעל לקו האפס.

מניית אטסי  נופלת ב-5.7% לאחר שמורגן סטנלי חתך את מחיר המטרה של המניה ל-74 דולר מ-79 דולר.

מניית אמזון.קום  בולטת בעליות בשעה זו.

20:10

נמשכת המגמה המעורבת בוול סטריט. נאסד"ק מתקדם ב-0.3%, S&P 500 משיל 0.2% ודאו ג'ונס יורד ב-0.6%.

מניות האנרגיה והשירותים בולטות בירידות, ביניהן הליברטון , איי.פי.איי.  ודומיניון אנרג'י .

מניית וודאפון גרופ  נופלת בנאסד"ק בכ-7.5% לאחר שחברת הסלולר הבריטית הרשומה גם בארה"ב פרסמה מוקדם יותר דוחות מאכזבים לרבעון הראשון.

מניית הבנק ווסטרן אליאנס בנקורפ  עולה ב-4% לאחר שבנק אוף אמריקה חזר לדרג אותה והעלה את דירוגה ל-"Buy".

אמזון.קום , מיקרוסופט  ואלפאבית (גוגל)  בולטות בעליות גם כן.

18:36

נעילה שלילית בבורסות אירופה, פוטסי ירד ב-0.4%, קאק השיל 0.2% ודאקס מחק כ-0.1%.

מניית וודאפון  נפלה ביותר מ-8.5% לאחר שאכזבה בדוחות הרבעוניים מוקדם יותר היום. 

18:07

הירידות בוול סטריט נחלשות והמסחר עובר למגמה מעורבת. נאסד"ק מוסיף כ-0.1% לערכו בעוד דאו ג'ונס יורד ב-0.6% ו-S&P 500 משיל 0.3%.

רשות הסחר הפדרלית הודיעה כי היא תובעת על מנת לחסום את הניסיון של אמג'ן  לרכוש את חברת הוריזון תרפיוטיקס  תמורת 27.8 מיליארד דולר. מניית הורייזן צוללת ביותר מ-15%. מקורבים לחברת התרופות אמג'ן אמרו שהיא מוכנה להגן על הרכישה ואף מצפה ל"נצחון גדול", מניית החברה יורדת בכ-1%.

17:08

נמשכות הירידות בוול סטריט, נאסד"ק נסוג ב-0.1%, S&P 500 משיל כ-0.2% ודאו ג'ונס יורד ב-0.5%.

המדד שמעיד על ביטחון של יזמים בשוק הנדל"ן עבור בתים למשפחה בודדת עלה ב-5 נקודות בסיס במאי. זהו החודש החמישי ברציפות שהמדד עולה.

מניית חברת השבבים אדוונס מיקרו דיוויס  עולה ב-4%.

16:30

פתיחה שלילית בוול סטריט, נאסד"ק נסוג ב-0.2%, S&P 500 משיל כ-0.3% ודאו ג'ונס יורד ב-0.4%.

מניית הום דיפו  יורדת ב-3% לאחר שרשת החנויות פספסה את תחזית ההכנסות והורידה את התחזיות לעתיד בדוחות הכספיים שלה לרבעון הראשון.

מעבר לים, המגמה במסחר בבורסות אירופה עוברת לשלילית - קאק ודאקס משילים כ-0.1% ופוטסי יורד ב-0.2%.

14:28

נמשכת המגמה המעורבת בבורסות אירופה. במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב המגמה מעורבת עם נטייה לירידות.

חברת סטרטסיס  הפועלת בתחום מדפסות תלת מימד, דיווחה היום כי ההכנסות ברבעון הראשון הסתכמו ב-149.4 מיליון דולר, קיטון של 8.6% לעומת הרבעון הראשון של שנת 2022. ההפסד התפעולי על בסיס GAAP הסתכם ב- 16.8 מיליון דולר, לעומת הפסד תפעולי בסך 19.6 מיליון דולר ברבעון המקביל, וההפסד הנקי על בסיס GAAP הסתכם ב-22.2 מיליון דולר לעומת הפסד נקי בסך 20.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. 

13:05

מגמה מעורבת בבורסות אירופה. גם במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב המגמה מעורבת.

וודאפון  צונחת ביותר מ-5% לאחר שחברת התקשורת הבריטית פרסמה היום דוחות והפחיתה את תחזית תזרים המזומנים לשנה הפיסקאלית שהחברה ב-1 באפריל. החברה הודיעה כי תצמצם את כוח האדם שלה ב-11 אלף עובדים ב-3 השנים הקרובות, כ-11% מסך העובדים.

חברת הום דיפו  דיווחה היום על רווח של 3.87 מיליארד דולר ברבעון האחרון, 3.82 דולר למניה, ב-2 סנט מעל צפי האנליסטים. הכנסות החברה ברבעון הסתכמו בכ-37.3 מיליארד דולר, בכמיליארד דולר מתחת לצפי. החברה צופה ירידה של כ-2% במכירות השנה, לעומת צפי קודם ליציבות.

