חנן מור ממשיך לממש: מוכר 1,300 מ"ר שטחי מסחר במודיעין תמורת 35 מיליון שקל

שווי הנכס בספרי החברה: כ־28 מיליון שקל • בדומה לשטחי המסחר בפרויקט נרקיסים בראשון לציון שנמכרו לפני כשבועיים, גם הנכס במודיעין לא נכלל בתוכנית האסטרטגית של חנן מור ל־2023

חנן מור / צילום: איל יצהר
חנן מור / צילום: איל יצהר

קבוצת חנן מור ממשיכה במימוש נכסי נדל"ן להשקעה, כפי שציינה שתעשה בדוח המסכם לשנת 2022 - אך מדובר במימוש שני של נכס שלא נכלל בתוכנית האסטרטגית המקורית של החברה: לאחר שמכרה לפני כשבועיים את פרויקט המסחר בראשון לציון, כעת מוכרת החברה גם 1,300 מ"ר שטחי מסחר במודיעין, תמורת 35 מיליון שקל. 

שוק השכירות רותח: מי מובילה את עליות המחירים, והדירות בתל אביב שצנחו ב-10%
הסחרור של חנן מור: כך אילץ שוק ההון את טייס האפאצ'י לבצע נחיתת חירום על חורבות שדה דב | ניתוח
יזמיות הנדל"ן הממונפות חנן מור וישראל קנדה פועלות לממש נכסים 

מדובר בחלק משטחי המסחר בפרויקט כולו, אשר נמצאים במתחם 11 בשכונת מורשת בעיר. כלל שטחי המסחר במקום מסתכמים לכדי 3,448 מ"ר, כך שנכון להיום מרבית השטחים נותרים בבעלותה של החברה. על־פי הדוח המסכם לשנת 2022, שווי כל שטחי המסחר הוא כ־69.5 מיליון שקל.

הפרויקט במודיעין / הדמיה: VIEW POINT
 הפרויקט במודיעין / הדמיה: VIEW POINT

בדוח לשנת 2022, וכחלק ממהלך להורדת נטל החוב של החברה, ציינה קבוצת מור כי תצא ל"תוכנית מימושים מפורטת לשנת 2023, שבמסגרתה תפעל למימוש נכסי נדל"ן להשקעה תוך זיהוי נכסים פוטנציאליים למימוש".

החברה אף פירטה על אותם נכסים פוטנציאליים, ששוויים הכולל כ־825 מיליון שקל: נכסי המסחר בעיר חריש, הכוללים את קניון חריש וקרקע להקמת קניון נוסף, נכסי המסחר בפרויקט החברה בשכונת אור ים באור עקיבא וכן קרקע בגבעתיים. שני הנכסים שנמכרו החודש, במודיעין ובראשון לציון, בסכום כולל של 58 מיליון שקל, לא נכללו בפירוט זה.

מקבוצת מור נמסר: "לחברה יש תוכנית אסטרטגיה עסקית יזומה למול השינויים בסביבת הפעילות, והיא פועלת בכמה קווי עשייה ופעילות למול השוק. המטרה היא עמידה בהתחייבויות והמשך צמיחה בפעילות".

שווי הנכס במודיעין: 28 מיליון שקל

על־פי הודעת החברה מהיום (ה'), חברת־הבת שלה, קחם חברה להשקעות, סיכמה על מכירת כל שטחי המסחר במתחם 11 בפרויקט מורשת במודיעין תמורת 35 מיליון שקל כאמור. נכון לסוף שנת 2022, שווי הנכס הוא כ־28 מיליון שקל. על־פי ההודעה, ההכנסות הצפויות מהשכרת כלל השטחים הן כ־2.3 מיליון שקל בשנה.

בפרויקט זכתה קבוצת מור, באמצעות קחם, במסגרת מכרז של רשות מקרקעי ישראל ששווק באפריל 2017, עבור תוכנית "מחיר למשתכן". היא שילמה בסך־הכול כ־92.5 מיליון שקל, כולל הוצאות פיתוח. הפרויקט כולל, לבד משטחי המסחר, גם 242 יחידות דיור. כל יחידות הדיור בפרויקט כבר נמכרו, למעט 5, וההכנסות הכוללות מהן מוערכות בכ־140 מיליון שקל.

הרוכשת, ששמה לא צוין בהודעת קבוצת מור לבורסה, תעביר את מלוא התשלום על השטחים עד שבעה ימים מיום קבלת טופס 4. כאמור, החברה מכרה בתחילת החודש כ־2,000 מ"ר שטחי מסחר בשכונת נרקיסים בראשון לציון (על שטח בסיס צריפין המפונה) תמורת 58 מיליון שקל, בעוד שווי הנכס בספרים היה כ־54 מיליון שקל.

מניית חנן מור  צנחה ממרץ 2022 בעשרות אחוזים. אז, טרם תחילת העלאות הריבית הרצופות, היא נסחרה בשווי של יותר ממיליארד שקל, ובמרץ האחרון כבר ירדה ל־230 מיליון שקל. לאחרונה נראה כי המניה מתאוששת מעט: מתחילת החודש היא עלתה בכ־33%, והיא נסחרת כיום לפי שווי חברה של כ־250 מיליון שקל.