פורטפוליו | ראיון

מנכ"ל קבוצת הנדל"ן שבטוח: "המחירים יירדו מעט, אבל הביקושים יחזרו בתוך חצי שנה"

"הייתי המשנה למנכ"ל פרטנר ושאפתי להתמנות למנכ"ל. הייתי קרוב, אבל החליטו למנות את אבי גבאי, וקיבלתי את זה. 4 חודשים אחר כך עזבתי" • שיחה קצרה עם תמיר אמר, מנכ"ל קבוצת חג'ג'

תמיר אמר, מנכ''ל קבוצת חג'ג' / צילום: שלומי יוסף
תמיר אמר, מנכ''ל קבוצת חג'ג' / צילום: שלומי יוסף

אישי: בן 49, נשוי לרונית + 3, גרים בלהבים
מקצועי: מנכ"ל קבוצת חג'ג'

ילדות: נולדתי בבאר שבע ונשארתי דרומי, כיום ביישוב להבים. לאבי היה מוסך לפחחות וצבע, אמי הייתה עקרת בית. יש לי שני אחים ואחות אחת. גדלתי בבית חם ואוהב, במצב כלכלי סביר פלוס.

בית הספר: תלמיד משקיען ומצוין.

המנכ"לית שדוברת חמש שפות ומכרה את הסטארט-אפ הראשון שלה לפני גיל 30
עורכת הדין שמונתה למנכ"לית בגיל 32 והובילה את אחד המיזוגים הגדולים של השנה
המנכ"ל הסדרתי שניהל חברות בחמש תעשיות שונות   

צבא: הייתי חייל ומפקד בגבעתי ובהמשך מפקד צוות בפלס"ר 500. יצאתי לקורס מ"פ וחתמתי על תוכנית אופק לשש שנים, שהייתה אמורה להביא אותי לתפקיד סמג"ד. בסופו של דבר, אחרי חודש חופשה בבית התרגלתי לאזרחות ופרשתי.

השכלה: תואר ראשון בכלכלה וחשבונאות באוניברסיטת בן גוריון, המשכתי מיד לתואר שני במינהל עסקים, בתחום המימון. התמחיתי במחלקה הכלכלית ב־KPMG, דיו דיליג'נס, מיזוגים ורכישות והערכות שווי. התחלתי בשנת 2000, ממש לפני פיצוץ בועת הדוט.קום ונשארתי ארבע שנים.

אלון מתכת: אחרי KPMG מוניתי לסמנכ"ל הכספים בקבוצת אלון מתכת, שעסקה בייצור מתקני תברואה. זה היה התפקיד הקצר ביותר בקריירה, כשנה וחצי בלבד. פחות התחברתי לתעשייה הזו.

רבל: גם ברבל (Raval), ששייכת לקיבוץ רביבים וייצרה שסתומי פלסטיק שאפשרו אוורור למכלי דלק במכוניות, מוניתי לסמנכ"ל הכספים. זו הייתה חברה בתחילת דרכה, עם הבטחה מאוד גדולה ושאיפות להנפיק ולהתרחב בעולם. הצטרפתי לחברה ב-2005 וב-2007 הובלתי אותה להנפקה. בהמשך הקמנו אתרים נוספים, בין השאר בשנגחאי ובדטרויט. הייתי ברבל תשע שנים, הגעתי כשהיו 30-40 עובדים ועזבתי חברה עם 1,400 איש.

ופורג'ט: תפקיד המנכ"ל הראשון. ופורג'ט עוסקת בבדים לא ארוגים, תחום שישראל נחשבת אימפריה בו. הייתי שם יותר מארבע שנים, שכללו רכישת חברה ציבורית בפולין והקמת מפעל בישראל.

פרטנר: אירוע קריירה מכונן, למרות שחזרתי להיות סמנכ"ל כספים אחרי שהייתי מנכ"ל. הגעתי לעולם תוכן חדש לחלוטין ולהנהלה מאוד מוכשרת - הפעם הראשונה שלא הרגשתי הכי חכם בחדר. בשלב מסוים קיבלתי גם אחריות על פרויקט הסיבים ואחר כך מוניתי למשנה למנכ"ל. שאפתי להתמנות למנכ"ל והייתי קרוב מאוד, אבל הוחלט למנות את אבי גבאי וקיבלתי את זה באהבה. היו לי משהו כמו ארבע שעות שבהן לקחתי את זה קשה, אבל אחר כך קמתי ואמרתי: מה שצריך לקרות - קורה. ארבעה חודשים אחרי מינוי גבאי כבר לא הייתי שם.

חג'ג': גורם בשוק ההון שמכיר אותי שנים חיבר בינינו, הם בדיוק חיפשו מנכ"ל. מאוד התרשמתי מהאימפריה שהם הקימו. שמחתי שזה שוב תחום חדש יחסית מבחינתי. בניגוד לרבים, אני לא אוהב להיצמד לידוע ולמוכר, אלא מעדיף להביא תרומה מעולמות שאני מכיר לעולמות חדשים.

מחירים: המציאות בשוק הנדל"ן מורכבת, בראש ובראשונה בגלל העלאות הריבית שמשפיעות הן על היזמים והן על הרוכשים. השילוב גורם לכולם לשאול אם זה הזמן לקנות דירה. הביקוש אמנם יושב כרגע על הגדר, אבל ההיצע קטן ויש קצב גידול טבעי. מחירי הדירות כנראה יירדו, אבל לא הרבה כי יש הרבה גורמים מאזנים ובלמים חזקים. להערכתי, הביקושים גם יחזרו בטווח של עד חצי שנה.

גמישות: קבוצת חג'ג' ערוכה להתמודד גם עם תרחיש שבו מחירי הדירות יירדו ב-5%-10%. הקבוצה שומרת על יציבות בזכות רכישת נכסים מושכלת. אנחנו מעצימים זכויות: לוקחים קרקעות מורכבות, אבל עם רווח גלום משמעותי. המדיניות הזו מאפשרת לנו אורך רוח, גמישות ויכולת תמרון גם בתקופה הנוכחית.

המניה: כרגע יש נתק מסוים בין מחיר המניה לבין מה שקורה בשטח, כל מניות הנדל"ן ספגו חבטות. אין לזה קשר לרווחיות הגלומה בפרויקטים או להתנהלות הפיננסית שלנו.

איש הברזל: הספורט התחרותי הוא חלק בלתי נפרד ממני, שעיצב את אישיותי. ספורט גורם לך להיות פרפקציוניסט ולרצות יותר להצליח, להשתפר. אני ספורטאי שמודד את עצמו כל הזמן. איש הברזל? צריך למצוא את האיזונים וחשוב שהבית יאפשר את זה. יש לי ילד בצבא שגדל על הידיים של אשתי כשהיא מניקה בתחרויות.

רונית: אני מכיר את אשתי מאז שסיימה תיכון, הייתי אז קצין בצבא. היא העוגן של החיים שלי, עוגן השפיות שלי. היא החברה הכי טובה וזו אהבה אמיתית, גם אחרי 28 שנים ביחד.

מבט לעתיד: כיום אני כל כולי בקבוצת חג'ג' ומרגיש שלם עם זה.