62 מיליון שקל חובות: רשת האופה מבגדד מבקשת להקפיא הליכים

קבוצת שיפון, המחזיקה במותג "האופה מבגדד", פנתה לביהמ"ש בבקשה להקפיא את ההליכים נגדה ולמנות לה נאמן • הקבוצה כוללת חברות ותיקות בענף המזון, מעסיקה כ-300 עובדים ומפעילה 13 סניפים ברחבי הארץ ו-7 סניפים בזכיינות, חלקם תחת המותג המוכר "האופה מבגדד"

מאפייה. רשת האופה מבגדד מבקשת להקפיא הליכים / צילום: Shutterstock, Timmary
מאפייה. רשת האופה מבגדד מבקשת להקפיא הליכים / צילום: Shutterstock, Timmary

רשת המאפיות קבוצת שיפון, המחזיקה במותג "האופה מבגדד", פנתה היום (ה') לבית המשפט המחוזי בירושלים בבקשה להקפיא את ההליכים נגדה ולמנות נאמן, לאחר שצברה חובות של כ-62 מיליון שקל. בין החובות: חוב לחברת מגדלור בגין הלוואה של 36 מיליון שקל, חוב לספקים של 12 מיליון שקל, חוב למערכת הבנקאית ולגופים חוץ בנקאיים של 3.5 מיליון וחוב לעובדים של 1.4 מיליון שקל.

בעלות השליטה בקבוצת שיפון הן האחיות התאומות נעמה ימין ושירלי אלון, המשמשות כדירקטוריות ומנהלות את החברה מזה 24 שנים.

לדברי החברה, היא נקלעה לקשיים תזרימיים קשים, והמערכת הבנקאית החלה בהחזרת צ'קים של החברות, וספקיהן של החברות צמצמו במידה רבה את היקפי האשראי. 

חברות המזון במרוץ להעלאת מחירים, וכ-30% ממשקי הבית מתקשים לסגור את החודש
יפגע בחלשים או צעד חשוב? סערה סביב כוונת שר המשפטים לוין לבטל את הלכת אפרופים  
 
בבקשה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין נדב לב ואביחי אליהו ממשרד נדב לב, נכתב: "בקשה זו מוגשת בבהילות, בין היתר, מתוך אחריות החברות ובעלי המניות כלפי לקוחותיה, ספקיה ועובדיה, שכן עיסוקה המרכזי של החברה הוא בהפעלת רשת מאפיות הפועלת ברחבי הארץ, ובפרט לקוחותיה באזור יהודה ושומרון, להם משמשת החברה כמאפייה אזורית מרחבית המעניקה שירות לכלל תושביו, כמו גם דאגה לעובדי החברה ובני משפחתם אשר פעילות החברה היא מטה לחמם.
 
"בעלות המניות והנהלת החברה, הגיעו למסקנה, כי בשל הגירעון המצטבר ונוכח מצב הדברים והקושי התזרימי, החברות אינן יכולות להמשיך עוד בפעילות עסקית רגילה והן נזקקות לעזרתו של בית המשפט כדי לנסות להביא לשיקומן, באמצעות מינויו של נאמן זמני".

נכנסה לסחרור

הקבוצה כוללת חברות ותיקות בענף המזון ומעסיקה כ-300 עובדים, 13 סניפים ברחבי הארץ ו-7 סניפים בזכיינות, חלקם תחת המותג המוכר "האופה מבגדד", והיא מספקת מוצרים גם למוסדות ולחברת וולט.
 
החובות הצטברו לסכום של כ-62 מיליון שקל לקרן מגדלור, המערכת הבנקאית ספקים ועובדים. בבקשה צוין כי "במהלך השנתיים האחרונות וכחלק מהשפעות השליליות של מגפת הקורונה על הכלכלה הישראלית והעולמית, חלה התייקרות משמעותית ביותר בעלויות הייצור של הקבוצה בחומרי הגלם, בתשומות, בכוח-אדם, בחשמל וכיוצ"ב - ואין צורך להכביר במילים להשפעת העניין על תזרים הקבוצה".
 
הקשיים התזרימיים הכניסו את החברות לסחרור שהוביל אותה "אל שפת חדלות פירעון", לפי הבקשה. במרץ 2023 המחאות לתשלום משכורות לעובדי החברה לא כובדו בעילת אין כיסוי. האירוע הוביל להורדה של דירוג האשראי של הקבוצה, אובדן יכולת תמרון האשראי במערכת הבנקאית, ביטול פוליסות ביטוח של אשראי ספקים ודרישה לתשלום במזומן.
 
עוד צוין כי בחודשים האחרונים בעלות החברה הזרימו לקבוצה 1.5 מיליוני שקלים ממקורות משפחתיים.