חברת אלוט  דיווחה היום כי ההכנסות ברבעון הראשון הסתכמו ב-21.1 מיליון דולר. ההפסד התפעולי ברבעון על בסיס GAAP עמד על 11.9 מיליון דולר וההפסד התפעולי על בסיס non-GAAP הסתכם ב-8.2 מיליון דולר. ההפסד הנקי על בסיס GAAP עמד על 11.4 מיליון דולר וההפסד הנקי על בסיס non-GAAP הגיע ל-7.7 מיליון דולר. 

12:01

בורסות אירופה נסחרות כעת במגמה מעורבת.  מדד הדאקס עולה בכ-0.1% ואילו הקאק רושם ירידה קלה. גם במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב המגמה מעורבת.

מאקרו אירופה: בגוש האירו נרשמה צמיחה של 0.1% ברבעון הראשון (לעומת הרבעון הרביעי של 2022), בהתאם לצפי הכלכלנים. לעומת הרבעון המקביל אשתקד נרשם גידול של 1.3% בתוצר, בהתאם לצפי.

בשוק הסחורות רושמים מחירי החוזים על הנפט הגולמי עליות קלות. מחירה של חבית נפט אמריקאי עומד על כ-71 דולר ומחיר נפט מסוג ברנט על 75.5 דולר לחבית. מחיר הזהב רושם ירידה קלה ל-2,015 דולר לאונקיה.

10:20

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח בירידות קלות. גם במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות ירידות קלות.

בטוקיו רשם היום מדד הניקיי עלייה של כ-0.7% ובסיאול ננעל מדד הקוספי ביציבות. 

שי זיגלמן, אנליסט ביחידת המחקר של בנק הפועלים התייחס לדוחות טאואר  שפורסמו אמש והוא כותב כי "אנו סבורים כי הסיכוי להשלמת עסקת רכישת טאואר ע"י אינטל גבוה מהסיכוי לאי השלמת העסקה. תרחיש השלמת העסקה לפי מחיר של 53 דולר למניה מבטא כעת עבור בעלי המניות פוטנציאל עליית שווי של 30% עד 15 באוגוסט. בתרחיש בו עסקת הרכישה לא יוצאת לפועל אנו מגיעים למחיר יעד של 52 דולר (המגלם אפסייד של 26%) בהתבסס על מכפיל 16 על תחזית הרווח שלנו ל-2024 ונכסיה הנזילים למניה של טאואר שיכללו את הפיצוי מאינטל על אי יציאתה לפועל של העסקה בסך 353 מיליון דולר. לנוכח זאת אנו מותירים המלצת "תשואת יתר" ברמת סיכון בינונית וסבורים כי בעלי המניות לא צפויים להינזק בטווח הבינוני-ארוך באם עסקת הרכישה לא תצא לפועל, על אף הסיכוי שאי-יציאתה לפועל של העסקה בתנאי השוק הנוכחיים עלולה להביא לירידה במחיר המניה בטווח הקצר".

08:00

מרבית הבורסות באסיה נסחרות במגמה חיובית, לאחר שהיום פורסמו נתוני מאקרו בסין. בטוקיו מטפס מדד הניקיי ב-0.9%, בהונג קונג עולה ההנג סנג ב-0.4%, בסיאול עליות קלות, ובורסת שנחאי יציבה. 

● איך הפכו הבנקים הישראליים לרווחיים ביותר בעולם

במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות ירידות קלות. זאת לאחר שאמש ננעל המסחר בוול סטריט בעליות קלות. מדד הנאסד"ק טיפס בכ-0.6%, מדד ה-S&P 500 עלה ב-0.3%, והדאו ג'ונס רשם עלייה של כ-0.1%. 

בסין פורסם היום כי התפוקה התעשייתית גדלה באפריל ב-5.6% לעומת אפריל אשתקד. עם זאת, כלכלנים ציפו לעלייה של כ-10%. המכירות הקמעונאיות קפצו ב-18.4%, אולם הצפי היה לעלייה של כ-21%.

בבריטניה יתפרסמו נתוני שוק התעסוקה, כששיעור האבטלה צפוי להישאר על 3.8%. בגוש האירו יתפרסם נתון ראשוני לצמיחה ברבעון הראשון (צפי לעלייה של 0.1%).

בעולם נסחר כעת הדולר בתנודות מזעריות מול האירו, הליש"ט והין היפני.

בשוק הסחורות רושמים החוזים על הנפט הגולמי עליות קלות והזהב יציב סביב 2,020 דולר לאונקיה.

בשוק הקריפטו נרשמות ירידות של עד 1% בשערי המטבעות הגדולים. הביטקוין נסחר ברמה של 27.2 אלף דולר, והאת'ריום נסחר סביב 1,810 דולר.

בארה"ב, חלק מתשואות האג"ח הממשלתיות המשיכו לטפס אתמול. תשואת האיגרת ל-10 שנים עלתה ל-3.50%, ותשואת האג"ח לשנתיים התייצבה סביב 4%. כעת המגמה מעורבת.